טיפול הפיזיותרפיה לדורבן

טיפול הפיזיותרפיה לדורבן
טיפול הפיזיותרפיה לדורבן

טיפול הפיזיותרפיה לדורבן כתהליך משמר

טיפול הפיזיותרפיה לדורבן הוא אחד מהתהליכים הטיפוליים היעילים יותר לריפוי הדלקת. דורבן בעקב הרגל הוא בליטה שמקורה בדלקת הרצועה הנמתחת בין העקב לבהונות לאורך ונקראת הרצועה הפלנטרית. כאשר יש עומס רב על הרצועה היא מתנוונת ומייצרת דלקת בכף הרגל.

ישנם אנשים המפתחים לעיתים חום בעקבות הדלקת או שניתן לראות שטפי דם באזור, אך רבים מתלוננים יותר על כאבים ועל חוסר נוחות. לשם כך טיפולי הפיזיותרפיה לדורבן מסייעים להפחית בכאב ולהאיץ את ההחלמה. אלו לא טיפולים חודרניים כמו ניתוח שהוא אחד מהפתרונות לדורבן ולא מסכנים את הגיד כמו מתן סטרואידים בזריקות שגם הוא אחד הטיפולים לדורבן, אלא טבעיים לטיפול בתופעה.

כל המדרסים מותאמים לצרכים שלכם מרוכזים במקום 1!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

 

כיצד מתנהל טיפול הפיזיותרפיה לדורבן?

טיפול הפיזיותרפיה לדורבן להגמשת הרצועה

טיפול הפיזיותרפיה לדורבן ניתן באמצעות הפניה מאורטופד בקופת החולים או באופן פרטי. הטיפול יכול לכלול טיפולים נוספים כמו גלי הלם או טיפולים מנואליים או לכלול רק פיזיותרפיה. בדרך כלל מומלץ לשלב מספר טיפולים כדי לזרז את האצת הריפוי. בטיפולים הפיזיותרפיסט מדריך את המטופל באמצעות תרגילים ומתיחות כיצד להקל בכאבים ואף נותן סדרת תרגילים הביתה להמשך הרצף הטיפולי.

חוץ מתרגילים הוא מעסה את הרצועה הפלנטרית המתוחה תוך התמקדות באזור הדלקת ומגמיש אותה. מכיוון שהדלקת מקרינה גם לקרסול ולשוק לעיתים חשוב גם להגמיש את שריר התאומים וגיד האכילס ולכן המטפל אף מניע את הרגל בשיטות המתאימות לטיפול.

 

טיפול הפיזיותרפיה לדורבן בשילוב טיפול מנואלי

מטפלים המשלבים בטיפולים הפיזיותרפיים לדורבן גם טיפולים מנואליים לא רק שמגמישים את הרצועה האורכית שגרמה לדלקת, אלא גם מזרימים באמצעות שיטת לחיצות עמוקה דם חדש לתאים וחמצן שמסייע לריפוי מהיר וטבעי של הגוף. לעיתים גם משלבים ביחד גם גלי הלם באמצעות חיישנים. המטרה היא לפזר את הדלקת ולהוריד את הכאבים של המטופלים על מנת שיוכלו לתפקד באופן רגיל.

 

היתרונות של טיפול הפיזיותרפיה לדורבן

  • שיפור טווח התנועה של הרגל.
  • פיזור הדלקת באמצעות עיסוי באזור הדלקתי.
  • הגמשת הרצועה הפלנטרית באמצעות מתיחות ותרגילים.
  • הפחתת הנוקשות של המפרק, שריר התאומים וגיד האכילס.
  • הזרמת דם חדש וחמצן.
  • ייעוץ והדרכה לתרגול נכון בבית.
  • הקניית הרגלים לשמירה על כף הרגל על מנת שהדורבן לא יחזור.

 

כיצד ניתן למנוע דורבן בעקב?

כאשר הפיזיותרפיסט מטפל באנשים הוא מסייע להם להבין מה גרם לדורבן וכיצד ניתן לשנות את אורח החיים על מנת שהתופעה לא תחזור על עצמה. הדורבן קורה יותר לנשים שמהלכות עם נעלי עקב לזמן רב במשך היום או אנשים הנועלים נעליים לוחצות וצרות.

על מנת לא ליצור עומס על כפות הרגליים שגורם לדורבן חשוב להשתמש בנעליים נוחות ורחבות ולהמעיט בהליכה עם עקבים. טיפול הפיזיותרפיה לדורבן מאפשר גם למטופל להבין כיצד לשנות את אורח החיים התזונתי שלו כאשר המטפל מומחה גם לאורח חיים בריא.

על מנת למנוע דורבן יש לשמור על משקל הגוף כי הוא מעמיס על כפות הרגליים לא מעט. מעבר לפעילות גופנית יש להקפיד לאכול יותר ירקות ופחות מוצרי חלב ומוצרים מקמח לבן ולהקפיד על מזונות המכילים אומגה 3. הפיזיותרפיסט בוודאי גם ימליץ על פעילות גופנית כמו שחייה או רכיבה על אופניים שיסייעו להחלמה.

בשל העובדה שספורטאים רבים נוטים לפתח דורבן כי המאמץ גורם לעומס, הם יקבלו הדרכה בטיפול איך למנוע דורבנות חוזרים.

 

טיפול הפיזיותרפיה לדורבן בשילוב דיקור

טיפול הפיזיותרפיה לדורבן בשילוב דיקור נעשה רק אצל מטפלים פרטיים. מדובר על דיקור יבש עם מחטים דקות חד פעמיות סטריליות שאינן מסוכנות או פוצעות את רקמת העור. מחדירים אותן לנקודות ספציפיות הנקראות טריגרים.

הכוונה לשרירים אחרים המושפעים ממתיחת היתר של הרצועה האורכית בקשת ושהדלקת מקרינה אליהם. היעילות בדיקור גורמת להפעלת השרירים, טווח תנועה מלא והפחתה משמעותית בכאבים.

 

שילוב טיפול בגלי הלם

טיפול הפיזיותרפיה לדורבן יכול לכלול גם גלי הלם שהם טיפולים חשמליים הניתנים על ידי חיישנים המחוברים לנקודות שונות בגוף. זהו טיפול מומלץ הנעשה על ידי פיזיותרפיסט מומחה בצורה מבוקרת. בשיטה זו מזרימים תאי דם חדשים לרקמות ומאפשרים לגוף לרפא את עצמו. ביחד עם פיזיותרפיה הטיפול נמצא מאוד יעיל.

 

שילוב תרגילים ומתיחות

טיפול הפיזיותרפיה לדורבן מקפיד על תרגול ומתיחות של כף הרגל, הקרסול והשוק על מנת להאריך את השרירים המקוצרים ולהתגבר על הדלקת. לפיכך תרגילים כמו גלגול כדור מתחת לכף הרגל הלוך ושוב או מתיחת הבהונות על קיר או מדרגה יסייעו להחלמה מדורבן.

 

הוא יכול לחלוף לאחר כ-10 חודשים מעצמו אך הפיזיותרפיה מפחיתה כאבים ומונעת את חזרתו בשנית.

כן באמצעות פלסטרים סטריליים מיוחדים.

בהחלט עיסוי קרח יוריד את הנפיחות.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית