מייצבים לכף הרגל

מייצבים לכף הרגל
מייצבים לכף הרגל

אל תתנו לכאב להכתיב לכם את היום, הזמינו מדרסים!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

כיצד מייצבים לכף הרגל מסייעים?

כאשר מדובר על מייצבים לכף הרגל מתייחסים לכל הבעיות המופיעות בבהונות, כריות האצבעות, קשת, עקב, קרסול, עצמות כף הרגל, גידים, רצועות, עצבים, רקמות וכד'. מייצבי כף הרגל בצורותיהם השונות מאפשרים לכף הרגל לתפקד ולכאוב פחות.

בין אם מדובר בנקע בקרסול, מתיחת יתר של שרירים, דלקות שונות, עיוותים, כף רגל סוכרתית ועוד, המייצבים יהיו  פרקטיים שיש התאמה בין סוג המייצב לבעיה בכף הרגל. למשל, כשיש נקע בקרסול, מייצב מסיליקון יקל על הכאבים ויאפשר תפקוד מלא. לעומתו, מייצב לכף הרגל כסד לילה לכף הרגל יסייע להפחית כאבים בבוקר. 

 

כיצד בנויה כף הרגל?

בכל אחת מכפות הרגליים יש 26 עצמות שהן כרבע מכמות כל העצמות ביחד הנמצאות בגוף האדם. המבנה של כף הרגל הנראה כמו קשת הוא מבנה ייחודי ולכן מאפשר לרגליים להלך, לקפוץ, לטפס ולרוץ. כפות הרגליים הן עמוד הטווח של הגוף ונושאות את כל המשקל שלו לכן התפקיד שלהן קריטי.

הן צריכות לתת תמיכה מלאה לגוף על מנת שיהיה יציב ולבלום זעזועים בפעולות תנועתיות של הרגליים. מרגע נחיתת העקב על הקרקע ועד להרמת הרגל על מנת לבצע צעד בהליכה, יש שיתוף פעולה מלא בין הרצועות, הגידים, העצבים והשרירים.

יתרה מכך, שיתוף הפעולה עם כפות הרגליים תלוי גם בתפקוד הקרסוליים, הברכיים, הירכיים והגב. על מנת שכל המרכיבים יעבדו ביחד אסור לזלזל בבעיות בכפות הרגליים ויש לטפל בהן באמצעים שונים כמו מדרסים, נעליים אורטופדיות, מייצבים לכף הרגל, מוצרי טיפוח וכד'.

 

מייצבים לכף הרגל לבוהן קלובה

בוהן קלובה או בשמה הלועזי הלוקס ולגוס הוא מצב של עיוות בעיקר אצל נשים. במצב זה הבוהן סוטה לכיוון האצבעות ונוצרת בליטה מצידה החיצוני הגורמת לחוסר נוחות ולכאבים.

נשים סובלות מכך יותר בשל נעילת נעלי עקב שבדרך כלל צרות בחלק הקדמי שלהן ולוחצות על כף הרגל או אנשים הנועלים נעליים שאינן מתאימות להם. במצב של כאבים מאוד חזקים ובליטה גדולה ניתן לעבור ניתוח המסיר חלק מהעצם הבולטת.

עם זאת, הטיפול הוא לרוב שמרני באמצעות מייצבים לכף הרגל כמו מפריד אצבעות לבוהן העשוי סיליקון ומרכך את החיכוך של הנעל בבליטה, מייצב הדוחף את הבוהן חזרה או סד מיוחד ללילה. הסד המייצב עשוי מחומרים תרמו פלסטיים וחומרים פולימריים רכים. התפקיד שלו למתוח את הבוהן לצד הפנימי כדי להתגבר על הסטייה שלה החוצה ולדחוף את הבליטה.

 

מייצבים לנקע בקרסול

על מנת לקבע נקע מדרגה קלה ניתן להשתמש בגרב קרסול מסיליקון היוצרת לחץ שווה על האזור, מעסה אותו וממריצה את זרימת הדם. הנקע הוא למעשה דלקת הפוגעת ברצועות המחברות בין כמה עצמות למפרק.

לרוב ספורטאים נוטים לנקוע את הקרסול ומתגברים על הכאבים בעזר מייצבים לכף הרגל ולקרסול. גם לפני הפעילות הגופנית הם משתמשים במייצבים כאלו על מנת להגן על עצמם מפגיעות.

חשוב לדעת שבמקרה של נקע יש להימנע מלמתוח את השרירים בקרסול ובכף הרגל למשך 3 ימים. מומלץ לקרר את האזור כדי להוריד את הנפיחות ולתת מנוחה לרגל. ניתן גם להרים את הרגל על כרית כדי להוריד נפיחות ולחבוש אותה בתחבושת אלסטית.

 

מה ההבדל בין מייצבים לכף הרגל שהם קשיחים למייצבים רכים?

מייצבים לכף הרגל והקרסול צריכים לתת תמיכה מיטבית ולקבע באופן יעיל כדי להוריד את הכאבים בין אם מדובר בנקע ובין אם בדלקת גידים. לצורך נקע או דלקת מומלץ להשתמש במייצב קשיח כדי לחזור לתפקד מהר. עם זאת אין להשתמש בהם על בסיס יומי או פעולות שגרתיות מכיוון שיכולה להיות פגיעה ביציבות של מפרק הקרסול.

השימוש הטוב ביותר במייצב קשיח הוא על מנת למנוע פגיעות ספורט באזור הקרסול. כדי להוריד את הנפיחות המייצבים הרכים יהיו יעילים יותר אך הם לא פרקטיים ליציבות של מפרק הקרסול. לפיכך, מומלץ להשתמש במייצב קשיח עד 14 יום לאחר הפגיעה בקרסול, במקרים של דלקות או בעת הפעילות הגופנית ולא באופן יום יומי.

 

סוגי מייצבים לכף הרגל הסוכרתית

  • מייצבים לכף הרגל כמו מגף לחולי סוכרת הסובלים מכיבים
  • מגף לשחרור פצעי לחץ
  • גרביים בריאותיות לסוכרתיים
  • עקב מסיליקון
  • מדרסי סיליקון

 

כל אלו מייצבים לכף הרגל הסוכרתית המסייעים ליציבות של החולה, למניעת פצעי לחץ או לריפוי שלהם ולהקלה בכאבים.

 

שימוש בעקבים מסיליקון

מייצבים לכף הרגל כמו עקבים מסיליקון לא רק משמשים סוכרתיים אלא גם אנשים שלקו בדורבן בעקב. הדורבן הוא מצב דלקתי המופיע בצורת בליטה בעקב  וגורם לכאבים ולחוסר נוחות. עקב הסיליקון מרכך את הדריכה והחיכוך עם הנעל ומסייע להוריד את הכאבים במקרה זה.

 

באמצעות מייצבים רכים כדי למנוע חיכוך עם הנעל.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית