מדרסים לשין ספלניט

מדרסים לשין ספליט
מדרסים לשין ספליט

מהו שין ספלניט?

שין ספלניט היא תופעה קלסית של לחץ דלקתי בעיקר אצל רצים המתמקדת באזור השוק בו נמצאת עצם הטיביה או עצם השוקה הגורמים לכאבים חזקים. הדלקת יכולה להופיע בחלק הקדמי או האחורי של השוק כאשר מבצעים תנועת פלקס בעת הרמת הרגל בריצה כשהעקב עדיין על הקרקע ובשל לחץ של משקל ומאמץ הגורם לחולשה ולקריסת כף הרגל.

כאשר ישנו עומס מתמשך על כפות הרגליים בעת המפגש עם קרקע קשיחה במיוחד וחוסר איזון של שרירי הסובך, הכאבים יהיו בלתי נסבלים לא רק בזמן פעילות, אלא אף בעת מישוש או מנוחה. ניתן לאבחן שין ספלניט באמצעות הדמיית MRI ובמקרים מסוימים גם בצילום רנטגן. בדיקה נוספת טובה היא מיפוי עצמות.

בנוסף, אבחון פיזיותרפיה מתרשם מגמישות השרירים של הירך והאגן וכמובן מבנה כף הרגל. לאנשים הסובלים מדפורמציות בכפות הרגליים מומלץ להתאים מדרסים לשין ספלניט כדי להימנע מהתופעה.

הזמינו מדרסים בהתאמה אישית וטפלו בכאב שלכם!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

 

אלו טיפולים יסייעו להתגבר על שין ספלניט?

  • הורדת הלחץ באמצעות קרח בין 4-6 פעמים ביום למשך רבע שעה בכל פעם.
  • הגברה של זרם הדם באמצעות חימום המקום לאחר שהדלקת נסוגה.
  • טיפולי פיזיותרפיה לייצוב השרירים.
  • עיסוק בשחייה ורכיבה על אופניים.
  • מנוחה מהעיסוק בריצה.
  • נעלי ריצה מתאימות.
  • נעליים אורטופדיות עם הגבהה תומכת לקשת.
  • מדרסים לשין ספלניט.
  • דיקור יבש.
  • חבישה לשוק.
  • הרמת הרגל כשהגוף מאוזן על משטח גבוה.
  • תוספים של ויטמין D וסידן.
  • שינה טובה לפחות של 8 שעות בלילה.

 

מדרסים לשין ספלניט ואמצעי מניעה אחרים

מלבד מדרסים לשין ספלניט ניתן למנוע את התופעה באמצעות תרגילים ומתיחות במיוחד לאחר פעילויות הכוללות ריצה. אנשים שמתחילים לרוץ חייבים לעשות זאת בהדרגה ולא בבת אחת כדי למנוע מאמץ יתר פתאומי ואינטנסיבי על השוק. גם ענין המינון לא פחות חשוב כשרצים ומומלץ לא להגזים בכך.

המניעה כוללת גם שמירה על תזונה בריאה ומאוזנת, חיזוק עצם השוק בריצה על משטחים שונים, צריכה טובה של חלבונים ושתיית מים של לפחות 8 כוסות ביום. מדרסי שין ספלניט ימנעו מראש מצבים של כאבים בשוק הקדמית והאחורית מכיוון שהם מפחיתים את העומס עליה ומאזנים את משקל הגוף בין שתי הרגליים באופן שווה.

 

האם רק הרצים צריכים מדרסים לשין ספלניט?

למרות שבעיקר רצים סובלים משין ספלניט ישנם ענפי ספורט נוספים הכוללים ריצה וניתורים שיכולים למנוע בעיות של כאבים בשוק באמצעות מדרסים לשין ספלניט. בין אם עוסקים בפעילות אירובית ובין אם עוסקים בטניס או בכדורסל השילוב של הזעזועים בעת חבטות הרגליים בקרקע יכול לגרום לתופעה.

גם ספורטאים עם עודף משקל או כאלו הסובלים מדפורמציות שונות בכפות הרגליים עלולים לסבול מהתופעה. מדרס לשין ספלניט יסייע לבלימת הזעזועים והיציבות של הספורטאים בצורה אופטימלית שתמנע את הכאבים.

 

אלו מדרסים לשין ספלניט מומלצים?

מדרסים לשין ספלניט בהתאמה אישית ומדידה מדויקת יקלו על הכאבים וימנעו בעיות של עומס על השוקיים. מומלץ להתאים מדרסים גמישים העשויים מפחם או פוליאתילן עם ריפוד נעים. החומרים צריכים להתחלק לשיפועי כפות הרגליים ולחלקים הקדמיים והאחוריים שלהן על מנת ליצור זוויות שיאזנו את מנח כפות הרגליים כדי להפחית את העומס.

בנוסף לכך, ניתן להסתייע בתומך שוק שבחלקו החיצוני ריפוד ניילון ופוליאסטר ובפנים מגבת בד נעימה הסופגת זיעה. תומך השוק מחמם את המקום לאחר שהדלקת נסוגה.

 

התאמת מדרסים לשין ספלניט

על מנת למנוע או לטפל בשין ספלניט יש צורך להתאים את המדרסים ולא לרכוש אותם כמוצרי מדף שאינם מותאמים למבנה ולצורת כפות הרגליים הספציפיות. ההתאמה האישית של מדרסים לשין ספלניט נעשית על ידי מומחים לפי מידות גבס, אבחון מקיף, שאלות לצורך התאמת המדרסים לצרכים הספציפיים ובדיקה ויזואלית של כפות הרגליים.

תחבושות הגבס מסייעות לבנות מודל שישמש להכנת המדרסים. ישנן גם שיטות ממוחשבות בתלת ממד למדידת כפות הרגליים ותבניות קצף או ספוג בהן מטביעים את כפות הרגליים לצורך המדידה.

 

כיצד מתאימים מדרסים בתלת ממד?

התאמת מדרסים לשין ספלניט בתלת ממד נעשית על ידי סריקה ממוחשבת ומדויקת של כפות הרגליים על מנת לייצר צורה גיאומטרית מדויקת שלהן וממנה ליצור את המדרסים. הנתונים הגיאומטריים עוברים למדפסת תלת ממד בה הוכנסו החומרים המרכיבים את המדרסים והם מופקים בהדפסה חדשנית שתוצאותיה דיוק מקסימלי וייצור ללא טעויות בזוויות הכי קטנות של כפות הרגליים.

התאמה אישית ממוחשבת בתלת ממד או תחבושות גבס.

כן מכיוון שהלחץ על הרגליים גדול יותר בשל העיוות.

באמצעות מדרסים איכותיים גמישים או באמצעות תומך ברך.

בהחלט. מדרסים מתאימים לכל פעילות מאומצת הכוללת טיפוס, ריצה או עמידה ממושכת.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית