אילו סוגי מדרסים קיימים וכיצד הם מתאימים לצרכים שונים?

כל המדרסים מותאמים לצרכים שלכם מרוכזים במקום 1!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

מבט כללי על סוגי מדרסים 

שוק המדרסים הוא רחב ומגוון וכיום מייצרים מדרסים מסוגים רבים לכל צורך ולכל מגוון האוכלוסייה. ישנם מדרסים ביומכניים, ביו דינמיים, קשיחים, חצי קשיחים, רכים, דקים, עבים, פלסטיים, מקרבון, מוצרי מדף, אורטופדיים, בהתאמה אישית, על פי סוג הנעל ומותאמים לאוכלוסיות כמו: ילדים, קשישים, חיילים, ספורטאים, אנשים עם בעיות רפואיות, גנטיות או בריאותיות.

החומרים, השכבות, המידות, צורת המדרסים והמבנה שלהם נקבעים על פי הצורך בהתאמה אישית, למעט מדרסי מדף הבנויים לפי מידות כלליות ולכן נחשבים לפחות איכותיים.

 

מתי צריך מדרסים אורטופדיים?

מדרסים אורטופדיים צריכים לתת פתרונות לאנשים הסובלים מבעיות נפוצות ולכאלו שרוצים למנוע אותן. המטרה שלהם לשפר את איכות החיים של המטופלים, להקל על המצב הנוכחי מבחינת כאבים וצורת מנח כפות הרגליים, להעניק יציבות ואיזון עומס משקל הגוף בצורה זהה לרגליים.

הם יתאימו לילדים הסובלים מכאבי גדילה או בעיות אחרות לאחר שאובחנו, לחולי סוכרת הסובלים מפצעי לחץ בכפות הרגליים, לקשישים שהיציבות שלהם לקויה, לחיילים, מורים או אנשים העומדים שעות ארוכות על הרגליים, לספורטאים הנוטים להיחבל ולהיפצע, לאנשים עם עודף משקל שהעומס גורם להם לכאבים, לאנשים הסובלים מפלטפוס (רגליים שטוחות), קשת גבוהה, דורבן (דלקת), הלקוס ולגוס (בליטה בבוהן), לתסמונת הרגל הקצרה ולבעיות נפוצות אחרות.

 

מתי צריך מדרסים בהתאמה אישית?

הצורך בהתאמה אישית של מדרסים יהיה בכל סוג של מדרס באמצעות אבחון ממוקד בבעיה או בצורך של המטופל בין אם מדובר על מדרסים אורטופדיים ובין אם מדובר על סוג אחר. ההתאמה נעשית על מנת לתת מענה מדויק ככל האפשר לתופעה. למשל, יכולת להזרים דם לכפות הרגליים לסובלים מפלטפוס או היכולת לתקן להם את מנח הרגליים.

לחולי סוכרת יתאימו מדרסים שמסייעים לריפוי הפצעים ולמניעת פצעים חדשים, לשחקני כדורגל יתאימו מדרסים עם בולמי זעזועים חזקים ולעומתם לרוכבי אופניים יבנו מדרסים דקים ללא בולמי זעזועים כדי שיוכלו לדווש. לאנשים עם רגל קצרה יתאימו מדרס עם הגבהה בעקב, לסובלים ממורטון נוירומה יתאימו מדרסים עם ריפוד כדי למנוע צריבה וכן הלאה.

 

לאילו צרכים משמשים מדרסים לספורטאים?

מדרסים לספורטאים צריכים למלא צרכים שונים בהתאם לסוג הספורט, סוג הנעליים והתדירות בעיסוק בספורט. נניח שאדם רץ כל יום בצורה תדירה וצריך מדרסים. הצורך שלו יהיה במדרסים קשיחים עם בולמי זעזועים שיקלו על הלחץ ברגליים, יהיו מאווררים, ימנעו עייפות, פציעות, שברי מאמץ וכאבים, ישפרו את הביצועים וישמרו על האיזון בגוף.

לעומתו, אדם המרבה בהליכה ממושכת בטרקים ומסעות יצטרך מדרסים מרופדים בשל תנאי השטח שיניעו את הרגליים באנרגיה וביעילות.

לשחקני טניס יבנו מדרסים עם רכות בבהונות כדי למנוע עור קשה, בולמי זעזועים ותמיכה. שחקני כדורסל שמרבים לנתר יצטרכו מדרסים המחלקים את העומס של הגוף בצורה שווה כדי להגן על הקשת האורכית של כפות הרגליים. כלומר, גם בענפי הספורט הצרכים הם שונים וחייבים לקבל התייחסות בסוג המדרס והתאמתו.

 

לאילו צרכים משמשים מדרסים לחיילים?

עם הגיוס לצבא החיילים מקבליים נעליים צבאיות גבוהות, עם משקל רב וללא בולם זעזועים כפי שצריך. מעבר לכך שאין אינן אופנתיות, החיילים מחויבים לצעוד איתם בכל פעילות מהבוקר עד הלילה, דבר הגורם ללחץ בגב התחתון, לחוסר נוחות, לזיעה בכפות הרגליים ולכאבים.

מדרסים מותאמים לחיילים משפרים באופן ניכר את התפקוד שלהם בצבא. המדרסים צריכים להיות מאווררים ומנדפי זיעה, דקים על מנת שייכנסו לנעליים הצבאיות, ישמרו על היציבות שלהם ויחלקו את עומס הגוף בצורה שווה על מנת שלא ירגישו עייפים בסוף כל יום.

ההמלצה היא להתאים מדרסים ביומכניים עם בסיס קשיח או קשיח למחצה כדי לקבע את הרגליים ולהעניק להם תמיכה.

אפשרות נוספת היא מדרסים רכים עם חומרי בלימת זעזועים המעניקים אנרגיות ומזרימים דם לכפות הרגליים. רצוי לא לרכוש מדרסים מחומרים סינטטיים המגבירים את הזיעה, אלא חומרים טבעיים כמו שעם או חומר אלסטי אחר שיעניק להם גמישות.

 

שימוש במדרסים לילדים

רוב הילדים נולדים עם רגליים שטוחות ובמשך השנים המנח והקשת בכפות הרגליים מקבלים צורה רגילה ללא התערבות אורטופדית. במקרים בהם הפלטפוס או הקשת גבוהה ממשיכים מעבר לגיל 4 ומסבים לילדים כאבים, דלקות והם מתעייפים מהר מאוד מהליכה יש לשקול מדרסים.

למעשה, מומלץ לא להתערב עד גיל 8 ורק אז לאבחן אותם, אך ישנם מקרים קיצוניים בהם יקבע האורטופד מדרסים בגיל צעיר יותר. גם כאבי גדילה יכולים להיפתר בקלות באמצעות המדרסים.

חשוב להתאים להם מדרסים רכים וגמישים שדפנותיהן רכות על מנת שיחושו בשיפור משמעותי. חוסר שימוש במדרסים יכול להביא להחמרה ולגרום לבעיות בגיל מבוגר ולכן האורטופדים דוגלים בשיטה זו.

במקביל, המתנגדים טוענים שהמדרסים יהיו תלותיים והילדים יפתחו עצלות. לפיכך, אם ילד בגיל 8 סובל עדיין מפלטפוס איתו נולד או מקשת גבוהה מדי, גיד אכילס הדוק והליכה שאינה טבעית, חשוב להיוועץ עם אורטופד ולהתאים לו מדרסים.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית