מדרסים לכאבים בגיד אכילס

מדרסים לכאבים בגיד אכילס
מדרסים לכאבים בגיד אכילס

דלקת בגיד האכילס

גיד האכילס הוא המשך של שריר הסובך (התאומים) ושריר הסוליה (סולאוס) המגיע עד לחלקו האחורי של העקב. בעת פעילות גופנית מאומצת או הליכה מופעל עליו לא מעט עומס ולכן הוא צריך להיות גמיש כדי להפעיל את השרירים המחוברים אליו על מנת שתיווצר כפיפה של הקרסול וכף הרגל.

שיש עומס יתר על הגיד מתפתחת דלקת באזור זה השכיחה מאוד אצל ספורטאים וגורמת לכאבים חזקים. הסיבה לכך יכולה להיות ריצה על משטחים קשיחים, פציעות חוזרות, שינוי מינון האימון או הטכניקה שלו. בנוסף, שינויים מבניים וחוסר יציבות בקרסול, שינויים ניווניים בגיד, שינויים בקשתות כפות הרגליים, הסתיידות או חוסר באספקת דם.

עם זאת, לעיתים הדלקת פעילה ולעיתים היא רק תגובה המגנה על הגיד לצורך ריפוי. מדרסים לכאבים בגיד האכילס יפחיתו אותם בעיקר אצל אנשים הנוטים לפתח דלקות מפציעות שונות בגיד.

אל תתנו לכאב להכתיב לכם את היום, הזמינו מדרסים!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

 

גורמים נוספים לדלקת בגיד האכילס?

בדרך כלל עומס כתוצאה מעודף משקל או נעליים שאינן מתאימות כמו נעלי עקב או נעליים לוחצות אחרות שבולמי הזעזועים שלהן אינם איכותיים עלולים להיות גורם לדלקות בגיד האכילס, מלבד פציעות כתוצאה ממאמץ גופני. במקרים אחרים גם מחלות אנטומיות הקשורות למבנה הרגל או בעיות גנטיות ישפיעו על התפתחות הדלקת.

בין היתר אנשים מבוגרים נוטים לפתח דלקות בשל שינויים ניווניים או עקב מחלת סוכרת, אסטמה ואף השתלות. ניתן לראות שישנם גורמים חיצוניים וגורמים פנימיים שלא את כולם ניתן למנוע. ביחד עם זאת, באמצעות מדרסים לכאבים בגיד האכילס ניתן למנוע את חוסר הנוחות והכאב.

 

לאלו מקרים מדרסים לכאבים בגיד האכילס יסייעו?

  • מדרסים לכאבים בגיד האכילס יעזרו לאנשים עם בעיות אורטופדיות
  • ולגוס של העקב
  • כפות רגליים פונות החוצה או פנימה
  • כפות רגליים עם קשת גבוהה
  • כשיש קרע בגיד
  • פציעות חוזרות
  • ספורט בתדירות גבוהה ובמיוחד ריצה
  • דריכה על משטחים קשים
  • עודף משקל

 

מניעת דלקות באמצעות מדרסים לכאבים בגיד האכילס

מניעת דלקות באמצעות מדרס לכאבים בגיד האכילס הכרחי לכל מי שמועד לפתח את הדלקת. כאשר מתאימים מדרסים כדרך קבע זרימת הדם לגידים ולשרירים איכותית יותר וניתן להקל על הכאבים הנוצרים מהלחץ על כפות הרגליים וגיד האכילס.

מדרסים לכאבים בגיד האכילס מחלקים את העומס בצורה שווה על הרגליים כדי להוריד את הלחץ וכך למעשה מעניקים להן את היציבות האופטימלית. בנוסף, במדרסי גיד האכילס ישנם בולמי זעזועים טובים. בדרך כלל בולמי הזעזועים בכפות הרגליים מתערערים במיוחד אצל אנשים עם עיוותים בכפות הרגליים כמו רגלי X או רגלי O וחייבים לתקן זאת באמצעות המדרסים.

ככל שתהיה תמיכה יותר טובה לכפות הרגליים כך ימנעו לא רק כאבים בגיד האכילס אלא גם פציעות נוספות שלעיתים ההשלכות שלהן קריטיות במיוחד על ספורטאים.

 

טיפול באמצעות מדרסים לכאבים בגיד האכילס

טיפול באמצעות מדרסים לכאבים בגיד האכילס נעשה באמצעות התאמה אישית על מנת שהמדרסים יתנו את התמיכה הנחוצה לכפות הרגליים עם דגש על הקשת הנושאת בעומסים המשפיעים על הדלקת בגיד האכילס. לפיכך, מוסיפים למדרסים הגבהה באזור העקב כדי לקצר את גיד האכילס ולהפחית בצורה זו את העומס. השאלה היא אם מספיק לטפל רק במדרסים או שיש צורך בטיפולים נוספים שיכולים לשפר את המצב הדלקתי בגיד.

 

טיפולים נוספים לדלקת בגיד האכילס

מלבד מדרסים לכאבים בגיד האכילס ישנם טיפולים נוספים מומלצים שאותם ניתן לעשות. למשל, תרגילים ומתיחות לגיד האכילס ולשרירים הקשורים אליו כמו שריר התאומים. המתיחות מגמישות את הגיד ומסייעות לאספקת דם בכך שהן מייצרות קרעים מיקרוסקופיים שהאיחוי שלהם מרפא את הדלקת.

אפשרות נוספת היא לקבל באזור עיסוי עמוק שיעשה את אותן הפעולות. מגוון הטיפולים נרחב בין אם עושים טיפולי פיזיותרפיה ובין אם טיפולים אחרים כמו: טיפולי אולטרסאונד, טייפינג, זרם חשמלי, דיקור, תרמותרפיה, גלי הלם ובמקרים קיצוניים אף ניתוח.

 

מדרסים לכאבים בגיד האכילס לאחר ניתוח

התערבות ניתוחית נעשית כאשר אדם שהתנסה בטיפולים מגוונים ושמרנים כשנה עדיין סובל מכאבים או בשל סיכונים שאינם קשורים לגיד האכילס כמו: סוכרת, מחלת כלי דם, בעיות קרישת דם, עישון כבד וכד'. לאחר שעוברים את הניתוח יש להתקין מגף הגבהה במידה וישנן הידבקויות בסיבי הגידים. ייתכן שתספיק רק הגבהה באמצעות מדרסים לכאבים בגיד האכילס על מנת להוריד את המתח מהגיד.

זריקות סטרואידים הן טיפול פופולרי בגיד האכילס אך הן עלולות לגרום לפגיעה נוספת בגיד ולכן עדיף להזריק מסביב לגיד ולא ישירות אליו.

גלי הלם נעשים באמצעות טיפול חשמלי המזרים את הדם אל הגיד ומשחרר את האזור כדי להאיץ את ההחלמה מהדלקת.

בוודאי. המדרסים ימנעו דלקות חוזרות ויסייעו לשיקום.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית