חגורות גב אורטופדיות

חגורות גב אורטופדיות
חגורות גב אורטופדיות

הזמינו מדרסים בהתאמה אישית וטפלו בכאב שלכם!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

מהן חגורות גב אורטופדיות?

חגורות גב אורטופדיות הן חגורות המגנות על הגב מחבלות ופגיעות ומסייעות לכאבי גב. זהו טיפול משמר שיכול לשנות את התפקוד של האדם בעת עמידה, הליכה, נהיגה ובפעילות גופנית. למשל, אנשים העוסקים בספורט כמו הרמת משקולות בחדר הכושר משתמשים בהן כדי למנוע כאבי גב.

גם עובדי תעשייה המרימים ציוד כבד או עובדים אחרים שעבודתם מאומצת מוצאים בהן פתרון מצוין לכאבי גב. לפיכך, חגורת גב אורטופדית מונעת כאבי גב וביחד עם זאת היא מיועדת לשיקום לאחר ניתוחי גב או לשיקום פגיעה ללא התערבות ניתוחית. החגורה צריכה לשרת את המטרה על מנת לפתור בעיות אינדיבידואליות ולכן חשוב להשתמש בה נכון.

 

בחירה חכמה של חגורות גב אורטופדיות

חגורות גב אורטופדיות ניתן לרכוש בחנויות למוצרי אורטופדיה ולעיתים בבתי המרקחת של קופות החולים. ניתן למצוא חגורות אורטופדיות לגב בצבעים, צורות, גדלים ומידות שונות.

הדגמים השונים מיועדים לחלקים ספציפיים בגב כמו גב תחתון. החגורות צריכות להתאים לפגיעה ממנה סובלים ולמנוע כאבים ולכן צריך לבחור אותן בקפידה על מנת לא לגרום נזק נוסף לגב.

 

כיצד נמנעים מכאבי גב?

  • חשוב לדעת כיצד להרים חפצים או ציוד כבד כדי למנוע פגיעות. מומלץ להתכופף עם רגליים כפופות כשמרימים ציוד כבד ואפילו גיגית עם כביסה.
  • כאשר קיימות בעיות גב מומלץ להימנע מהרמת משאות כבדים בכלל ולחזק את הגב באמצעות פיזיותרפיה, תרגילים ומתיחות.
  • בעבודה משרדית מול מחשב יש לשבת זקוף ובצורה נכונה על כיסא נוח ולשמור על יציבות הגב.
  • יש לנעול נעליים נוחות עם מדרסים אורטופדים או נעליים אורטופדיות המונעות כאבי גב.
  • יש לבחור חגורות גב אורטופדיות שיטפלו באופן ממוקד בגורם לבעיה ולאו דווקא באזור הכואב, אלא אם הומלץ על טיפול נקודתי.

 

כיצד בוחרים חגורות גב אורטופדיות

בחירת חגורות גב אורטופדיות צריכות להיות לאחר ביקור אצל האורטופד לשם אבחון של הבעיה ממנה סובלים. בהתאם לכך הוא ימליץ על החגורה הטובה ביותר עבורכם. יש להימנע מרכישת חגורות ממקום שאינו אמין ומקצועי. בנוסף, חשוב לקבל המלצות מהפיזיותרפיסט או מהאורטופד על מקום איכותי המוכר חגורות עם תו תקן.

החגורות צריכות להגיע מיצרן בעל מוניטין שיש לו מגוון רחב של חגורות על מנת לבחור את החגורה המתאימה. לבסוף יש לנסות בחנות את החגורה כדי לבדוק את התמיכה והנוחות שלה לגב, שאינה לוחצת מדי או רפויה מדי וכיצד היא משפיעה על החזה, הנשימה והבטן. 

 

למי מתאימות חגורות גב אורטופדיות?

חגורות גב אורטופדיות לנשים בהיריון

כאמור חגורות גב אורטופדיות מסייעות למניעת כאבי גב ופגיעות. נשים בהריון ככל הידוע סובלות מכאבי גב במחצית השנייה להיריון ועוד יותר כאשר הבטן גודלת והגב פונה לאחור. קשה להן לשמור על גו זקוף והרבה פעמים הן שוכבות על הצד כדי להפחית את העומס.

בעת עמידה או הליכה החגורות מסייעות להן לחלק את העומס הרב ולשאת בנטל שלו, דבר המפחית באופן משמעותי את כאבי הגב. כמו כן, עליהן לשמור על גבן מפגיעות, מעידות ושינויים ניווניים כשם שהן שומרות על תינוקם ברחם.

 

חגורות גב אורטופדיות ליישור הגב

אנשים הסובלים מעקמת או יציבה לא תקינה עושים שימוש בחגורות על מנת ליישר את הגב ולתקן את היציבה שלהם וכך גם למנוע כאבים ונזקים נוספים.

 

חגורות גב אורטופדיות לספורטאים

ספורטאים עלולים לפגוע בגבם בעת תנועה לא נכונה, הרמת משקולות, ענפי ספורט ללחימה כמו ג'ודו או אגרוף ועוד. החגורות מנטרלות את הגב בעת העיסוק בספורט ומונעות מהספורטאים לסכן אותו.

 

חגורות גב אורטופדיות לשיקום

לאחר ניתוחי גב עקב פריצת דיסק בחוליות התחתונות או על מנת לשקם בעיות אחרות המלוות בכאבים חזקים משתמשים בחגורות הגב.

 

חשיבות התאמת חגורות גב

חגורות גב אורטופדיות צריכות לאפשר לכם לנשום ולפיכך אין להדק אותן יותר מדי כדי למנוע קושי בנשימה. כאשר הן לוחצות מדי או אינן מתאימות, הן עלולות לגרום לשינויים בלחץ הדם או לנזק בתפקודי איברים פנימיים אחרים.

גם חיצונית חגורות שאינן מתאימות עלולות לגרום לשפשוף העור ולגירויו. בעת אימון בחדר הכושר החגורות גורמות לשינוי בתפקוד השרירים ולכן יש לווסת אותן למנח הרצוי. לבסוף, חגורות גב יעילות לשעתיים ברציפות ביום ועל מנת להשתמש בהן יותר יש להיוועץ עם האורטופד.

 

האם חגורות לגב יקרות?

המחיר של חגורות גב אורטופדיות נקבע על פי הדגמים, המותגים והסוגים השונים. למרות זאת ניתן לקבל דרך קופות החולים השתתפות ברכישתן במידה ויש הפניה מאורטופד במיוחד לאחר ניתוח.

 

כן. ולכן משתמשים בהן רק שעתיים ביום.

הוא יכול להחמיר את הבעיה ולדלדל את שרירי הבטן.

פיזיותרפיה וחגורת גב במינון נמוך ובהמלצת אורטופד.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית