למה חשוב לטפל בכאבי גב כמה שיותר מהר?

אל תתנו לכאב להכתיב לכם את היום, הזמינו מדרסים!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

ממה נובעים כאבים בגב?

כאבי גב הם תוצאה של מספר גורמים שלעיתים אף מקרינים לאזור הישבן והרגליים. הם יכולים לנבוע מפריצת דיסק בחוליות התחתנות של הגב או מהחוליות הצוואריות. פריצת דיסק בעמוד השדרה הצווארי גורמת לנימולים בגפיים העליונות ובכפות הרגליים ופריצה בגב התחתון גורמת לעומס עליהן.

גורם נוסף הוא תוצאה של הרמת משא כבד העלול לגרום אף לקילה ולכאבי רגליים, ספורט מאומץ הגורם לפציעות בגב, עמידה ממושכת, נעליים ישנות ללא תמיכה, הליכה עם נעלי עקב, דלקות או כאב על רקע נפשי.

מלבד הקרנות יכולים לחוש בדקירות בגב, צריבה, כאבים לסירוגין, כאבים כרוניים וחוסר תפקוד בעת התכופפות, ישיבה, עמידה, הליכה ואף בשכיבה. הכאבים עלולים לגרום לנפיחות ברגליים וללחץ מתון עליהן. 

 

אלו אנשים עלולים לסבול מכאבי גב?

אנשים שאינם עוסקים בספורט ואינם מניעים את שרירי הגב ומחזקים את שרירי הבטן עלולים לסבול מכאבי גב. לעומת זאת, גם מי שעוסק באופן מוגזם בספורט או שהפעילות שלו אינה נכונה לו סובל מכאבים.

בנוסף, ישיבה ארוכה ליד מחשב, הרמת משקל כבד, עודף משקל, נשים בהיריון, מעשנים, צורכי אלכוהול, אנשים הנמצאים במצבי חרדה ולחץ, חוסר שינה ובעלי יציבות לקויה. 

 

מדוע חשוב לטפל בכאבים?

כאבי גב עקב מתיחת שריר או פגיעה יכולים לחלוף אך ישנם כאבים שאינם חולפים לאורך זמן ואף מחמירים אם לא מטפלים בהם. הגוף שלנו הוא מקשה אחת, מכונה משומנת שאם בורג אחד אינו במקום או מחליד, המכונה עלולה להפסיק לפעול או להתקלקל.

כל שריר וכל גיד משפיע על אזור אחר אך ביחד הם יוצרים הרמוניה שצריכה להיות מתוחזקת. לפיכך, כאשר הגב כואב יש השפעה על הרגליים, כאשר היציבות לקויה או מנח כפות הרגליים אינו תקין יש השפעה על הגב.

אנשים הסובלים מכאבי גב נוטים לשכב במיטה ומחכים שהכאבים יחלפו אך אין זה כך. הגב צריך להיות בתנועה כדי שהמצב ישתפר. כיום ניתן למנוע כאבי גב באמצעות פילאטיס, מתיחות ותרגול.

כאשר יש כאבים צריך להמשיך בפעילות הגופנית באופן מתון ולעשות שימוש בעזרים שעשויים להקל על הכאבים. כאשר כאבי גב מעירים אדם משינה ייתכן שהמקור לכאבים מגיע מתהליך דלקתי או קרע בדיסק. במידה והכאב בשינה נמשך מספר שבועות יש לפנות לטיפול רפואי.

גם כאבי גב המלווים בחום מרמזים על תהליך דלקתי ובדרך כלל מלווים בשפעת. כאבי גב כרוניים עלולים להשפיע על שליטה בסוגרים בליווי הפרעות תחושתיות ונזק עצבי. במקרים כאלו גם מופיעה חולשה ברגליים והפרעות סנסוריות בפי הטבעת. זהו מצב המחייב להגיע למיון.

 

איך נטפל בכאבי גב?

כאמור יש לעסוק בפעילות גופנית כמו שחייה, רכיבה על אופניים והליכה ולהימנע משכיבה ממושכת. ניתן לקבל טיפולי פיזיותרפיה, כירופרקטיקה או טיפולים אלטרנטיביים כמו: דיקור סיני, שיאצו, רפלקסולוגיה ועוד.

מומלץ לרכוש נעליים נוחות אורטופדיות שיעניקו תמיכה לגב ולוותר על נעלי העקב. בנוסף, ניתן לעשות שימוש במדרסים. למדרסים יש יכולת לתקן את מנח הרגליים במיוחד שהמקור לכאבי גב נובע מקשת גבוהה בכפות הרגליים או מפלטפוס.

בנוסף, הם מפחיתים את העומס של משקל הגוף ומחלקים אותו שווה בין הרגליים, מה שמקל על הכאבים. הם מעניקים לגוף יציבות ושיווי משקל, מגדילים את טווח התנועה ומזרימים דם לתאים כך שהאנרגיות עולות ומסייעות לטיפול בכאבי גב.

עם זאת, יש להתאים אותם לצרכים הספציפיים על מנת שיהיו עשויים מחומרים שישפיעו על הכאבים ויהיו מותאמים לצורת ומבנה כפות הרגליים. מדרסים שקונים כמוצרי מדף לא יהיו יעילים כי הם אינם מותאמים לבעיות ספציפיות.

לכאבי גב נדרש לעיתים ליטול תרופות אנטי דלקתיות ומשככי כאבים. ניתן לקרר או לחמם את המקום הספציפי, להיעזר בטכניקות חשמליות ובאמצעים אורטופדיים נוספים כמו חגורת גב.

במקרים קיצוניים ניתן לקבל במרפאת כאב זריקות לגב ובמקרים עוד יותר חמורים אף לעבור ניתוח גב. לילדים עם שברי מאמץ המשליכים על הכאבים מומלץ להימנע מפעילות גופנית ולהשתמש במחוך. רק במקרים קיצוניים יהיה עליהם לעבור ניתוח. 

 

כיצד תמנעו כאבי גב?

מניעת כאבי גב למעשה מטפלת במוקדים שונים בגוף המשפיעים על כאבי גב. למשל, הימנעות מישיבה או עמידה ממושכת תסייע.

אם העבודה שלכם היא לשבת רוב היום מול מחשב רצוי לבצע מתיחות ולעשות הפסקות רבות הכוללות פעילות גופנית. עבודה המחייבת עמידה ממושכת כמו: מורים, רופאים, חיילים, שומרים ועוד יוכלו למנוע את הכאבים באמצעות מדרסים ונעליים אורטופדיות.

אם העבודה מחייבת נהיגה ארוכה ניתן להניח כרית או מגבת מגולגלת במשענת הכיסא כדי לתת תמיכה טובה לגב ולנהוג באופן זקוף. בעבודה משרדית מומלץ להניח שרפרף מתחת לרגל ולשנות מדי פעם את התנוחה.

בעת מטלות הבית, ניקיון, תליית כביסה או הרמת חפצים וקניות מומלץ לכופף ברכיים לצורך הרמה כאשר הגב זקוף וליישר את הרגליים בעת התרוממות. לבסוף, פעילות ספורטיבית היא הדבר היעיל ביותר למניעת כאבי גב.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית