טיפול מנואלי בדורבן

טיפול מנואלי בדורבן
טיפול מנואלי בדורבן

מהו דורבן?

דורבן או בשמותיו הרפואיים פלנטר פסיה או מחלת החתולית הכפית מופיע בעקב כף הרגל כבליטה הדומה לקוצי הדורבן. זוהי בליטה תסמינית שאינה כואבת אלא מהווה חוסר נוחות. המחלה עצמה היא בקשת האורכית של כף הרגל, בפלנטר פסיה.

כלומר, ברצועה הפלנטרית. זוהי רצועה הנמתחת מהעקב הקדמי ועד לבהונות כמו מיתר ומשפיעה על בולם הזעזועים של כף הרגל. כאשר יש עומס גדול על הרצועה כתוצאה ממשקל או מאמץ יתר היא מתנוונת ונוצרת דלקת המכונה דורבן. זו הסיבה שספורטאים ובעיקר רצים לוקים בתופעה.

הביומכניקה סביב הקרסול שלהם גורמת לעומס. הלחץ על הרצועה יכול להגיע גם מאנשים עם השמנת יתר, או נשים הצועדות עם נעלי עקב. בדרך כלל אחרי גיל 40 ניתן לראות אנשים המפתחים יותר דורבנות מאשר הגיל הצעיר. גם אנשים עם רגליים שטוחות (פלטפוס) מפעילים לחץ על הקשת שגם ככה קרסה ולכן נוטים יותר לפתח דורבנות.

הדורבן יכול לגרום לכאבים בכף הרגל ולהקרין לשרירים נוספים ויכול לחלוף גם ללא כאבים. ישנם אנשים המתלוננים על כאבים ניכרים המפריעים להם בתפקוד היום יומי ולהם מומלץ טיפול מנואלי בדורבן.

הזמינו מדרסים עוד היום ושימו סוף לכאבים בגב!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

 

מהו טיפול מנואלי בדורבן ומה הוא כולל?

שיטת טיפול מנואלי בדורבן

טיפול מנואלי בדורבן הוא טיפול פסיבי הנעשה על ידי מגע של פיזיותרפיסט או מטפל מומחה המתמקד בתנועת המפרקים, השרירים ועיסוי רפואי. מדובר על לחיצות עמוקות הנעשות במוקדים שונים על מנת להפיג את המתח מהרצועה הפלנטרית ומאזור הבלוטה בעקב.

מכיוון שהדלקת מקרינה על נקודות נוספות, ישנם רבים המתלוננים על כאבים מאחורי הקרסול והשוק. במקרים כאלו הלחיצות נעשות גם בשרירי התאומים ובגיד האכילס מלבד כף הרגל.

 

טכניקות של טיפול מנואלי בדורבן

ישנן כמה טכניקות הנעשות בטיפולים מנואלים בדורבן חוץ מעיסוי רקמות עמוק, שחרור הלחץ, הארכת השרירים והגדלת טווח התנועה. מדובר על טכניקות המפעילות כוח מהיר וקצר ועל טכניקות של לחץ קבוע בסיבי הרקמה או בנקודות אחרות אליהן לא מגיעים מספיק דם וחמצן. לפיכך זהו טיפול שיכול לשלב טכניקות טיפול מגוונות נוספות. יתרה מכך, טיפולי דורבן מנואלים מאפשרים למטפל לחבוש את הרגל בחבישה אלסטית או ריגידית שתסייע לריפוי.

 

המטרות של טיפול מנואלי בדורבן

טיפול מנואלי בדורבן איכותי הוא טיפול המקפיד על המטרות הבאות:

  • הקלה משמעותית בכאבים.
  • הגמשת כף הרגל ושרירים נוספים.
  • הנעת הרגל לצורך הגדלת טווח תנועה.
  • שיקום תאי דם ורקמות.
  • הקניית הרגלים ותרגילים לצורך מניעתי של דורבן חוזר.
  • סיוע בריפוי טבעי של הדלקת.

 

טיפול מנואלי בדורבן משולב

מעבר ללחיצות עמוקות ומסיביות באזור כף הרגל המתוחה, שריר התאומים וגיד האכילס המקוצרים והגדלת טווח התנועה שלהם, ניתן להסתייע בטיפולים ממוקדים שיסייעו לגוף לרפא את עצמו בצורה טבעית. בין אם משלבים טיפול מנואלי בדורבן עם גלי הלם חשמליים, מיטת פולסים או דיקור יבש, התהליכים יגרמו להזרמת תאי דם חדשים וחמצן לאזור הדלקת שירפאו אותה.

 

טיפול מנואלי המשלב דיקור יבש

טיפול מנואלי בדורבן המשלב דיקור יבש יכול לקדם את ההאצה של הטיפול ולהפחית את הכאבים באופן משמעותי. לא מדובר בדיקור סיני אלא בדיקור יבש מערבי באמצעות מחטים דקיקות. החדרת המחטים בטריגרים שונים ומרוחקים ממוקד הדלקת יסייעו לשחרר את הלחץ הדלקתי על הרצועה הפלנטרית ויחזירו את כף הרגל, הקרסול והשוק לתנועתם המקורית שהתערערה כתוצאה מהדלקת.

 

שימוש במכשיר עיסוי

למרות שהטיפול המנואלי דוגל בידי אדם ניתן למצוא מטפלים שמשתמשים במכשיר עיסוי בנוסף לעיסוי הידני העמוק. מדובר על מכשיר חשמלי הנקרא EMS המגרה את השרירים על ידי גלי חשמל. גירוי זה גורם לשרירים להתכווץ. טיפול מנואלי בדורבן המתמקד ברצועה הפלנטרית המתוחה יכול להסתייע במכשיר כזה על מנת לכווץ אותה.

 

כמה עולה טיפול מנואלי בדורבן?

על מנת לקבל טיפול מנואלי בדורבן ניתן לפנות לקופות החולים או לטיפולים הפרטיים. המחירים דרך קופות החולים זולים. למשל, בקופת חולים מכבי דרך הביטוח המושלם העלות לטיפול תהיה כ-54 ₪ וללא הביטוח המושלם כ-177 ₪ לטיפול.

באופן פרטי המחיר נקבע על פי תדירות הביקורים ושילוב שיטות נוספות לריפוי הדורבן. ניתן אף לקבל באמצעות קופת החולים טיפולי פיזיותרפיה של הקופה עם הפניית אורטופד ללא עלות אך לא תמיד המטפל משתמש בשיטות הטיפול המנואלי אלא יותר בתרגילים ומתיחות.

 

כן. חשוב לטפל בדלקת גם באמצעות תרופות אנטי דלקתיות.

ישנם מטפלים המשלבים ביניהם. הטיפול המנאולי הוא פסיבי יותר וכולל מגע והטיפול הפיזיותרפיסטי כולל תרגול אקטיבי והדרכה. הבחירה לפי העדפה אישית.

מיד לאחר הטיפול הראשון יהיה ניתן להרגיש בהבדל.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית