דורבן בכף הרגל

דורבן בכף הרגל
דורבן בכף הרגל

הזמינו מדרסים בהתאמה אישית וטפלו בכאב שלכם!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

האבחנה של דורבן בכף הרגל

כיצד מזהים דורבן בכף הרגל לבד?

דורבן הוא בליטה קוצנית הממוקדת באזור עקב כף הרגל. הבליטה הנראית לעין לעיתים גדולה ולעיתים קטנה ואדמומית. ניתן גם למשש ולהרגיש את החספוס. ישנם אנשים עם דורבן שאינם חשים בכאבים, אך הכאב המקומי יכול אף הוא לתת אינדיקציה לגבי דורבן בכף הרגל. בנוסף ישנם מקרים בהם יופיעו באזור שטפי דם ונימולים. לדורבן יכול גם להתלוות חום כפי שקורה עם דלקות לעיתים.

 

למי יש נטייה לקבל דורבן בכף הרגל?

בדרך כלל אנשים הסובלים מדורבנות הם כאלו המפעילים עומס ומאמץ על הרגליים. למשל, מי שעומד לאורך זמן על הרגליים, עוסק בספורט באופן משמעותי, סובל מעודף משקל, נועל נעליים שאינן איכותיות ואינן מתאימות במידות, נועל נעלי עקב או סובל מפלטפוס, מצב בו הרגליים שטוחות ונוטות לקבל דלקות.

 

כיצד הרופא מאבחן דורבן?

דורבנות בכפות הרגליים או המחלה החתולית הכפית כפי שהיא נקראת על ידי הרופאים מאובחנת בבדיקה ויזואלית, מישוש וצילום רנטגן. במקרים מסוימים אף מבצעים הדמיית MRI. 

 

ממה נגרם דורבן בכף הרגל?

דורבן בכף הרגל הוא מצב המגיע כתוצאה מהופעת דלקת ברצועה הנקראת פלנטר פצאיטיס. חלקה של הרצועה מנוון וכתוצאה מעומס על כף הרגל היא נמתחת ויוצרת קרעים או סדקים מיקרוסקופיים הגורמים לדלקת. הדלקת היא זו היוצרת את הבליטה בעקב ולא הבליטה היא המקור לדלקת.

דורבן בכפות הרגליים יכול להיות מלווה בכאבים עזים כאשר ישנה דלקת חריפה במיוחד במצבים בהם קמים בבוקר, דורכים על הרגל, עומדים הרבה, עוסקים בספורט מאומץ, עומס כתוצאה מהיריון וכד'. כל התפקוד היום יומי מתערער ולכן חשוב לטפל ולא להזניח גם מבחינת כאבים וגם מבחינת החמרה כתוצאה מהזנחה.

 

מהם דרכי הטיפול בבית לדורבן בכף הרגל?

במקרים רבים ניתן לטפל באופן עצמאי בדורבן על ידי מנוחה, הפחתה במאמץ גופני, קירור המקום בקרח, שימוש בנעליים נוחות עם שכבה קשיחה לתמיכה ברגליים, שימוש במדרסים בעלי שכבה רכה, מאווררת ומנדפת זיעה על מנת לפזר את הדלקת ולמנוע זיהומים נוספים.

כמו כן, מתיחות לכפות הרגליים, עיסוי מקומי ותרגילים ישפרו את המצב. עם זאת, דורבן מחייב לעיתים גם התערבות רפואית או טיפולים תומכים אחרים.

 

מהם דרכי הטיפול הרפואי?

דורבן בכף הרגל המלווה בכאבים מחייב טיפול רפואי שניתן באמצעות משככי כאבים ותרופות נוגדות דלקת, לעיתים אף זריקות של סטרואידים ובמקרים קיצוניים ניתוח כירורגי. ישנם אף טיפולים תומכים בנוסף למדרסים או נעליים אורטופדיות כגון: סד ללילה, טיפול בגלי הלם, טיפול בלייזר, מיטת פולסים, פיזיותרפיה, טיפול מנואלי (לחיצות עמוקות) וטיפולים אלטרנטיביים שונים.

 

יעילות המדרסים לדורבן 

מדרסים מותאמים אישית למטופל יסייעו לו לקבל את התמיכה הרצויה בכף הרגל. דורבן כואב מאוד בעת דריכה והליכה על הרגל ולכן מדרסי סיליקון רכים יתאימו מבחינת החומר.

את המדרסים מתאימים באמצעות תחבושות גבס או תבנית עם חומר עליו מטביעים את צורת הרגל. גם התאמה ממוחשבת יכולה להביא לתוצאות מדויקות של מבנה הרגל.

לפיכך, כל מטופל צריך להתאים מדרסים על פי מידותיו ועל פי מיקום הדורבן וגודלו. היתרון של המדרסים הוא שמירת האיזון והיציבות של הגוף, כאשר המשימה היא חלוקה שווה של משקל הגוף על שתי הרגליים על מנת שלא יהיה עליהן עומס.

המדרסים מתקנים את המנח בכפות הרגליים ותומכים בקשת. בעת בניית מדרסים לחולי דורבן יש לרפד את החלק הנמצא מתחת לעקב שם מצויה הבליטה, על מנת לרכך אותה ולהקל בכאבים.

 

כאבי דורבן בכף הרגל באור הראשון של הבוקר

לא פעם אנשים עם דורבן מתלוננים על כאבים בעת הדריכה על הרגל מייד כשהם קמים מהשינה. למרות שהגוף אינו בתנועה ונמצא במצב של מנוחה, ישנם כאבים חדים שישליכו על התפקוד בהמשך היום.

סד הלילה המותאם למתיחת הרצועה הפלנטרית מסייע לרגל להיות במצב של 90 מעלות בזמן השינה. סיטואציה זו מביאה את המטופל לקום ולעשות את הצעד הראשון של הבוקר ללא כאבים.

 

עזרים חשמליים לדורבן

ישנן המצאות שונות ומגוונות לטיפול ממוקד באזור העקב המסייעות להקל בכאבי דורבן בכף הרגל. טיפול בגלי הלם, טיפול בלייזר ביתי או טיפול במיטת פולסים אלקטרו מגנטית מבוקרת בשילוב גלי הלם, נעשים בטכנולוגיה שאינה מזיקה ומייצרת תאי דם חדשים המצמצמים את החולשה והכאב באופן משמעותי.

 

כן. אנשים בגיל העמידה ובעיקר נשים שהולכות עם נעלי עקב סובלים יותר מצעירים.

יש להתאים את הטיפול לפי מה שמתחברים אליו יותר ועל פי המלצות מומחים.

במידה והוא מלווה בכאבים יהיה קשה לתפקד ולכן המדרסים יכולים לשפר את התפקוד באופן משמעותי.

כן. במידה ומטפלים בו כראוי הוא יכול לעבור תוך מספר חודשים עד שנה.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית