דורבן ברגל – טיפול

דורבן ברגל טיפול
דורבן ברגל טיפול

דורבן ברגל טיפול אופטימלי באמצעים שונים:

  • דורבן ברגל טיפול מנואלי.
  • טיפולי פיזיותרפיה.
  • טיפולים חשמליים.
  • טיפול אלטרנטיבי.
  • טיפול תרופתי.
  • טיפול ניתוחי.
  • טיפול עם מדרסים או נעליים אורטופדיות.
  • טיפול עם מייצבים לכף הרגל.
  • טיפול עם סד לילה.
  • טיפול תזונתי ושמירה על אורח חיים תקין.
  • טיפול באמצעות תרגילים ומתיחות.

 

דורבן ברגל טיפול מנואלי

כשמדובר על דורבן ברגל טיפול מנואלי אופן הטיפול נעשה בצורה ממוקדת. זהו אינו טיפול המונע את הדורבן אלא מתמקד בחלק הדלקתי עצמו. הרצועה האורכית המחברת בין העקב לבהונות בקשת כף הרגל נקראת רצועה פלנטרית. כאשר היא מתוחה מדי היא עלולה לגרום לדלקות וכאבים.

בשל עובדה זו למי שיש רגליים שטוחות תהיה נטייה לפתח דורבן בעקב. הרצועה שעליה נמצא כל העומס של הגוף מתנוונת וכך למעשה נוצרת הדלקת. הדורבן עצמו נמצא כבליטה בעקב ודומה לקוצי הדורבן (בעל החיים). הוא כואב, מתחכך בנעל ויכול להחמיר אם מזניחים אותו.

בטיפול המנואלי מתמקדים תוך עיסוי עמוק לא בבליטה אלא ברצועה הפלנטרית על מנת להגמיש אותה ולפזר את הדלקת. את הלחיצות עושים גם בשריר הסובך בשוק, בגיד האכילס בקרסול ובבהונות מכיוון שכל איבר משפיע על השני. הצורך להרפות את השרירים ולהפיג את הלחץ והעומס על כף הרגל מחייב טיפול בידי מומחים.

הלחיצות העמוקות אף מזרימות דם חדש ובונות תאי רקמה שיסייעו בהפחתת הכאבים.

הזמינו מדרסים בהתאמה אישית וטפלו בכאב שלכם!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

 

דורבן ברגל טיפול פיזיותרפי

דורבן ברגל טיפול פיזיותרפי המשלב טיפול מנואלי הוא הטיפול האולטימטיבי למצב זה. הפיזיותרפיה עוסקת בשחרור והגדלת טווח התנועה בכף הרגל. גם כאן מפעילים את השרירים בשוק, בקרסול ובכף הרגל ומניעים אותה לכיוונים שונים. בנוסף מלמדים את המטופל מתיחות ותרגילים אותם הוא יכול לבצע בבית על מנת שיהיה רצף טיפולי והחלמה מהירה יותר.

כאשר משלבים את שני הטיפולים אצל פיזיותרפיסט מקצועי ניתן להגיע להישגים יפים מבחינת קצב ההחלמה והפחתת הכאבים.

 

דורבן ברגל טיפול חשמלי

דורבן ברגל טיפול בלייזר ביתי

הלייזר הוא מכשיר ביתי חדשני שניתן לרכוש ברשתות הפארם ולבצע באמצעותו טיפול בנקודות שונות בכף הרגל כדי להזרים דם וחמצן למקומות המודלקים. בניית תאי הדם החדשים מסייעת לריפוי טבעי של הגוף ולמיגור הדלקת.

 

דורבן ברגל טיפול בגלי הלם

דורבן ברגל טיפול בגלי הלם הוא טיפול ייחודי הנעשה באחד מהמכונים המיועדים לכך. מחברים חיישנים לכף הרגל ובאמצעות מכות קלות ועדינות מזרימים דם לכף הרגל שמסייע להאצת הטיפול. ישנם מטפלים המשלבים את גלי ההלם עם מיטת פולסים אלקטרו מגנטית שגורמת בצורה מבוקרת לפיזור את הדלקת.

 

טיפול יעיל באמצעות מדרסים

המדרסים הם רפידות מותאמות למידות המדויקות של כפות הרגליים אותן מכניסים לנעליים. כל מדרס מותאם לרגל שנמדדה באחת משיטות המדידה בהתאם למקום בו מכינים אותם. על מנת שדורבן ברגל טיפול עם מדרסים יהיה יעיל יש לקחת את המידה על פי הצורה והמבנה של כל כף רגל ולבנות את המדרס מחומרים גמישים שיש בהם שכבה רכה באזור העקב על מנת לתת תמיכה לכף הרגל ויציבות.

מכיוון שמתיחת הרצועה הפלנטרית קשורה לעומס על כפות הרגליים למדרסים יש תפקיד חשוב ביותר. הם מחלקים את העומס באופן שווה על שתי הרגליים ולכן הם גם יכולים למנוע התפתחות של דורבן ולא רק לטפל בו.

 

טיפול של סד לילה

ישנם אנשים שיש להם נטייה לפתח דורבן כמו: אנשים עם פלטפוס, נשים ההולכות על עקבים, בני 40 ומעלה, אנשים עם עודף משקל, ספורטאים ועוד. כשמגיע הדורבן רובם מנוטרלים מבחינת פעילות גופנית וסובלים מלא מעט כאבים במיוחד בשעות הבוקר כשעושים את הצעד הראשון מהמיטה.

דורבן ברגל טיפול בסד לילה יכול לשפר באופן משמעותי את הכאבים של הדריכה הראשונה ואת התפקוד למשך כל היום. זהו סד המותקן על הרגל על ידי רצועות וניתן לכיוון זוויתי עד 90 מעלות. מכיוון שהקשת הפלנטרית נמצאת במצב מתוח באמצעות הסד לכל אורך הלילה ואינה מתכווצת, הקימה קלה יותר וכואבת הרבה פחות.

 

טיפול של מייצבים לכף הרגל

כיום הציוד האורטופדי זמין מתמיד וכאשר מפתחים דורבן ברגל טיפול כזה יעיל על מנת למנוע חיכוך של העקב עם הנעל, לרכך את האזור ולהפחית את הכאבים. מדובר על עזרים כמו מדרס סיליקון המיועד רק לאזור העקב או פלסטרים מיוחדים שימנעו את החיכוך. מייצבים כאלו אינם יקרים וניתן להשתמש בהם על בסיס יומי עד שהדורבן יחלוף.

 

בדרך כלל הוא חולף לאחר כ-10 חודשים אך חשוב לטפל בכאבים.

כן ולכן חשוב למנוע אותו באמצעות מדרסים ונעליים מתאימות.

כן. יש אדמומיות ולעיתים גם שטפי דם וחום.

ניתן להשתמש בסד לילה המותח את הרצועה הפלנטרית ומקל על הכאבים בבוקר.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית