מה זה דורבן ברגל

אל תתנו לכאב להכתיב לכם את היום, הזמינו מדרסים!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

כמו קוץ של דורבן

מחלת החתולית הכפית או בשמה העממי דורבן נקראת כך בשל בליטה הדומה לקוצי בעל החיים המכונה דורבן. זוהי למעשה דלקת הנוצרת כתוצאה מעומס יתר על כף הרגל שגורם למתיחת הקשת בחלק של הרצועה הנמתחת מעצם העקב ועד לאצבעות.

גם אנשים הסובלים מפלטפוס ולהם רגליים שטוחות יתקלו בבעיה בשל המתח בקשת. לחילופין, בעלי קשת גבוהה שעומס המשקל של הגוף שלהם אינו מחולק באופן שווה בין שתי הרגליים, סביר שילקו בדורבן.

גורמים נוספים נובעים גם כתוצאה מפעילות גופנית מאומצת, עמידה ממושכת על כפות הרגליים, חוסר התאמה של הנעליים לרגליים ועליית משקל פתאומית. זוהי לא דלקת בה מקבלים אנטיביוטיקה או מורחים משחה והכל עובר.

יש לטפל בה בצורה יעילה על מנת להקל על העומס ולתפקד כרגיל. ישנם אף אנשים שאינם סובלים כלל מכאבים וחיים עם הדורבן ללא קושי, אך לעומתם אחרים סובלים מכאבים ומתקשים בדריכה, בקימה בבוקר, בהליכה עם נעליים ועוד.

 

כיצד מתגברים על דורבן?

כאשר הכאבים מהדורבן גוברים והוא מפריע בתפקוד היום יומי חשוב להיוועץ עם רופא אורטופד. בראש ובראשונה הרופא יאבחן האם אכן זהו דורבן באמצעות מישוש ולעיתים אף בהדמיה כמו צילום רנטגן או MRI. שנית, הוא ירשום למטופל תרופות אנטי דלקתיות המקלות בכאבים כמו אתופן.

שלישית, הוא ימליץ על טיפול שמרני או אלטרנטיבי בהתאם לגישה שלו ויבקש להגיע לביקורת. ישנן דרכים רבות בהן ניתן להתגבר על הדורבן. אך האם הוא יעלם כליל? ישנם מקרים בהם הדורבן נעלם תוך מספר חודשים ללא התערבות, אך במידה ומזניחים את הטיפול הוא עלול לגרום לדלקת כרונית ולכאבים. אם כן כיצד ניתן לטפל בתופעה?

 

טיפול באמצעות מדרסים

האורטופדים ממליצים על מדרסים על מנת לפתור את בעיית הדורבן. במכון אורטופדי תוכלו לעשות התאמה אישית של מדרסים המותאמים לפי מידות, מבנה וצורת כפות הרגליים באופן מדויק באחת משיטות המדידה הנפוצות. בדרך כלל המכון האורטופדי יבנה מדרסים קשיחים כדי לתת תמיכה לכפות הרגליים ולאזן את משקל הגוף באופן שווה על שתיהן.

המדרסים מכילים חומרים מנדפי זיעה ומאווררים כך שלא ייווצר זיהום יתר עקב הדלקת. חולים רבים העידו שמצבם השתפר ללא תקנה והכאבים שלהם פחתו באופן משמעותי לאחר שימוש במדרסים.

 

טיפול באמצעות לייזר

מכשיר לייזר רך עשוי לסייע בהעלמת הדורבן והכאבים תוך זמן קצר. בדרך זו התאים מתחדשים מכיוון שהמכשיר מעורר בנייה של תאים חדשים על ידי ריפוי טבעי של הגוף ומשחרר אנדורפינים. כך הדם זורם לכפות הרגליים המקבלות אנרגיה מחודשת. המכשיר עצמו הוא בשימוש עצמי לעיסוי העקב והקשת.

את הטיפול מתחילים בעיסוי של דקה וחצי לכל נקודה כואבת בכף הרגל ובכל יום מגבירים אותו בעוד 30 שניות. לאחר כשבוע יש לעבור לטיפול של כ-8 דקות פעמיים ביום לאורך של עד כ-3 שבועות. אחוזי ההצלחה בטיפול זה הם כ-60%.

 

טיפול לחיצות עמוק

בין אם בחרתם בטיפול פיזיותרפיה ובין אם בטיפול לחיצות עמוק הנקרא גם טיפול מנואלי, אחוזי ההצלחה לטיפול בדורבן גבוהים יחסית לטיפולים אחרים. בטיפול זה המטופל פסיבי והמטפל משחרר את המתח בקשת ובעקב באמצעות עיסוי בנוסף למתיחות של העקב, הקרסול תוך התמקדות בגיד האכילס ובשריר התאומים.

פעולת העיסוי גורמת לפיזור הדלקת, להזרמת הדם לכף הרגל ולשיכוך הכאבים. מטפל פרטי אף משלב לאורך הטיפול גלי הלם, טיפול בקרח או דיקור סיני.

 

טיפול במיטת פולסים בשילוב גלי הלם

האפשרות לבצע טיפול בגלי הלם או מיטת פולסים או לשלב את שני הטיפולים, מעניקה הצלחה של כ-90% מבחינת הקלה בכאבים. באמצעות פולסים מבוקרים הגוף מחדש ובונה תאים באופן מאוזן. גלי ההלם החשמליים גורמים להזרמת הדם כך שלאחר כ-10 טיפולים המטופל מצליח להתגבר על הדורבן ועל הכאבים שהוא מסב.

 

טיפול באמצעות רפואה סינית

אנשים בגיל העמידה שהעור שלהם בעקב כף הרגל עבה ומחוספס המקשה על ההליכה ואנשים הסובלים מדורבן ימצאו פתרון אופטימלי ברפואה הסינית. כאשר אדם מבוגר מאובחן עם סטגנציה בדם ובעיות בכליות עלולה להיווצר דלקת עם כאב ממוקד בעקב כף הרגל.

תופעה זו חוסמת את מעבר הדם וגורמת לנוקשות עליה נוצר הדורבן. גם בעיות בכבד או בכיס המרה אצל אנשים צעירים, במיוחד אצל אלו העוסקים בספורט או עושים שימוש בנעלי עקב חשופים לדורבן ולנוקשות בגיד האכילס.

על פי הרפואה הסינית, הרצועות התומכות בכפות הרגליים נשלטות על ידי הכבד וכיס המרה. כאשר הם פגועים נוצר חוסר דמי בתאים. את הטיפול הסיני עושים באמצעות דיקור המרגיע את הכאבים ומחזק את זרימת הדם.

 

שינוי תזונתי ומנוחה

בשילוב אחד מהטיפולים רצוי לשנות את אורח החיים התזונתי. לאכול מזונות עם אומגה 3, ירקות עם שורשים ועלים, ירקות כתומים, להפחית בקמח לבן ובמוצרי חלב. ביחד עם זאת יש לתת לרגל מנוחה, ליטול כדורים נוגדי דלקת ולעשות שימוש במדרסים מותאמים אישית.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית