דורבן בעקב הרגל

דורבן בעקב הרגל
דורבן בעקב הרגל

הזמינו מדרסים עוד היום ושימו סוף לכאבים ברגליים!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

כיצד בא לידי ביטוי דורבן בעקב הרגל?

כיצד נראה דורבן בעקב הרגל?

דורבן בעקב הרגל או בשמו הרפואי המחלה החתולית הכפית הוא אחד הגורמים לדלקת בעקב הרגל. תופעות של דורבנות בעקב הרגל קורות ביחס של 1:10. כלומר, אדם אחד מתוך עשרה עלול ללקות בדורבן. הדלקת גורמת לבליטה בעקב הנראית כקוצי הדורבן אך היא נוצרת עקב מתיחת יתר של הרצועה הפלנטרית.

זוהי רצועה אורכית המחברת בין העקב לאצבעות מתחת לקשת ותפקידה להעניק תמיכה, בלימת זעזועים ולאזן את המשקל בצורה זהה על הרגליים. התהליך הניווני כתוצאה מעומס יתר גורם לרצועה להידלק ולבוא לידי ביטוי כבליטה בעקב.

 

לאילו תסמינים גורם דורבן בעקב הרגל?

רוב האנשים סובלים מכאבים חזקים במיוחד בשעות הבוקר כאשר הם קמים משינה. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבזמן השינה הרצועה הפלנטרית רפויה ועם הדריכה הראשונה על הרגליים, היא נמתחת ומסבה כאב רב. מצד שני, ישנם גם כאלו הלוקים בדורבן ללא כאבים. בנוסף, לעיתים הדורבן אדמומי ומלווה בשטפי דם וכתוצאה מהדלקת נוצר אף חום. 

 

מה גורם למצב של דורבן בעקב הרגל?

הגורמים העיקריים למצב של דורבן בעקב הרגל נובעים כתוצאה מעומס ולחץ על הרצועה הפלנטרית מסיבות רבות. בין אם מדובר על השמנת יתר, פעילות גופנית מאומצת, ריצה, התאמת הנעליים, דריכה על מצע קשיח או עמידה ממושכת ובין אם מדובר על קיצור גיד האכילס, פלטפוס או נסיגת השכבה השומנית בעקב לאחר גיל 40, הדורבן יתפתח במוקדם או מאוחר ולכן חשוב למנוע אותו.

 

באלו שיטות מאבחנים דורבן בעקב הרגל?

  • בדיקה ידנית של רופא 
  • בדיקה ויזואלית של רופא
  • רגישות בכף הרגל
  • טווח התנועה של כף הרגל
  • תופעות כמו: שטפי דם, אודם, כאבים בעקב
  • צילום רנטגן
  • הדמיית MRI 

 

אלו סיבוכים עלולים להיות?

כאשר אדם מאובחן עם דורבן בעקב הרגל עליו לטפל בכך באופן מידי גם אם אינו סובל מכאבים. במידה ומזניחים את הטיפול עלולים להגיע מאוחר יותר כאבים כרוניים שיפגעו בתפקוד היום יומי. הדורבן משנה את צורת ההליכה הטבעית ולכן כשיש כאבים הם יקרינו גם לגב, לברכיים ועוד. 

 

טיפול בדורבן על ידי סד

לאור העובדה שהכאבים הם בעיקר בדריכה הראשונה כשקמים מהמיטה לאחר השינה, סד הלילה נמצא כיעיל להפחתת הכאבים בזמן הקימה. זהו סד סטטי הנראה מעט מגושם ומסורבל בעל רצועות שמלבישים סביב הקרסול ולמטה יש לו סוליה רכה. ניתן לכוון את הסד לזווית הרצויה עד 90 מעלות וכך לבצע מתיחה של הרצועה הפלנטרית מבלי לאפשר לה להיות רפויה.

גם גרב לדורבן בעקב הרגל תשיג את אותה התוצאה כיוון שבאמצעות רצועה המחוברת לחלקה העליון היא מותחת את האצבעות למצב של פלקס וכף הרגל נותרת מתוחה. דורבן בעקבות הרגליים במיוחד בשעת המנוחה חייב להיות מתוח כחלק מהטיפול בו.

 

חליטות ותרופות טבעיות

ניתן להכין חליטת תה או ליטול תוספים לפני השינה שיכולים לסייע לריפוי דורבן בעקב הרגל. למשל, הכנת תה עם זרעי אלפלפלא, שתיית כורכום מומס במים או נטילת טבלית כורכום לפני השינה, מריחת שמן קוקוס על הדורבן והרצועה הפלנטרית, תוסף אומגה 3 ועוד.

כל אלו הן תרופות אנטי דלקתיות טבעיות המרפאות את הדלקת ומצמצמות את הכאבים. ישנן גם תרופות נוגדות דלקת כמו אתופן שניתן לקבל על פי מרשם רופא.

 

טיפולים משמרים יעילים

מכיוון שהסיבה העיקרית למצב דורבן בעקב הרגל היא שינוי במנח הרגליים בשל חלוקת עומס לא תקינה, יש לתקן את המצב ולהעניק תמיכה לכפות הרגליים באמצעות מדרסים. המדרסים תומכים בקשת, מונעים כיווץ יתר ברצועה, מסייעים לאזן את המשקל על הרגליים, מייצבים אותן ומורידים את הכאבים.

המדרסים חשובים לתפקוד היום יומי ובמיוחד לאנשים העוסקים במקצועות בהם יש לעמוד לאורך זמן או לספורטאים המפעילים מאמץ יתר. בנוסף לכך, מומלץ לתרגל ולמתוח את גיד האכילס והרצועה הפלנטרית.

כדי למתוח את גיד האכילס ניתן להישען על קיר עם הידיים ולעמוד בצורה שרגל אחת קדימה כפופה והשנייה ישרה לאחור, לדחוף את הקיר למספר שניות ולהרגיש מתיחה בשריר.

את המתיחה לרצועה הפלנטרית מבצעים בישיבה. יש לשלב רגליים, להחזיק את אצבעות הרגל שלמעלה ולמתוח אותן למעלה. בנוסף, ניתן לבצע את אותה מתיחה בעזרת מגבת או לגלגל בקבוק מתחת לכף הרגל על הרצפה.

 

ייתכן והמדרסים אינם מתאימים לך, יש לבדוק אותם או להתאים חדשים. בדרך כלל מחליפים מדרסים כל 5 שנים.

ניתן לעשות שימוש בסד לילה שיותיר את כף הרגל מתוחה ויקל על הדריכה בבוקר.

יש לפנות למכון אורטופדי מומלץ לאבחון והתאמת מדרסים עם רפידה רכה לאזור העקב במקרה של דורבן.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית