איך מתמודדים עם כאבי דורבן בעקב?

כל המדרסים מותאמים לצרכים שלכם מרוכזים במקום 1!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

הדורבן

דורבן היא מחלה דלקתית המחייבת טיפול כאשר היא מפריעה בתפקוד היום יומי ומסבה כאבים. לא כולם סובלים לאחר שאובחנו בדורבן ולכן לא יזדקקו לטיפול. עם זאת, אין להזניח את התופעה כי היא עלולה להתגבר ולהביא לנזק גדול יותר בעקב.

הדורבן או הדלקת החתולית הכפית כפי שהיא נקראת ברפואה, ניתנת לטיפול בשיטות שונות. מעבר לבליטה המחוספסת שנוצרת בעקב, היא גורמת לחוסר נוחות ולכאבים. אם כן כיצד מתמודדים עם הכאבים?

 

התמודדות באמצעות טיפולי פיזיותרפיה

כאשר מגיעים לאורטופד הוא יאבחן באמצעות מישוש, תצפית או צילום רנטגן את הבליטה וייתן למטופל תרופות נוגדות דלקת והפניה לטיפול בפיזיותרפיה. זהו טיפול משמר הנעשה באמצעות מתיחות ולחיצות.

המטפל מותח את שריר התאומים וגיד האכילס, מניע את הרגל ולוחץ על הקשת האורכית בכף הרגל שלמעשה מתוחה מהחלק הקדמי של העקב ועד לאצבעות. בצורה כזו המטופל חש פחות כאבים ומצליח להתגבר בסופו של דבר על הדורבן. אך לא תמיד הטיפול מצליח במאה אחוז ולכן יש אפשרויות נוספות.

טיפול משמר נוסף הוא הטיפול המנואלי שבו מפעילים לחיצות עמוקות על כף הרגל ומזרימים את הדם לתאים הדלקתיים. ישנם מטפלים ופיזיותרפיסטים שאף מעסים באמצעות קרח את המקום וממליצים על תרגילים שאפשר לעשת בבית.

 

אילו תרגילים ניתן לעשות בבית?

בהמלצת הפיזיותרפיסט ניתן לתרגל ולמתוח את הקשת האורכית בכף הרגל על מנת לפזר את הדלקת ממוקד העקב. ראשית, ניתן לעמוד על קצות האצבעות ולמתוח אותן למספר שניות. ניתן אף להצמיד אותן לקיר ולהישען עליו עם הידיים כדי לקבל מתיחה טובה. יש לבצע את התרגיל לכל רגל לסירוגין.

שלישית, ניתן באמצעות כדור טניס לגלגל את כף הרגל הלוך ושוב כאשר הכדור נמצא מתחתיה ולהחליף בין הרגליים. רביעית, באמצעות מגבת או גומייה עבה יש ללפף סביב כף הרגל ולמתוח אותה בעזרת הידיים. כמו כן, יש לתת לרגליים מנוחה ולא לעסוק בפעילות גופנית מאומצת. ניתן לשחות או לרכב על אופניים.

מומלץ לשמור על תזונה נבונה, להפחית בפחמימות מקמח לבן, מוצרי חלב ולהרבות באכילת עלים, שורשים, ירקות כתומים ודגים. הפיזיותרפיסט ימליץ גם לא ללכת יחפים ולתת תמיכה לרגליים באמצעות נעליים אורטופדיות או מדרסים.

 

איך משפיעים המדרסים על הדורבן?

התאמת מדרסים לדורבן יכולה לחולל שינוי משמעותי. כאשר המדרסים מותאמים אישית לאנשים מבוגרים עם נוקשות בעור או לאנשים אחרים הסובלים מעודף משקל או פעילות מאומצת, ניתן לאזן את העומס על כפות הרגליים.

למשל, ישנם אנשים הנולדים עם פלטפוס (רגל שטוחה) או קשת גבוהה שעומס הגוף גורם להם לפתח דורבן. במקרים אחרים ישנן נשים המרבות לנעול נעלי עקב ולפתח את הדלקת. חלק נרחב מהאוכלוסייה אף סובל מכאבי גב וברכיים בעקבות העומס ומאבד את האנרגיות בגוף בעיקר לאחר הליכה או עמידה ממושכת.

המדרסים מעניקים לגוף תמיכה, מסייעים בהזרמת הדם, מחלקים את העומס והלחץ בצורה שווה ומאפשרים אורח חיים תקין. חשוב לדעת שמדרסי מדף שאינם מותאמים אישית עלולים להגביר את הבעיה ולכן מומלץ לכל אחד להתאים את המדרסים לפי מידותיו ולפי מבנה הרגליים שלו.

 

טיפולים ברפואה המושלמת

גם ברפואה המושלמת ניתן למצוא מגוון פתרונות. טיפול של רפלקסולוג באמצעות לחיצות מתונות בגידים ובשוקיים יפזר את הדלקת כמו גם החום והאנרגיות שהן שולחות לגוף. במקביל תיבחן הרגישות הנפשית של המטופל על מנת לשחרר לחצים.

מבחינת הרפואה הסינית המטפל יתמקד בדיקור ממוקד של מחטים שיסייעו לזרימת הדם או בטווינה שמתמקדת באנרגיה המוזרמת לרגליים. גם לחיצות של שיאצו עשויות לעזור ולכן הטיפול האלטרנטיבי הוא אופציה מעולה על מנת למנוע התערבות כירורגית.

 

טיפול בזריקות או טיפול כירורגי

כאשר אין מוצא מבחינת הטיפולים המשמרים וניסיתם הכל כולל גלי הלם ולייזר שידובר עליהם בהמשך, ניתן להתייעץ עם האורטופד בנוגע לטיפולים אחרים. האופציה הראשונה היא הזרקת סטרואידים לכף הרגל בצורה מתונה כדי לא לגרום להרס בגידים.

האופציה השנייה היא להסיר חלק מהדורבן באמצעות ניתוח בהרדמה מלאה שעלול לסכן את המטופל מבחינת זיהומים, פגיעה עצבית או החלשת הקשת האורכית. חשוב לפנות לטיפולים אלו רק במידה ושום דבר אחר לא עוזר.

 

טיפול בשיטות חשמליות

  • טיפול בלייזר – באמצעות מכשיר לייזר ניתן באופן עצמאי לבנות תאים חדשים ולשחרר אנדורפינים כך שהגוף ירפא את עצמו וזרימת הדם לתאים תהיה תקינה. בשיטת הלייזר מעסים את הנקודות הרגישות בטיפול הדרגתי.
  • טיפול בגלי הלם – זהו טיפול באמצעות מכשיר חשמלי הנעשה אצל מטפל מוסמך. ניתן לגרום לגוף לייצר תאי דם חדשים ולרכך את הבליטה בעקב.
  • טיפול במיטת פולסים – זוהי מיטה אלקטרו מגנטית שמטרתה לאזן את התאים בצורה מבוקרת על מנת להפחית בכאב ולפזר את הדלקת. ניתן לשלב טיפול בגלי הלם ובמיטת פולסים כדי להאיץ את ההחלמה.

 

לסיכום, מומלץ לפנות לטיפולים המשמרים שהוזכרו לפני שחושבים על התערבות כירורגית. הדרך היעילה ביותר היא שילוב של מדרסים עם טיפולי פיזיותרפיה.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית