נעליים אורטופדיות לסוכרתיים

נעליים אורטופדיות לסוכרתיים
נעליים אורטופדיות לסוכרתיים

אל תתנו לכאב להכתיב לכם את היום, הזמינו מדרסים!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

מה הסיבה להתאמת נעליים אורטופדיות לסוכרתיים?

סוכרת היא מחלה גנטית, מטבולית או כתוצאה מהשמנת יתר. המחלה נגרמת כתוצאה מרמת סוכר גבוהה בדם ותפקוד נמוך של האינסולין בדם. בהתאם לסוג הסוכרת עלולים להיות נזקים בכלי הדם, מערכת העצבים, הלב, העיניים, המוח והרגליים.

היא עלולה לגרום לשינויים בתחושה, לפצעי לחץ בכפות הרגליים ולקושי בתפקוד כאשר אינה מאוזנת. הטיפול בסוכרת הוא באמצעות כדורים, זריקות, דיאטה ופעילות גופנית. עם זאת, ניתן לטפל בפצעי הלחץ ולהקל על הכאבים בכפות הרגליים באמצעות נעליים אורטופדיות לסוכרתיים ולעיתים אף למנוע אותם.

 

מהם פצעי לחץ ברגליים?

פצעי לחץ הנוצרים ברגליים נראים בדרך כלל באזור העקב והקרסול בשל לחץ של העצמות באזורים אלו המונע מאספקת הדם להגיע לרקמות. כאשר מופיעים פצעי לחץ באזור העקב קשת כף הרגל עלולה לצנוח בשל התקצרותו של גיד האכילס.

אם מזניחים את התופעה הפצע עלול להזדהם ולגרום לכאבים כרוניים שהתוצאה שלהם עלולה להיות נמק שיש לכרות. אנשים שלהם כף רגל סוכרתית מפתחים פצעי לחץ בהם חייבים לטפל באמצעות נעליים אורטופדיות לסוכרתיים.

 

כיצד בנויות נעליים אורטופדיות לסוכרתיים?

במה יש להתמקד כשבונים נעליים אורטופדיות לסוכרתיים?

נעליים אורטופדיות לסוכרתיים נעשות בהתאמה אישית ומדויקת. חשוב להתמקד בכמה שפחות תפרים בנעליים, להכניס להן בטנה חלקה ורכה, ליצור הגבהה רחבה לבהונות, להכניס חומרים מנדפי זיעה ומאווררים, להשתמש בעור ולא בחומרים סינטטיים ולהתאים אותן למבנה וצורת כפות הרגליים. הנעל צריכה להיות ארוכה ב 1-2 ס"מ בחלק הפנימי כדי לא ללחוץ על הרגל. 

 

התאמת נעליים אורטופדיות לסוכרתיים

התאמת הנעליים צריכה להיות מושלמת על מנת שלא ליצור חיכוך של פצעי הלחץ או למנוע זרימת דם תקינה. נעל אורטופדית לסוכרתיים לא צריכה להיות צרה או רחבה מדי אך צריך להיות מספיק מרווח לבהונות לנשום. מומלץ למדוד את הרוחב שלה כאשר יש נפיחות קלה בכפות הרגליים.

 

התועלת של נעליים אורטופדיות לסוכרתיים

נעליים אורטופדיות לסוכרתיים מועילות מבחינת פיזור העומס והלחץ של הגוף על הרגליים באופן שווה על מנת שלא יהיה לחץ על כלי הדם בכפות הרגליים וכדי לקבל את היציבות הדרושה.

הנעליים מעניקות תמיכה לרגליים, מאזנות אותן ומקלות על הכאבים. ישנם סוכרתיים הרוכשים נעליים אורטופדיות על מנת למנוע פצעי לחץ כדי לא להגיע למצב של כאבים חזקים ופצעים מזוהמים. ניתן גם למנוע פצעי לחץ באמצעות מדרסים המפזרים את הלחץ.

למעשה כל חולה סוכרת עם נוירופתיה חייב מדרסים או נעליים אורטופדיות בגלל עיוותים ולחצים שגורמים לפצעי הלחץ להופיע. כאשר מופעים פצעים מומלץ לא לדרוך עליהם ולתת להם להגליד. ניתן בינתיים להסתייע בקביים או בכיסא גלגלים עד להיעלמותם.

 

נעליים אורטופדיות לסוכרתיים במדידה מדויקת

כאשר מתאימים נעליים אורטופדיות לסוכרתיים בהזמנה אישית המדידות נעשות באופן מדוקדק ומדויק. ישנן מספר טכניקות למדידה אך המוצלחת יותר היא שיטת הגבס. בטכניקה זו מגבסים את כפות הרגליים עד לקרסוליים ויוצרים לאחר שהגבס מתייבש תבנית שהיא מעין דגם ממנו בונים את הנעליים.

תחבושות הגבס מקבלות את הקימורים והשקעים הספציפיים של כפות הרגליים וכך ניתן לייצר נעליים מיוחדות למידות של המטופל ולספק לו נוחות אופטימלית ואפשרות לתפקד בצורה יעילה.

 

מה הסכנות של נעילת נעליים שאינן מותאמות לסוכרתיים?

הזנחה של פצעי לחץ ללא התאמת נעליים אורטופדיות לסוכרתיים וחוסר איזון ברמות הסוכר עלולים לגרום לבעיות חמורות כמו:

  • חבלות ופציעות
  • זיהום פצעי הלחץ 
  • עומס על הרגליים ופגיעה בכלי דם
  • כאבים כרוניים ברגליים
  • כאבי גב ומפרקים
  • החלשות השרירים
  • פגיעה תחושתית
  • נמק שיביא לקטיעה

 

מה ההמלצות של הרופאים לחולי סוכרת כדי למנוע פצעי לחץ?

כדי למנוע פצעי לחץ בכפות הרגליים הרופאים ממליצים על שמירת ההיגיינה הכוללת רחצה בטמפרטורה של עד 37 מעלות, ייבוש מלא של כפות הרגליים, שימון כפות הרגליים, הימנעות מלהיות יחפים, התאמת מדרסים או נעליים אורטופדיות לסוכרתיים וזיהוי סימנים של אדמומיות ושינויים אנטומיים בכפות הרגליים המחייבים הגעה דחופה לרופא.

חשוב להיות מאוזנים מבחינת הסוכר ולשלוט על ההיפרגליקמיה כדי לא לפגוע בתהליך ריפוי הפצעים והתפתחות של זיהומים.

במידה ומופיעות בצקות ברגליים תהליך ריפוי הפצעים יהיה איטי יותר והחולים עלולים לפתח גם כיבים ובעיות בלב. לפיכך, יש לטפל בבצקות באמצעות תחבושת אלסטית והרמת הרגליים למעלה. על מנת למנוע כאבים ניתן לקחת משככי כאבים ולעשות שימוש בהנעלה אורטופדית לסוכרתיים.

 

במידה ואתם מוכרים כנכים ויש לכם הפניה רפואית תהיו זכאים לנעליים ללא תשלום ממשרד הבריאות. במידה ולא, ניתן לפנות לקופת החולים ולשלם רק השתתפות עצמית.

לא. חייבים לשמור על היגיינה של כף רגל סוכרתית.

כן. גם המדרסים יעילים לסוכרתיים.

לתת מנוחה לרגל ולחכות שהפצע יגליד. בינתיים יש להשתמש בעזרים אורטופדיים.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית