נעליים אורטופדיות לילדים

נעליים אורטופדיות לילדים
נעליים אורטופדיות לילדים

אל תתנו לכאב להכתיב לכם את היום, הזמינו מדרסים!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

האם צריך נעליים אורטופדיות לילדים?

על פי התאוריות השונות נעליים אורטופדיות לילדים או מדרסים גורמים להם להתאמץ פחות ולהתרגל לכך שהנעליים משרתות אותם ללא מאמץ מצדם.

בנוסף, ילדים מתפתחים עד גיל הבגרות וכפות הרגליים שלהן מתארכות, מתרחבות ומשנות את צורתן ככל שהם גדלים. עם זאת ישנם מצבים של ליקויים, עיוותים ובעיות אורטופדיות המחייבות את הילדים בנעליים אורטופדיות. לאותם הילדים הנעליים יכולות לעשות פלאים.

 

אילו בעיות מחייבות נעליים אורטופדיות לילדים צעירים?

בזמן ההתפתחות חשוב לתת לילדים להלך יחפים על מצעים שונים כדי לחזק את כפות הרגליים. על אף זאת, ישנם מקרים בהם חייבים להתאים נעליים אורטופדיות לילדים כמו:

  • כפות רגליים מעוותות
  • פגם מולד
  • יציבה חלשה
  • כאבים במאמץ גופני
  • גיד אכילס מקוצר
  • יבלות ברגליים
  • דורבן בעקב
  • סחוסים או גידים חלשים
  • תמיכה לקשת גבוהה
  • בעיות של פלטפוס קשיח
  • תיקון מנח הרגליים
  • עומס על הרגליים כתוצאה מעודף משקל

 

החלפת נעליים בהתאם להתפתחות

ככל שהילד גדל גם מידות כפות הרגליים שלו גדלות. בדומה להחלפת נעליים רגילות, גם הנעל האורטופדית לוחצת ויש להחליפה. על מנת שהנעליים יהיו אפקטיביות ולא יעשו את הפעולה ההפוכה יש צורך להתאימן אישית בכל פעם שהילד גדל.

בנוסף, כמו הנעליים הרגילות, נעליים אורטופדיות לילדים מתבלות ונשחקות מהר יותר כיוון שהילדים הם יצורים פעילים שמתרוצצים וקופצים. הם צריכים להרגיש שנוח להם ושיש להם תמיכה המונעת כאבים וקשיים אחרים.

 

כיצד מזהים את הצורך בהתאמת נעליים אורטופדיות לילדים?

לאור העובדה שהילדים מתפתחים לא תמיד ניתן לזהות בעיות אורטופדיות אלא אם הן נראות בצורה ברורה כמו פלטפוס בו הרגליים שטוחות, דורבן המופיע כבליטה בעקב, כף רגל הפונה פנימה או החוצה, רגל יותר קצרה וכד'.

הורים קשובים שמים לב שהילד שלהם יושב בצד ונמנע מפעילויות הכוללות מאמץ של הרגליים או מתלונן על כאבים בהליכה ומבקש שירימו אותו, מתלונן על כאבים ועוד. לפיכך, יש להיות ערניים כיוון שלא תמיד מדובר בבעיות חברתיות ולכן צריך לשלול בעיות אורטופדיות המחייבות נעליים אורטופדיות לילדים.

 

איך מתאימים נעליים אורטופדיות לילדים?

אבחון מקיף לצורך התאמת נעליים אורטופדיות לילדים

בראש ובראשונה חשוב להתייעץ עם אורטופד שיאבחן את הילד בבדיקה וויזואלית או על ידי הדמיה. לאחר שיאסוף את כל הנתונים האורטופד ימליץ על טיפולים משמרים כמו פיזיותרפיה, מדרסים או נעליים אורטופדיות לילדים וייתן לכך הפניה.

 

בדיקת התאמת נעליים אורטופדיות לילדים במכון האורטופדי

במכון האורטופדי הילד ייבדק בשנית מבחינת ההיסטוריה המשפחתית, הקשיים שלו והתפקוד תוך קריאת ההפניה של האורטופד. לאחר מכן יתחילו המדידות באמצעות טכניקות שונות שהטובה ביותר היא באמצעות גבס.

הגבס שיצקו על רגלי הילד בזוויות שונות יהיה התבנית להכנת הנעליים בהתאם לליקוי ולמנח הרגליים. כך הנעליים יהיו תואמות באופן אופטימלי למבנה ולצורה של כפות הרגליים.

 

אילו יתרונות יש לנעליים האורטופדיות?

לנעליים אורטופדיות לילדים יש יתרונות רבים. מעבר לכך שהן מעניקות תמיכה לכפות הרגליים, הן מתקנות עיוותים מסוימים, מאזנות את העומס על הרגליים, מעניקות יציבות, מגדילות את טווח התנועה, מונעות כאבים, מקלות על הדריכה, מאפשרות פעילות ספורטיבית דינמית, מאפשרות נוחות ומשפרות את התפקוד ואורח החיים של הילד.

נעל אורטופדית לילד היא כמו תרופה מכיוון שהיא מסייעת לריפוי ומשככת כאבים. לפיכך, אסור להזניח את הטיפול על מנת שהילד ישפר את מצבו. באמצעות השינוי ככל שהילד יתבגר הוא  יוכל לנהל חיים תקינים ובריאים.

 

האם נעלי נוחות הן אורטופדיות?

ישנם מומחים המצדדים ביתרונותיהן של נעלי נוחות ומבחינתם המושג נעליים אורטופדיות לילדים לא קיים כיוון שניתן על פי דעתם למצוא נעליים נוחות שיעניקו את כל מה שצריך.

על אף זאת, במקרים קיצוניים רק הנעליים האורטופדיות יוכלו לסייע לילדים. לטענתם גם מדרסים עלולים להזיק במידה ואינם מותאמים באופן אישי. המלצות המומחים בתחום הבריאותי לבחירת נעלי ילדים מתייחסות לילדים עד גיל 8.

על פי הן יש לרכוש לילדים נעליים עם סוליות שטוחות ומעט מחוספסות על מנת למנוע החלקה ולשפר את החיכוך של כפות הרגליים. רצוי שהסוליות יהיו דקות, קלות וגמישות ללא הגבהה או שקעים.

בנוסף, הם ממליצים על נעליים מחומר נושם ורך כמו עור שיתאימו למבנה הרגליים. כלומר, נעליים רחבות באזור האצבעות וצרות בעקב. כך הן יאפשרו תמיכה, איזון, יציבות ושיווי משקל. לבסוף, הם פחות ממליצים על נעליים נוקשות או כבדות.

 

לא בהכרח. במידה ואין ליקוי קיצוני עדיין מוקדם להתאים לו נעליים אורטופדיות. חשוב להיוועץ עם הרופא.

במידה וזהו פלטפוס קשיח ייתכן שכן ועל כך צריך להתייעץ עם האורטופד.

כן. אך בבית חשוב לאפשר להם להיות יחפים.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית