המדריך השלם לבחירת נעלי נוחות

הזמינו מדרסים בהתאמה אישית וטפלו בכאב שלכם!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

מהן נעליים נוחות ובמה הן שונות מנעליים רגילות?

נשים וגברים אוהבים סטייל, דגמים אופנתיים ומותגים. עד היום כאשר חיפשו נעלי נוחות היה להם קשה להשיג נעליים שהן גם נוחות וגם יפות. בתקופה האחרונה ניתן להרגיש את השינוי ולמצוא מותגים רבים שיצאו בקווים מסוגננים שאיכותם מתחדשת מדי שנה.

עם זאת אלו מוצרי מדף והנעליים מותאמות למידות אוניברסליות. כלומר, כל הנשים במידה 41 יכולות לרכוש נעליים במידה זו כי הן יתאימו להן במידה. יש כמובן לקחת בחשבון את מידה הצרות או הרוחב שלהן, הצורה והמבנה, למדוד ולראות שהן מתאימות לאדם הספציפי הנועל אותן. זהו למעשה השוני שלהן מנעליים רגילות.

אומנם המבנה שלהן אחיד אך יש בתוכן מקום רב שבו ניתן להתקין מדרסים בהתאמה או לשמש כף רגל רחבה שלא כל נעל מתאימה או נוחה לה. הבדל נוסף מנעליים סטנדרטיות הוא האחיזה שהן מספקות לכפות הרגליים, דבר שהוא משמעותי למי שעומד שעות רבות או צועד הרבה.

 

כיצד בוחרים נעלי נוחות?

על מנת לבחור נעלי נוחות עם התאמה מקסימלית יש להכיר את מבנה הרגל ורק אז לעשות את ההתאמה. למשל, אדם שיש לו הלוקס ולגוס, תופעה שבה ישנה בליטה אדמומית וכואבת בצידה הקדמי של הבוהן, יצטרך להבין שמבנה הרגל שלו שונה והחלק הקדמי של הנעל חייב להיות רחב דיו.

דוגמה נוספת היא אדם שסובל מדורבן בעקב או פצעים סוכרתיים יהיה חייב להבין שהנעליים צריכות להכיל סוליה רחבה שתיתן תמיכה ליציבות מקסימלית עם מקום להכנסת מדרסים רכים.

בנוסף, גם אנשים ללא בעיות רפואיות בכפות הרגליים חייבים להוריד את העומס עליהן שלא אחת גורם לכאבי גב וברכיים במיוחד בעמידה למשך רוב שעות היום. למשל, מורים, גננות, שומרים או רופאים עומדים על רגליהם הרבה ומחפשים את התמיכה האידיאלית לרגליים באמצעות נעליים נוחות ומדרסים.

 

באילו נקודות להתמקד בבחירת נעלי נוחות?

  • לבחור את הבסיס בחלק הפנימי של הנעל שיתאים באופן מקסימלי לצורת כפות הרגליים.
  • להתחשב בבעיות רפואיות הקשורות לכפות הרגליים במידה וקיימות.
  • לבדוק את הבטנה של הנעליים. מומלץ לבחור בעור ולא בחומר סינתטי.
  • העור צריך להיות רך ומעובד בצורה איכותית.
  • חרטום הנעל צריך להיות מורם בסנטימטר מהקרקע.
  • החלק האחורי של הנעל צריך לתת תמיכה לכף רגל מאוזנת ולכן הוא צריך להיות קשיח ולחבוק אותו.
  • גם אם אינכם סובלים מבעיה רפואית בכפות הרגליים בחרו במבנה רחב.
  • בדקו את המרווח בקדמת הנעל לאצבעות הרגליים.
  • מדדו את שתי הנעליים על הרגליים עם גרביים שאתם נוהגים לגרוב, צעדו בחנות ובדקו את הנוחות שלהן. הנעליים צריכות להיות נוחות מהרגע הראשון ובמידה ואינן כך, וותרו עליהן.
  • בחרו בנעליים עם שרוכים או סקוצ'ים על פי הנוחות שלכם.

 

אילו מותגי נעלי נוחות מומלצים?

נעלי נוחות נבחרות בהתאם לשימוש בהן. כלומר, יש להבדיל בין נעליים לעבודה במפעל, לבין נעלי ספורט המשמשות לאימונים וליום יום ולבין נעליים אלגנטיות לערב או לפגישות עסקיות. ישנם מספיק מותגים המאפשרים בחירה על פי השימוש.

למשל, נעלי ניו באלאנס הן נעלי נוחות המשמשות לספורט וליום יום בעבודה. הן מתאימות את עצמן למבנה הרגל של הנועל אותן ומעניקות את התמיכה המקסימלית לרגליים. לאחר יום עבודה חוזרים הביתה נינוחים ולא חשים בכאבים.

גם במהלך הפעילות הגופנית הן משמשות את הנועלים אותן במסירות. היתרון שלהן הוא הרוחב ולכן בתוספת מדרסים מגיעים לתוצאות הטובות ביותר במיוחד אם סובלים מבעיה רפואית בכפות הרגליים כמו קשת גבוהה או פלטפוס. מותגים נוספים לנעלי נוחות הם: רוקפורט, מפיסטו, אסיס, פין קומפורט, סאס, גאוקס, אקו, בלנסטון או רדבק.

 

נעליים בהתאמה אישית

כאמור נעלי נוחות מאפשרות התאמה מקסימלית למידות אוניברסליות ומעניקות תמיכה לכפות הרגליים. עם זאת, צריך לזכור שהן עדיין מוצרי מדף ואינן מותאמות באופן ספציפי לאדם הנועל אותן אלא בכלליות לאנשים עם רגל רחבה למשל.

לפיכך, נעליים בהתאמה אישית הנקראות גם נעליים אורטופדיות יכולות לתת מענה לנקודות ספציפיות. אולי אין מגוון רחב ואופנתי כמו בנעלי נוחות, אך זוג אחד חייב לשמש אותנו ועל אחת כמה וכמה שיש בעיה רפואית או כאבי גב, ברכיים וכד'. חוץ מזה, כאשר בונים נעליים אורטופדיות ניתן להתייחס גם לקווים אופנתיים בעת ההזמנה שלהן. 

 

כיצד מייצרים נעלים בהתאמה אישית?

על מנת להזמין נעליים אורטופדיות בהתאמה אישית יש לעבור אבחון מקיף של כפות הרגליים והנעליים הרצויות. מבנה הנעליים חייב להיות מותאם למידת הכאב ולחוסר הנוחות. כלומר, שהן יעשו את ההבדל וישפרו בצורה המיטבית ביותר את הנוחות והכאבים. את האבחון לכפות הרגליים עושים במעבדה ביומכנית.

מודדים את התנועה והעומס המופעל עליהן על מנת לקבל מידע על מידת פיזור הלחץ בנעליים והאם לשלב בהן גם מדרסים. לסיכום, ככל שהנעליים יעניקו את התמיכה האופטימלית לכפות הרגליים, יאזנו את הלחץ ויעניקו יציבות לרגליים, הכאבים יפחתו, טווח התנועה יגדל והן יהיו יעילות לתפקוד.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית