מייצבים לשורש כף היד

מייצבים לשורש כף היד
מייצבים לשורש כף היד

אל תתנו לכאב להכתיב לכם את היום, הזמינו מדרסים!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

יעילות מייצבים לשורש כף היד

מניעת כאבים באמצעות מייצבים לשורש כף היד

כף היד שלנו, בעיקר הדומיננטית, חשופה לעומס לא קטן בעולמינו המתקדם. בין אם בהקלדה במחשב ובין אם בשימוש במכשיר הנייד, הגידים, המפרקים, העצבים והרצועות פעילים ללא הפוגה. כל העומס מוטל על שורש כף היד ועל השרירים דבר הגורם לדלקות וכאבים.

כאשר מתחילים כאבים בשורש כף היד לא תמיד מפסיקים את הפעילות של היד, כך עלולים לגרום לנזקים. מייצבים לשורש כף היד יכולים להפחית את הכאבים באופן משמעותי בהתאם לדרגות הכאב השונות.

 

זירוז ההחלמה באמצעות מייצבים לשורש כף היד

מייצב לשורש כף היד יעיל גם להחלמה מהירה במקרים של דלקות. כאשר מקבעים את המפרק באביזר תומך יכולים לא רק למנוע כאבים אלא לתת לכף היד מנוחה. הקיבוע לא מונע להמשיך בפעילות כך שניתן להמשיך ולתפקד.

 

האם מייצבים לשורש כף היד יעילים גם בלילה?

בתקופה של כאבים חזקים בשורש כף היד ועל מנת לזרז את ההחלמה מהדלקת ניתן להשתמש במייצבים לשורש כף היד גם בזמן השינה ורצוי להשתמש במייצב קשיח. במידה והכאבים מתונים שימוש במיצבי שורש כף היד יהיו יעילים בעת ביצוע פעולות הגורמות לעומס בשורש כף היד ובמפרק וימנעו את הכאבים.

 

כיצד בנויה כף היד שלנו?

בכף היד יש עצמות רבות בעיקר באזור שורש כף היד הזקוקות לתמיכה של מייצבים לשורש כף היד. 

  • עצם הסירה
  • עצם הסהר
  • עצם הטריז
  • עצם העדשה
  • עצם מרובת זוויות גדולה
  • עצם מרובת זוויות קטנה
  • עצם הפיקן
  • עצם האנקול

 

כיצד מייצבים לשורש כף היד משפיעים על העצמות?

8 העצמות של שורש כף היד מקובצות יחדיו ומרכיבות את המפרק שלה באמצעות רצועות. למשל, בין עצם האנקול לעצם מרובת הזוויות בליטות שביניהן מחברת רצועה לרוחב היוצרת את תעלת שורש כף היד. כאשר יש עומס בתעלה זו היא נקראת תסמונת התעלה הקרפטלית.

ההיצרות שלה בדרך כלל תורשתית עם כי ישנן סיבות נוספות כמו עלייה במשקל או תנועות רצופות של היד החוזרות על עצמן כמו הקלדה במחשב או שימוש בעכבר למשל. גם בצקות כתוצאה מהיריון, סוכרת, עישון או תת פעילות בבלוטת התריס הן סיבות טובות לכך.

כאשר העומס שגורם להיצרות גובר לא זורם מספיק דם כדי להזין את העצב ולכן עלולים לחוש נימולים או זרמים בכף היד וחולשה. לאנשים הסובלים מהיצרות התעלה הקרפטלית ובמיוחד לנשים שנוטות לכך יותר, מומלץ להשתמש במייצבים לשורש כף היד כדי להפחית את העומס.

 

מייצבים לשורש כף היד למניעת שברים

כאשר מדובר בשבר של עצם הסירה שזרם הדם המגיע אליה קטן, האיחוי שלו יהיה איטי יותר. ישנן גם עצמות אחרות העלולות להישבר אך בשל אספקת הדם לאזור הן יתאחו יותר בקלות.

הדרך הטובה ביותר למנוע שברים בשורש כף היד הוא ללבוש מייצבים לשורש כף היד במיוחד כשעוסקים בפעילות רבה עם הידיים כמו רכיבה על אופניים או אופנוע, הקלדה וספורט מאומץ המפעילים עליהן כוח ועומס. זה לא אומר שיש להיות איתם במשך כל היממה אם אין כאבים, אך מומלץ לפחות בפעילות להיעזר בהם.

 

דלקת בשורש כף היד

ישנן מספר דלקות זיהומיות העלולות לגרום לכאבים חזקים בשורש כף היד שהנפוצה ביניהן היא דלקת פרקים. זוהי דלקת הנגרמת כתוצאה משחיקת רירית הסחוס הגורמת לעצמות להתחכך ומלווה בכאבים קשים. מעבר לכאבים בשורש כף היד גם האגודל תכאב ותתנפח מה שיקשה על פעולות פשוטות.

הטיפול בדלקת יהיה באמצעות תרופות אנטי דלקתיות ובאמצעות קיבוע של מייצבים לשורש כף היד בהתאמה אישית. מדובר על סד איתו יש להיות לאורך חודש ביום ובלילה שיש לו הצלחות מוכחות כמפחית כאבים.

 

השיטות הטובות ביותר לטיפול בשורש כף היד

הטיפול בשורש כף היד יהיה בהתאם לדרגת הכאבים אך עם זאת חשוב לדעת אלו טיפולים קיימים בנוסף להתאמת מייצבים לשורש כף היד. הדרך הטובה ביותר היא לאפשר ליד מנוחה באמצעות קיבוע. בנוסף, משככי כאבים ותרופות אנטי דלקתיות על פי הצורך יקלו על הכאבים.

במידה והכאבים בלתי נסבלים או נמשכים לאורך זמן יש לאבחן באמצעות מומחה לכף היד ובדיקות דימות על מנת לדעת אם צריך התערבות ניתוחית. כחלק מהטיפול השמרני הרפואה המשלימה יכולה לסייע ולכן מומלץ לעשות פיזיותרפיה, דיקור סיני, רפלקסולוגיה וכד'.

 

תסמונת התעלה הקרפטלית מתאפיינת בנימולים, אך זה יכול להיות גם קשור למצבים רפואיים אחרים ולכן יש להיבדק אצל מומחה.

באמצעות אולטרה סאונד ובדיקת EMG.

יש להניח קרח על המקום למשך 20 דקות וללבוש מייצב לשורש כף היד.

יש לחמם את המקום וללבוש מייצב לשורש כף היד.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית