כיצד לטפל בדורבן בכף הרגל

הזמינו מדרסים עוד היום ושימו סוף לכאבים ברגליים!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

חייבים לטפל בדלקת

דורבן הוא מצב דלקתי בעקב המתאפיין בבליטה הדומה לקוצי הדורבן ולכן היא מכונה כך. זוהי דלקת לכל דבר המחייבת טיפול תרופתי וטיפולים תומכים נוספים. אדם הלוקה בדורבן יכול לסבול ממנו באופן קשה ויהיו כאלו שלא יתרגשו ולא יכאבו ממנו.

הכאבים נובעים מהשפשוף והחיכוך של הנעליים בבליטה הדלקתית ומביאים לחוסר נוחות רב במהלך התפקוד, ההליכה, הספורט, העמידה ואפילו הצעד הראשון אותו עושים כשקמים מהמיטה בבוקר. תופעה כזו אסור להזניח כי היא רק יכולה להחמיר.

חשוב לדעת שאנשים המאובחנים עם פלטפוס בכפות הרגליים נוטים יותר לקבל דורבן וגם אנשים מגיל 40 ומעלה ובעיקר נשים העושות שימוש בנעלי עקב. ישנם כמה דרכים לטפל בדורבן או לשלב בין כמה טיפולים כמו מדרסים וטיפולי פיזיותרפיה או טיפולים אלטרנטיביים, טיפולים חשמליים, מתיחות ולחיצות עמוקות, זריקות ואפילו אף ניתוח.

 

טיפול תומך במדרסים

התפקיד העיקרי של המדרסים הוא להעניק תמיכה לרגליים ובכל הקשור ליציבותן ואיזון משקל הגוף עליהן. כאשר מדובר בדורבן המדרסים אף מסייעים לדם לעבור ביתר קלות לתאים ולחדש את האנרגיות, להפחית בכאבים הצורבים ולאפשר תפקוד יעיל.

הדלקת בדורבן מתמקדת בקשת האורכית המצויה בין קדמת העקב לאצבעות ועל מנת שתהיה מתוחה ולא תתכווץ המדרסים מתקנים את מנח הרגליים. ישנם הממליצים על מדרסי סיליקון עם שכבה רכה מתחת לעקב כדי לתת לו את התמיכה הדרושה.

מומלץ להתאים במכון האורטופדי את המדרסים על פי הצרכים, רמת הכאב וגודל הבליטה וליהנות מדריכה קלה ונעימה. על אף כל זאת יש גם לקחת תרופות אנטי דלקתיות ולקבל סיוע באמצעים נוספים.

 

טיפול פיזיותרפיסט ותרגול

 כפי שטיפולי פיזיותרפיה מסייעים לבעיות גב, ברכיים ורגליים הם יכולים אף לשפר את מצב הדורבן והתחושה הכללית. הפיזיותרפיסט פועל בכמה גזרות.

הוא מותח את השרירים כמו שריר התאומים, שרירי הקרסוליים וגיד האכילס, מעסה את הקשת האורכית על מנת להגמיש אותה ומניע את הרגל בטווחים שונים. ישנם מטפלים הנוקטים בשיטה המנואלית המתאפיינת בלחיצות עמוקות על מנת להזרים תאי דם חדשים.

בנוסף מקבלים סדרת תרגילים לבית שהמטרה שלהם למתוח את כף הרגל והעקב. למשל, לגלגל כדור הלוך ושוב מתחת לכף הרגל או למתוח באמצעות גומייה רחבה את כף הרגל על ידי יישור וכיפוף הרגל.

אנשים הסובלים מדורבן ונוהגים לנהל חיים ספורטיביים צריכים לתת מנוחה לרגל עד שהדלקת תחלוף, אך עם זאת הם יכולים לעסוק ברכיבה על אופניים ושחייה. בנוסף, מומלץ לעבור לאורח חיים בריא מבחינה תזונתית. יש להימנע ממזונות המכילים קמח לבן ומוצרי חלב ולהקפיד על אכילת ירקות ואומגה 3.

 

טיפול בטכניקות חשמליות

ישנן מספר אופציות לטיפולים חשמליים העשויים להיפטר מהדורבן ולהפחית בכאבים. למשל, טיפול בגלי הלם יכול לגרום לגוף לייצר בצורה טבעית תאי דם חדשים כדי לרכך ולפזר את הדלקת.

כך גם כשמדובר בטיפול לייזר ביתי המשחרר אנדורפינים לזרימת הדם. בנוסף, מיטת פולסים בשיטה אלקטרו מגנטית עשויה לאזן את התאים ולפזר את הדלקת.

 

טיפול באמצעות סד לילה

סד לילה הוא מכשיר אותו כורכים סביב הרגל למשך השינה בזווית של 90 מעלות על מנת למתוח את הרצועה האורכית בקשת. המכשיר מסייע לסובלים מדורבן להירדם בקלות ולהתעורר ללא כאבים מייד כשהם קמים מהמיטה. הסד מעניק תמיכה לרגל ומפחית כאבים כרוניים.

 

שימוש בנעלי נוחות

הלוקים בדורבן מתקשים להלך עם נעליים רגילות ומעדיפים להיות יחפים. החשיפה לקרקע יכולה לגרום לזיהום נוסף ולהחמרה ולכן מומלץ להשתמש בנעליים נוחות עם מדרסים או נעליים אורטופדיות.

בכל אופן הנעליים צריכות להיות עם סוליה עבה וגמישה, מרווחות, רחבות ונוחות המעניקות תחושת ריחוף. במידה ואלו נעליים אורטופדיות הן אף יסייעו לחלק את משקל הגוף כך שלא ייווצר עומס על הרגליים ויגדילו את טווח התנועה והיציבה של החולים.

 

טיפול ברפואה סינית

כיום יותר ויותר אנשים פונים לרפואה אלטרנטיבית ובעיקר לפתרונות הרפואה הסינית. כשם שדיקור סיני מסייע לבעיות גב, כאבי ראש ובעיות נפוצות אחרות, הוא עשוי לשפר את רמת הכאבים עקב הדורבן ולהעניק אנרגיות מחודשות לגוף. כך גם כשמדובר בטווינה, בשיאצו או ברפלקסולוגיה.

ישנם הדוגלים בכך שדלקות בגוף מגיעות כתוצאה מלחצים נפשיים ולכן הרפואה הסינית מטפלת גם בצדדים אלו על מנת לשחרר את הלחץ שהגוף שרוי בו. בכל מקרה הטיפולים אינם מזיקים וגם אם אינם מצליחים לסייע במצב הדורבן, לפחות יסייעו לתופעות אחרות באמצעות חידוש תאי הדם ופורקן המתחים הנפשיים.

 

טיפול באמצעות ניתוח

היעד האחרון שאותו מומלץ לעשות כשאין ברירה הוא ניתוח לדורבן. זהו לא ניתוח מסובך אך מלווה בסיכונים של פגיעה בתאים עצביים, זיהום, פגיעה בקשת האורכית וכאבים. עם זאת יש לו אחוזי הצלחה טובים.

בניתוח מסירים חלק מהדורבן ותוך 6 שבועות המצב עשוי להשתפר באופן משמעותי. עוד לפני הליכה לניתוח ניתן להתייעץ עם האורטופד על הזרקת סטרואידים באופן מתון כדי לא להסב נזק לגיד.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית