מגפיים אורטופדים לנשים

מגפיים אורטופדים לנשים
מגפיים אורטופדים לנשים

הזמינו מדרסים בהתאמה אישית וטפלו בכאב שלכם!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

ההבדלים בין מגפיים אורטופדים לנשים לבין מגפיים רגילים

מגפיים הם סוג של הנעלה סגורה המכסים על הקרסוליים או מגיעים עד לברכיים ואף מעליהם. הם יכולים להיות עשויים מעור, זמש, גומי קשיח, חומרים עבים, חומרים סינטטיים וכד'. יש להם סוליות עבות וקשיחות והם מגיעים בדגמים ועיצובים שונים בשלל צבעים וטקסטורות.

הם מותאמים להליכה ומשרתים צו אופנתי במיוחד אצל נשים. כשיש להם עקבים הם מושכים מאוד כיוון שהם מחטבים את הרגליים. בנוסף, הם בדרך כלל אטומים על מנת שהגשם לא יחדור לרגליים.

עם זאת, רוב סוגי המגפיים הרגילים כובלים את הרגליים בתוכם ומקטינים את טווח התנועה של הרגליים. גם העקבים אינם בריאים ויוצרים עומס רב על הרגליים. לפעמים היופי כל כך מסנוור שקונים אותם צרים ולוחצים מבלי להבין שהם מזיקים לטווח הרחוק.

לעומתם, מגפיים אורטופדים לנשים מכילים מדרסים רכים ונוחים, החלק הקדמי שלהם מעוגל על מנת לא ליצור לחץ על הבהונות, העקבים שלהם תומכים בגובה של עד 4-5 ס"מ, הקשתות שלהם מותאמות בצורה אופטימלית לרגליים, הם קלים יחסית למגפיים רגילים והסוליות שלהם גמישות.

 

כיצד מזהים בהצלחה מגפים אורטופדים לנשים?

  • מגפים אורטופדים לנשים הם אלו הנעשים בהתאמה אישית.
  • הם מותאמים לנשים הסובלות מדפורמציות בכפות הרגליים כמו: עיוותים, פלטפוס, קשת גבוהה, כפות רגליים הנוטות החוצה או פנימה, תסמונת הרגל הקצרה ועוד.
  • הם מותאמים לנשים עם בעיות בריאותיות כמו: סוכרת, שיתוק, דורבן בעקב, לאחר ניתוחים, חבלות כתוצאה מתאונות, פציעות ספורט וכד'.
  • לא ניתן לרכוש אותם בחנויות רגילות גם אם הם נקראים מגפי נוחות.

 

מדוע מגפי נוחות לנשים אינם משרתים צרכים אורטופדיים?

מגפי נוחות אינם משרתים צרכים אורטופדים בשל העובדה שהחנויות השונות רוצות למכור מגפיים ונעליים. לכן הם משתמשים במונח "אורטופדי". אך למעשה אורטופדיה עוסקת בתיקון עיוותים. ביוונית אורתוס משמעותו ישר ופדיאון משמעותו ילדים. לפיכך, יישור ותיקון עיוותים מולדים.

אסור ליפול בפח ולהאמין שאלו מגפים אורטופדים לנשים כי גם אם הם יהיו יקרים או זולים, האיכות שלהם תהיה ירודה מבחינה אורטופדית. כלומר, טיב התפירה וטיב החומרים התומכים בקרסוליים יהיו פחות איכותיים מהחומרים בהם משתמשים לבניית מגף אורטופדי לנשים.

 

מה צריך לבדוק לפני שקונים מגפיים לנשים?

כאשר קונים מגפי נוחות בכל זאת צריך לבדוק שיש להם תמיכה אופטימלית לקשתות בכפות הרגליים, שהרפידות שלהם מקושתות, שהחלק האחורי של המגף קשיח ומעניק תמיכה על מנת שהאחיזה בקרקע תהיה ישרה, שהסוליות שלהם רכות וגמישות ושהעקבים שלהם בגובה של עד 4-5 ס"מ. ניתן למצוא דגמים שונים בחנויות העונים לדרישות אלו אך לא ניתן להגיד שאלו מגפיים אורטופדים לנשים.

 

איך מתאימים מגפיים אורטופדים לנשים?

התאמת מגפיים אורטופדים לנשים על פי מבנה וצורת כפות הרגליים

התאמת מגפיים אורטופדים לנשים נעשים בצורה מעוצבת לא רק מבחינת הנראות שלהם אלא גם מבחינת ההתאמה שלהם למנח כפות הרגליים ולצורה שלהן.

יש להתאים אותם לעיוותים ולבעיות הספציפיות של הנשים כך שיהיו נוחים ויעילים. למשל לנשים הסובלות מפלטפוס יש לעצב אותם מחומרים גמישים ורכים או לנשים עם דורבן בעקב לתת תמיכה באזור זה.

 

התאמת מגפיים אורטופדים לנשים על פי מידה מדויקת

מגפי נשים אורטופדים צריכים להיות מדויקים מבחינת הזוויות, הקימורים, השקעים והעיוותים השונים. לשם כך מודדים את כפות הרגליים והקרסוליים באמצעות מספר שיטות.

למשל, מגבסים את הרגליים כדי לקבל תבנית מדויקת לבניית המגפיים או נעזרים באמצעים ממוחשבים.

 

למה מגפיים אורטופדים לנשים טובים יותר?

מגפיים אורטופדים לנשים מסייעים להוריד את הלחץ מכפות הרגליים כתוצאה מעומס משקל הגוף ולחלק אותו באופן שווה בין הרגליים.

בנוסף, הם מסייעים ליציבות ולשיווי המשקל, לבלום זעזועים בעת הדריכה, למנוע כאבים בעקבות פצעים, דלקות או עיוותים שונים, לסדר את מנח כפות הרגליים בצורה תקינה ולתת תמיכה מלאה לכפות הרגליים. ניתן להכניס בהם התאמות על פי ליקויים ספציפיים ולשנות לגמרי את אורח החיים והבריאות של הנשים.

 

זכאות לנשים סוכרתיות או נכות

על מנת לרכוש מגפיים אורטופדים לנשים או נעליים אורטופדיות ניתן לבדוק את הזכאות במשרד הבריאות ובקופות החולים.

לנכים ישנו מימון מלא לרכישת נעליים אורטופדיות ודרך קופות החולים בצירוף הפניה מאורטופד ניתן לשלם רק השתתפות עצמית למקרים אחרים בהם זקוקים לנעליים אורטופדיות או מגפיים אורטופדים.

נכות צה"ל למשל יכולות לקבל מימון ממשרד הביטחון. גם נשים הסובלות מעיוותים קשים בכפות הרגליים, ירידת תחושה, רגל קצרה, כיבים או קטיעות זכאיות להנחה מלאה עבור נעליים או מגפיים אורטופדים.

 

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית