האם מדרסים עוזרים?

אל תתנו לכאב להכתיב לכם את היום, הזמינו מדרסים!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

האם מדרסים עוזרים לתפקוד הכללי?

מדרסים הם רפידות הבנויות מחומרים תומכים לכפות הרגליים בהתאם לצרכים שונים. מי שסובל מבעיות אורטופדיות או בעיות רפואיות שונות ימצא את המדרסים כמוצר יעיל בתנאי שיהיו מותאמים לבעיה, למנח הרגליים ולצורך שלהם.

גם אנשים שאינם סובלים מבעיות כאלו ואחרות אך מתעייפים לאחר פעילות ספורטיבית או הליכה, מתקשים לעמוד על הרגליים למשך זמן ארוך ובסוף היום חשים כאבים בכפות הרגליים או בגב ימצאו נחמה רבה במדרסים.

כיום ניתן לרכוש מדרסים מוכנים ברשתות הפארם אך אלו אינם מדרסים שיפתרו את הבעיות הללו מכיוון שהם מותאמים לכלל האוכלוסייה על פי מידות בדיוק כמו נעליים. מדרסים איכותיים הם אלו המותאמים אישית למנח הרגליים ולמטרות שלהם ולכן גם הם עשויים מחומרים שונים קשיחים או רכים. בצורה כזו הם עוזרים לתפקוד היום יומי והופכים את איכות החיים לטובה יותר.

 

האם מדרסים עוזרים לכאבים?

אנשים רבים עם בעיות אורטופדיות סובלים מכאבים בשל מנח הרגליים, העומס שיש עליהם וההקרנות שלהם לאזורים אחרים בגוף. מתח בשרירים גורם לכאבי ראש ועומס משקל על כפות הרגליים גורם לכאבי גב, ברכיים וקרסוליים.

כאבים בכפות הרגליים עצמן יכולים לנבוע מבעיות מולדות כמו קשת גבוהה מדי או רגליים שטוחות (פלטפוס), מדלקת דורבן בעקב, מהלוקס ולגוס (עצם בולטת באזור הבוהן), רגל מקוצרת, שברי מאמץ, חבלות ופצעים.

כל הליקויים הללו מחייבים טיפול ולשם כך נעזרים במדרסים. כאשר הם מותאמים אישית יש להם יכולת לרפא דלקות, להזרים דם לתאים, לרכך את הדריכה, לרפא את הפצעים או למנוע אותם, לתקן את צורת כפות הרגליים ולייצב את הגוף.

במקרים שאינם אורטופדיים הם מקלים על תפקודם של ספורטאים, נשים בהיריון, נשים על עקבים, חיילים עם נעליים צבאיות גבוהות, מטיבי לכת, ילדים עם כאבי גדילה ועוד. לפיכך חשוב לדעת מה המטרה ומה רוצים להשיג כשמתאימים מדרסים.

 

ההשפעה של מדרסים על הברכיים

המדרס בנוי מחלק משופע בחלק האחורי של העקב ובחלק הקדמי מתחת לכריות וכך נוצר בין שני החלקים איזון המקל על העומס שמוטל על הרגליים. ככל שהמשקל גבוה יותר כך גם מרגישים יותר לחץ ברגליים. זו הסיבה העיקרית לכאבי ברכיים למעט קרע ברצועות, חוסר סחוס, שבר או חבלות אחרות בברכיים.

מחקרים מצאו ששיפור מנח כפות הרגליים מסייע לבעיות ברכיים מכל סיבה. למשל, למי שיש שינויים ניווניים בחלק הפנימי של הברך יפחית באופן משמעותי את הכאבים באמצעות מדרסים. גם העוסקים בספורט שסובלים מבעיות ברכיים מצליחים לשפר את הכאבים כאשר למדרסים שיפוע חיצוני.

 

ההשפעה של מדרסים על כאבי גב

מבחינה מחקרית אין עדיין הוכחות לכך שהמדרסים מסייעים לכאבי גב. עם זאת, מצאו ששינוי בצורת הרגליים כתוצאה מפגיעה גורמים לכאבי גב.

ביחד עם זאת, מטופלים רבים מעידים על שיפור משמעותי בכאבי גב כאשר הם נעזרים במדרסים. העומס על הגב מתחלק עם העומס על הרגליים בעזרת המדרסים ולכן הם מפחיתים את הכאב בגב.

 

אלו מדרסים הם הטובים ביותר למניעת כאב?

מחקר בינלאומי מ-2018 בדק את היכולות והטיב של סוגי מדרסים שונים כמו מדרסים קשיחים, חצי קשיחים, רכים ותרמו פלסטיים. המחקר גילה באופן חד משמעי שכל הסוגים הללו משפיעים באופן חיובי על כאבים מכל סוג בכפות הרגליים, בגב ובברכיים.

כולם אף שיפרו את מנח כפות הרגליים, את הדריכה והתפקוד הכללי של הנבדקים להם הותאמו המדרסים בהתאם לצרכים שלהם. למרות זאת, המחקר לא הצליח לגלות מהם סוג המדרסים הטובים ביותר. מכאן ניתן להבין שכל סוג של מדרסים אשר הותאם לבעיה הספציפית של הנבדק פתר לו את הבעיה בצורה מיטבית ומכאן שכל הסוגים היו מוצלחים.

 

השפעת המדרסים על ספורטאים

אנשים העוסקים בספורט נוטים למעוד, להיחבל ולהיפצע מה שמחייב תמיכה טובה לרגליים. ביחד עם זאת, המדרסים לסוגי הספורט השונים אינם זהים. כלומר, לרצים יתאימו מדרסים המתאימים להם, לכדורגלנים יתאימו מדרסים המתאימים להם וכן הלאה.

אחד המחקרים בדק את יעילות המדרסים הקשיחים המותאמים לרצים ומצא שהם יעילים מבחינת תיקון מנח כפות הרגליים והשוקיים, מפחיתים כאבים, חבלות, שברי מאמץ ופציעות ומורידים את העומס בזמן הריצה. המדרסים הקשיחים אומנם מתאימים לפעילות ריצה בשל החומרים מהם בונים אותם ומכיוון שיש להם בולם זעזועים.

לעומת זאת, לרוכבים על אופניים מדרסים אלו לא יתאימו ואף יפריעו להם לדווש. להם יתאימו מדרסים עם שכבות מרופדות ודקות ללא בולם זעזועים. מכאן ניתן להסיק שהמדרסים צריכים להיות מותאמים ספציפית לצורך ולמטרה.

 

מידות למדרסים

שימוש בחומרים איכותיים וברמות קשיחות שונות המותאמים לפונים להתאמת מדרסים יביאו לתוצאות מקסימליות בשינוי המכני של כפות הרגליים וההקלה בכאבים. אך ההתאמה מחייבת מדידה מדויקת ללא נשיאת משקל כדי שיהיה ניתן לשנות את המנח של כפות הרגליים. ישנם מכונים שלוקחים מידות בתבניות קצף, ספוג או לחיצה על חומר אלסטי אך המדידות הטובות ביותר הן באמצעות תחבושות גבס או מדידה ממוחשבת.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית