מדרסים למורטון נויירומה

מדרסים למורטון נויירומה
מדרסים למורטון נויירומה

מה זה מורטון נויירומה?

מורטון נויירומה היא בעיה אורטופדית הנגרמת בשל עיבוי העצב הנמצא ברצועה הפלנטרית האורכית בקשת שמחברת בין העקב לאצבעות כתוצאה מלחץ או גירוי. ההתעבות באה לידי ביטוי ברווח של עצמות המסרק בין האצבע השנייה לשלישית ובין השלישית לרביעית. התופעה נפוצה יותר בין האצבע השלישית לרביעית.

התסמינים יהיו נימול, צריבה מתחת לכריות כף הרגל באצבעות, תחושה שהולכים על אבנים, כאבים ובמשך הזמן קשיים בהליכה. הכאבים בהליכה נובעים מהימחצות העצב המוגדל בין הרצועה לרצפה. באבחון אם לא מדובר על דלקת אחרת, עיוות או הגבלת התנועה יהיה חשש למורטון נויירומה בעיקר אם הכאבים חדים כמו סכין.

בכל חיכוך או מגע של לחץ קטן על קדמת כף הרגל יהיו כאבים חזקים. ולכן באבחון כאשר לוחצים בין האגודל לאצבעות ויש כאבים ייתכן שזוהי דלקת ברצועה או מורטון נויירומה. על מנת לחזק את האבחנה ניתן לבצע צילום רנטגן, אולטרה סאונד או MRI. הטיפול נעשה באמצעים שונים שאחד מהם אלו מדרסים למורטון נויירומה.

אל תתנו לכאב להכתיב לכם את היום, הזמינו מדרסים!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

 

איך מטפלים במורטון נויירומה?

  • הזרקה של קורטיזול לכאבים בצורה זהירה כדי לא לפגוע בגידים.
  • הזרקה של אלכוהול באופן ממוקד לאזור על מנת להרעיל את הרקמה מסביב לעצב.
  • צריבה על ידי גלי רדיו.
  • התקנת נעליים אורטופדיות או מדרסים למורטון נויירומה.
  • הנחת כרית מתחת לכף הרגל.
  • ניתוח בו מסירים את החלק הפגוע ברקמה.
  • שיטת קריוגניקה בה מסירים את הרקמה עם מחט בחום של 50-70 מעלות.

 

כיצד מדרסים למורטון נויירומה מסייעים?

מדרסים למורטון נויירומה ישפרו באופן משמעותי את הלחץ על העצב כיוון שהם מפחיתים את העומס על כפות הרגליים ומחלקים אותו בצורה שווה. למרות שישנם מומחים הממליצים להיות יחפים כדי למנוע כאבים לא תמיד זה בר ביצוע כשהולכים לעבודה או לסידורים אחרים. לפיכך מומלץ על מדרסים עם שכבות רכות ותמיכה של MTP כרית רכה ומשטח רך ומרופד על מנת להעניק תמיכה אופטימלית לכפות הרגליים.

 

למי יתאימו מדרסים למורטון נויירומה?

מורטון נויירומה פוגע בדרך כלל בנשים בגילאי 40-50 שיש להן בעיות מטטרסלגיות אך גם בגילאים אחרים, בשל העובדה שהן משתמשות יותר בנעלי עקב המחמירות את הלחץ על כפות הרגליים. בנוסף, אנשים הסובלים מבעיות אורטופדיות אחרות כמו: פלטפוס, קשת גבוהה או אצבעות פטיש עלולים לפתח מורטון נויירומה.

כמו כן, ספורטאים ובעיקר אלו המשלבים ריצה בפעילות, סקי וטיפוס הרים מועדים לכך. ברגע שחשים בכאבים חזקים או נימול בכפות הרגליים יש לפנות לאבחון של אורטופד ולהתאים נעליים אורטופדיות או מדרסים למורטון נויירומה. במידה ובוחרים בנעל אורטופדית יש להתאים נעל רחבה שלא תלחץ על האצבעות.

 

האם מדרסים למורטון נויירומה הם השיטה הטובה ביותר לטיפול בפגיעה?

אם מסתכלים על טיפולים משמרים ללא התערבות כירורגית ישנן הזרקות וצריבות על מנת לטפל במורטון נויירומה. במקרים רבים הדלקת עלולה לחזור גם אם זמנית אחת מהשיטות הצליחה. ההבדל הוא שבהתאמת מדרסים למורטון נויירומה ניתן להקל את הלחץ ללא חדירה לכף הרגל בדרך כזו או אחרת ולמנוע דלקת חוזרת כיוון שהעומס על העצב מוסר עם התאמת מדרס למורטון נויירומה. בנוסף, מדרסי מורטון נויירומה ימנעו אותה מאותן סיבות.

 

כיצד מתאימים מדרסים למורטון נויירומה?

התאמת מדרסים למורטון נויירומה מתבצעת בתנאי מעבדה במכון אורטופדי בו נלקחים מידות מדויקות של כפות הרגלים באמצעות אחת מהטכניקות איתן עובד המכון. ניתן למדוד על ידי הטבעת כפות הרגליים בתבנית ספוג או תבנית קצף, תחבושות גבס או התאמה ממוחשבת.

ההתאמה מדויקת כיוון שהחומר האלסטי נצמד לכל זווית בכפות הרגליים ולאחר מכן מתקבל דגם לבניית המדרסים. במדידה הממוחשבת סורקים את כפות הרגליים והמחשב אוסף את הנתונים ומחשב אותם בדייקנות על פי אורך, רוחב והיקף כף הרגל וצורת המנח שלה. כאשר עושים התאמה אישית התוצאות הטיפוליות יהיו מוצלחות יותר.

 

המלצות כיצד להימנע ממורטון נויירומה

שמירה על אורח חיים בריא מבחינת תזונה ופעילות גופנית יסייע על מנת למנוע מורטון נויירומה. משקל הגוף לוחץ על כפות הרגליים בעיקר מקדימה בחלקן הפנימי, החיצוני ובצדדים ויוצר לחץ. כאשר שומרים על משקל תקין לא ייווצר לחץ גדול על האזור.

המלצה נוספת היא להימנע מנעילת עקבים מעל 4-5 ס"מ שחלקם הקדמי צר. ולבסוף מדרסים למורטון נויירומה ימנעו מראש את התופעה בעיקר אצל אנשים עם בעיות אורטופדיות וספורטאים.

מדרסים מרופדים עם כרית ומשטח רך לדריכה.

כן יש סיכוי רב יותר לאנשים עם עיוותים בכפות הרגליים ללקות במורטון נויירומה בשל הלחץ הרב על כפות הרגליים שלהן.

ניתן לקחת משככי כאבים ולקרר את המקום בקרח.

מומלץ לתת לרגל לנוח למספר שבועות כדי להוריד את הלחץ והכאבים.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית