כריות פיסוק לתינוקות

כריות פיסוק לתינוקות
כריות פיסוק לתינוקות

הזמינו מדרסים בהתאמה אישית וטפלו בכאב שלכם!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

מהן כריות פיסוק לתינוקות ומדוע משתמשים בהן?

כריות פיסוק לתינוקות יעילות במקרים של פריקת עצם הירך או מצב מולד של ירך המחוברת לאגן. בעת בדיקה גופנית ובדיקת אולטרה סאונד, כאשר מגלים הגבלה אצל תינוקות בפיסוק או אסימטריה יש לטפל בכך על מנת שהרקמות בירך יהפכו ליציבות וחזקות.

מפרקי הירך של התינוק גמישים מאוד וסחוסיים ולכן עלולה להיווצר פריקה חלקית או מלאה של הירך. כרית פיסוק לתינוקות מאפשרת להחזיק את פרק הירך בצורה אופטימלית. את השימוש מומלץ לעשות רק לאחר התייעצות עם רופא הילדים וכך גם כשמדובר על פתרון נוסף כמו רצועות פיסוק.

 

מהי פריקה של עצם הירך?

אחד מכל 1,000 תינוקות נולד עם דיספלזיה  DDH במפרק הירך המתאפיינת בפריקה או נקע. התופעה מתרחשת שמכתש עצם האגן רפוי ועצם הירך אינה יציבה. זה יכול להיות כתוצאה מגנטיקה או מכמה גורמים ביחד המתרחשים בהיותו של התינוק עובר ובעיקר אצל נקבות בלידה ראשונה.

מלבד הגבלה בפיסוק ייתכנו לקויות כמו רגל קצרה יותר, חוסר סימטריה בישבן או בקפלי הירך וצליעה. לפיכך, יש לאבחן את הפריקה מוקדם ככל האפשר על מנת לטפל בה בכריות פיסוק לתינוקות.

 

חשיבות אבחון מוקדם של פריקת עצם הירך

ככל שמאבחנים מוקדם יותר הפרעות במפרק הירך כך יותר קל לטפל בתופעה באמצעות כריות פיסוק לתינוקות או על ידי רצועות פיסוק כיוון שהטיפול יהיה יעיל יותר לטווח הרחוק מבחינת ההשלכות שלו. את האבחון עושים בבדיקת אולטרה סאונד כאשר עולה חשש לשינויים במפרק הירך.

האולטרה סאונד יהיה רק לאחר בדיקה גופנית המראה על הגבלה בפיסוק ובמידה ויש היסטוריה משפחתית. ניתן לגלות את הבעיה גם לפני הלידה כאשר בדיקת האולטרה סאונד של האישה בהיריון מראה על מצג עכוז או כמות נמוכה של מי שפיר.

לאחר הלידה בודקים באופן אוטומטי באולטרה סאונד רק תינוקות פגים או לידה של כמה עוברים ולא את כל התינוקות שנולדים. תינוקות לאחר לידה רגילה בודקים רק לאחר כחודש וחצי ומודדים את רוחב הפיסוק שלהם.

 

כיצד כריות פיסוק לתינוקות מסייעות להם?

  • כריות פיסוק לתינוקות מסייעות להגדיל את טווח הפיסוק
  • הן גורמות למפרק הירך להיות במקומו הטבעי
  • הרקמות של הירך הופכות ליציבות
  • יש להן 95% הצלחה בטיפול בבעיות כמו פריקת עצם הירך או ירך המחוברת לאגן

 

באיזו תדירות יש להשתמש בכריות פיסוק לתינוקות?

במשך השבועות הראשונים לחיי התינוק השימוש בכרית הפיסוק צריך להיות במשך כל היממה. בהדרגה, ניתן להוריד את תדירות השימוש ולהכניס את הכרית רק בזמן שהתינוק ישן. ההתמדה של שימוש בכריות פיסוק לתינוקות חשובה על מנת לתקן את מפרק הירך בצורה אופטימלית ולכן יש להקפיד על כך עד שהמפרק תקין.

במידה והכריות אינן עוזרות יש להיעזר בשיטה טיפולית אחרת כמו גבס. כריות הפיסוק יהיו יעילות רק בחצי השנה הראשונה לחיי התינוק ולכן אם הבעיה אובחנה לאחר מכן עוברים לטפל בגבס. יתרה מכך, אבחון הנעשה רק בגיל שנה יהיה כרוך בניתוח ולאחריו גבס לשיקום.

 

טיפול של כריות פיסוק לתינוקות הוא קריטי

כאמור טיפול בכריות פיסוק לתינוקות חייב להיות בזמן. על אחת כמה וכמה אין להזניח בעיות במפרק הירך אצל תינוקות מכיוון שבגיל בוגר הם עלולים לצלוע, לסבול מהבדלים משמעותיים בין שתי הרגליים, בעיות תפקוד וכאבים.

אצל ילדים גדולים למשל, עלול להיות זיהום חיידקי במפרק הירך שיחייב מתן אנטיביוטיקה לווריד. טיפול יעיל בכריות יהיה כאשר הירך מקובעת בעמדת רוטציה לטראלית על ידי הכרית ופונה כלפי חוץ והמפרק יושב כראוי במקומו.

 

מתי אין להשתמש בכריות פיסוק?

אין להשתמש בכריות פיסוק לתינוקות ללא אישור של רופא

ברגע שמגלים פריקה של עצם הירך מומלץ להשתמש בכריות פיסוק לתינוקות ולא מעבר לגיל חצי שנה. ביחד עם זאת, לאחר האבחון התינוק חייב להיות במעקב אצל רופא שייתן הוראות מדויקות בנוגע לשימוש בכריות ולאיזו תדירות. בנוסף, כאשר הרופא רושם מרשם לצורך כריות פיסוק, עליו לרשום את האורך המדויק של הכרית שהיא למעשה מידת הפיסוק.

 

אין להניח על עור מגורה או פצוע כריות פיסוק לתינוקות

בתחילת הטיפול ייתכן והרופא ימליץ על החתלה כפולה על מנת לקבע את עצם הירך וייתכן שאף במקרים בהם עור התינוק מגורה או פצוע. בנוסף, על מנת להשתמש בצורה מיטבית בכרית תצטרכו לקבל הדרכה של הרופא או האחות שידגימו הלבשה נכונה שלה.

 

בעיות במפרק הירך אינן חולפות בעצמן.

כטיפול משמר כן. ניתן גם להשתמש ברצועות אך לכריות הפיסוק יש 95% הצלחה. אחר כך רק גבס לפלג גוף תחתון לזמן ממושך או ניתוח יוכלו לעזור.

6 שבועות לאחר הלידה.

בכריות פיסוק או רצועות ובמקרים קיצוניים בניתוח.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית