מדרסים תסמונת הרגל הקצרה

מדרסים תסמונת הרגל הקצרה
מדרסים תסמונת הרגל הקצרה

מהי תסמונת הרגל הקצרה?

תסמונת הרגל הקצרה מתאפיינת באורך רגליים שונה בשל שחיקה של יציבות הגוף. ישנם אנשים שמפתחים רגל קצרה מסיבות בריאותיות או לאחר טראומה וכאלו הנולדים עם רגל אחת קצרה יותר.  בנוסף, כאשר יש חוסר איזון בשרירים או קרסול במנח מעוות ניתן לראות הבדל בין הרגליים.

במקרים מסוימים הגוף מפצה על העיקום המבני המוביל לחוסר הסימטריה בין הרגליים כתוצאה מגנטיקה לקויה, כהתפתחות לקויה במהלך ההיריון כעובר, פציעה בלידה, דלקות במהלך ההתבגרות או שברים וניתוחים בזמן הגדילה. השינויים הללו גורמים לכאבי גב תחתון בשל כיפוף עמוד השדרה הצדי ומנח האגן גבוה יותר עם רוטציה לרגל הארוכה.

אצל רוב האנשים המפתחים את התסמונת ניתן יהיה להבחין שרגל ימין היא הקצרה יותר. ההבדלים בין אורכי הרגליים לא רק משפיעים על היציבות אלא גם על המראה של כפות הרגליים, הברכיים ושאר מפרקי הגוף עד הלסת או הצוואר. מדרסים תסמונת הרגל הקצרה יסייעו להתגבר על המראה, היציבות ובעיות שחיקה באיברים נוספים.

כל המדרסים מותאמים לצרכים שלכם מרוכזים במקום 1!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

 

כיצד מדרסים תסמונת הרגל הקצרה מסייעים?

בשל ההבדל באורכי הרגליים הגוף גורם לשריר הטיביה לרוטציה וזה גורם לחוסר איזון בברך ולהשטחה של כף הרגל. הברך הארוכה תיראה כפופה ולא תתיישר באופן מלא. כך גם הירך והאגן יהיו ברוטציה חיצונית לכיוון הרגל הארוכה.

הגב יפצה על הליקוי באמצעות עקמת שגם היא תשפיע על אגן עקום ובהמשך גם על כתף גבוהה מעט יותר. את חוסר האיזון והעומס שיש על כף הרגל הארוכה ניתן לתקן באמצעות מדרסים מותאמים לתסמונת הרגל הקצרה עד 20 מ"מ. כאשר האורך קצר בין 20-60 מ"מ מומלץ לתקן אותה באמצעות נעליים אורטופדיות בהתאמה אישית.

מדרס תסמונת הרגל הקצרה יהיה יעיל ליציבות, להפחתה בכאבים, לחלוקת עומס שווה ולתיקון מנח כפות הרגליים על מנת שהן יהיו סימטריות. ביחד עם זאת, התאמת מדרסי תסמונת הרגל הקצרה צריכים להיבנות לאחר אבחון ומדידה מדויקים כדי שיתאימו לצורת הרגליים הספציפית.

 

שלבי התאמת מדרסים תסמונת הרגל הקצרה לפי סוג הבעיה

  • אבחון מנח כפות הרגליים
  • מדידת כפות הרגליים באחת מהטכניקות השונות
  • בניית מדרסים ביומכניים ללא הגבהה משמעותית
  • לאחר חודש כשהרגל מתרגלת למדרס הגבהה נוספת
  • ולאחר חודש נוסף הגבהה למנח ניטראלי באמצעות תוספת למדרסים תסמונת הרגל הקצרה כדי להגיע לגובה תואם בין שתי הרגליים.
  • במקרה של פלטפוס (רגליים שטוחות) תיקון הגובה יהיה גדול יותר
  • במקרה הפוך של מנח היפר פרונטורי ייתכן שלא תידרש הגבהה בכלל

 

מיקום ההגבהה במדרסים תסמונת הרגל הקצרה

מיקום ההגבהה יכול להיות מדרסים תסמונת הרגל הקצרה בתוך הנעל או הגבהה חיצונית קשיחה בנעליים אורטופדיות. בכל מקרה ההגבהה צריכה להיות בין הרגל לנעל במדידה מדויקת של האורך החסר. המדרס הקשיח הוא לא משהו שיהיה קשה לסחוב ולהלך איתו מכיוון שהוא קל.

על אף שהחומרים ממנו הוא עשוי הם קשיחים לא תהיה תוספת משקל או עומס נוסף על הגוף. התאמתו המדויקת של המדרס תמנע מהמטופל לצלוע וכך גם ימנע נזק אורטופדי משמעותי יותר שיפגע במפרקים ויביא לכאבים חזקים.

 

מה עדיף – מדרסים תסמונת הרגל הקצרה או הגבהה חיצונית?

כשמדובר על מדרסים תסמונת הרגל הקצרה היעילות שלהם טובה יותר מהגבהה חיצונית של הנעל האורטופדית. ראשית, את המדרסים ניתן להעביר לכל הנעליים כתחליף לרפידות המקוריות שלהן. שנית, לא צריך להסתפק רק בזוג נעליים אחד.

הבחירה צריכה להיעשות בחוכמה גם מבחינת העלות הכספית ולכן רצוי להשוות מחירים אך לא לוותר על איכות החומרים, העבודה והיעילות לצרכים האישיים בין אם מדובר על מדרסים ובין אם על נעליים אורטופדיות.

 

מדידת הרגליים לפני התאמת מדרסים

ישנן מספר שיטות על מנת לדעת את גובה תוספת ההגבהה של מדרסים תסמונת הרגל הקצרה. אחת השיטות היא במצב שכיבה על הגב במנח סימטרי ככל שמתאפשר. עקמת או אגן נטוי עלולים לגרום לשגיאות במדידת אורכי הרגליים. שיטה שנייה בשכיבה על הבטן שגם כאן המדידה תהיה מושפעת מחוסר סימטריה של הגוף. שיטה נוספת היא בישיבה על שולחן והשיטה האחרונה היא באמצעות צילום בעמידה.

 

כיצד מטפלים בתסמונת הרגל הקצרה?

בנוסף למדרסים תסמונת הרגל הקצרה חשוב מאוד לשמור על משקל תקין על מנת להוריד את הלחץ על הרגל ולמנוע את השחיקה. במקביל חשוב לקבל טיפולי פיזיותרפיה הנחשבים ליעילים. הטיפולים יתמקדו בחיזוק השרירים והארכתם, בשרירי הליבה והיציבה, תרגילים ליציבה נכונה ושיפור טווחי התנועה. גם פעילות גופנית כמו רכיבה על אופניים, פילאטיס, פלדנקרייז, שיטת אלכסנדר או שחייה ישמרו על האיזון ויועילו ליציבה.

מדרסים ביומכניים עם הגבהה קשיחה, נוחה וקלה.

חוסר נוחות, כאבים, צליעה, פריצת דיסק או בלט בחוליות.

בהחלט, יסייעו בתהליך ההחלמה.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית