נעליים אורטופדיות לפלטפוס

נעליים אורטופדיות לפלטפוס
נעליים אורטופדיות לפלטפוס

באילו מקרים צריך נעליים אורטופדיות לפלטפוס?

אנשים שיש להם דפורמציות בכפות הרגליים כמו רגליים הנוטות פנימה או החוצה, קשת גבוהה וקעורה, רגל קצרה או פלטפוס צריכים לטפל בהן באמצעות מדרסים או נעליים אורטופדיות. במקרה של רגליים שטוחות יש לנעול נעליים אורטופדיות לפלטפוס.

רגליים שטוחות הן תופעה מולדת המביאה לתוצאה של עומס רב מאוד על כפות הרגליים ומכאן לכאבים באיברים שונים בגוף. הפלטפוס מתייחס לשני סוגים: פלטפוס גמיש ופלטפוס קשיח. במקרים בהם הפלטפוס גמיש לא תמיד צריך סיוע של נעל אורטופדית לפלטפוס ובמקרים של פלטפוס קשיח חייבים נעליים אורטופדיות.

הזמינו מדרסים בהתאמה אישית וטפלו בכאב שלכם!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

 

מה ההבדל בין פלטפוס גמיש לפלטפוס קשיח?

נעליים אורטופדיות לפלטפוס גמיש

פלטפוס גמיש בא לידי ביטוי בצניחה חלקית של הרצועה הפלנטרית האורכית המחברת בין קדמת העקב לאצבעות. את התופעה רואים בדריכה כאשר הרגל שטוחה וכשלא דורכים על הרגל הקשת נראית קונבנציונאלית. ברוב המקרים פלטפוס גמיש לא גורם לכאבים וניתן לחיות איתו בשלום. על אף זאת אנשים שמרגישים בחוסר נוחות וכאבים יכולים למצוא מענה בשימוש במדרסים או נעליים אורטופדיות לפלטפוס.

 

נעליים אורטופדיות לפלטפוס קשיח

פלטפוס קשיח בא לידי ביטוי בצניחה מלאה של הקשת הפלנטרית בדריכה וללא דריכה. כלומר, בכל מצב הרגליים יהיו שטוחות, גם בשכיבה. אנשים הסובלים מפלטפוס קשיח יזדקקו למדרסים או הנעלה אורטופדית לפלטפוס.

 

כיצד נעליים אורטופדיות לפלטפוס מסייעות?

כאשר כפות הרגליים שטוחות יש עליהן עומס קיצוני של כובד משקל הגוף ולחץ הגורם לכאבים חזקים, לדלקות דורבן בעקב, דלקות בגיד האכילס, שברי מאמץ, לשינוי מנח כפות הרגליים ולחוסר יציבות ושיווי משקל. בנוסף, גמישות המפרקים עלולה להישחק ולכן יהיו גם כאבים בגב, באגן ובברכיים.

נעליים אורטופדיות לפלטפוס לא יכולות לתקן מצב של רגליים שטוחות אך הן בהחלט יכולות לסייע בהפחתת הלחץ, למנוע דורבן, למנוע כאבים בשרירים ובמפרקים, לייצב את שיווי המשקל, לאזן את הרגליים בחלוקת עומס שווה כל שתיהן ולתת תמיכה מיטבית לכפות הרגליים.

 

אבחון ומדידה של נעליים אורטופדיות לפלטפוס

על מנת להתאים נעליים אורטופדיות לפלטפוס יש צורך באבחון יסודי של כפות הרגליים, בירור ההיסטוריה המשפחתית, בדיקה וויזואלית ומדידות. ניתן לקחת מידות מדויקות ולהטביע את כפות הרגליים ביציקת גבס, קצף, ספוג או חומר אלסטי אחר ממנו מרכיבים דגם הזהה באופן מדויק לכפות הרגליים של המטופל.

כאשר עושים מדידה מדויקת לנעליים בהתאמה הן יהיו אפקטיביות ויקלו על הכאבים בזמן הדריכה. בנוסף, יש לייצר את הנעליים מחומרים גמישים עם סוליה חצי קשיחה שיש בה בולם זעזועים מחומר רך ואלסטי.

 

מדוע אסור להזניח פלטפוס?

מייד לאחר שהאורטופד מאבחן מצב של פלטפוס חשוב להתחיל להשתמש במדרסים או בנעליים אורטופדיות לפלטפוס. הזנחה עלולה לגרום להחמרה בעתיד. יש לפצות את כפות הרגליים על הפגם הפיזיולוגי באופן שהעומס על הרגליים יתפזר בזמן הדריכה בצורה אופטימלית ושווה. שיפור בלימת הזעזועים של כפות הרגליים ימנע נזקים חמורים כתוצאה ממעידות ונפילות.

 

התאמת נעלי ריצה לפלטפוס

גם אנשים הסובלים מפלטפוס עוסקים בפעילות גופנית באמצעות נעליים אורטופדיות לפלטפוס על מנת לתקן את היציבות בעת הריצה. נעליים אלו מותאמות במיוחד לריצה ונותנות מענה לפלטפוס. אלו נעליים הבנויות לפלטפוס גמיש עם קשת נמוכה המקלות על הרצים ומשמשות אף להליכה. אפשרות נוספת היא להתאים מדרסים לפלטפוס הנותנים גם הם מענה מיטבי ולהכניס אותם לתוך נעלי הריצה כדי שהיציבות תישמר ובולם הזעזועים יתחזק.

 

האם ילדים צרכים נעליים אורטופדיות לפלטפוס?

ילדים הנולדים עם רגליים שטוחות בין אם זהו פלטפוס גמיש ובין אם קשיח, מתפתחים וגדלים וכך גם כפות הרגליים שלהם. עד גיל 10 לא מטפלים בדרך כלל בפלטפוס אלא אם כן הוא מסב כאבים חזקים וגורם לילדים להימנע מדריכה. ישנם הגורסים שנעליים אורטופדיות יגרמו לילדים להיות תלותיים ולא להתאמץ וכאלו הטוענים שאם לא יטופלו באמצעות נעליים אורטופדיות לפלטפוס, יפתחו קשיים גדולים יותר בבגרותם.

לפיכך, הדרך הטובה ביותר היא להיות ערניים לילדים, לגשת לאבחון אורטופדי ולבקש המלצות מהרופא. מה שבטוח הוא שאין לטפל בילדים עד גיל 2-3 כיוון שהם נולדים עם שכבת שומן סביב כפות הרגליים הנראית כפלטפוס וגורמת לרגליים להיות שטוחות. בערך בגיל זה השכבה נעלמת והקשת נראית רגילה ויציבה.

 

כן. בשל הלחץ שיש על כפות הרגליים השטוחות עלולים להיות כאבי גב תחתון וכאבי ברכיים.

נעלי ספורט אומנם מעניקות תמיכה טובה לכפות הרגליים אך נעליים אורטופדיות או מדרסים יהיו יעילים יותר.

בשל עומס המשקל על כפות הרגליים וקריסה של הקשת, הרצועה הפלנטרית האורכית מתנוונת וגורמת לדלקת דורבן בעקב.

לצערי לא. פלטפוס הוא מצב מולד ולעיתים אף גנטי ומשתנה רק אצל ילדים לאחר שהקשת בכף הרגל מתפתחת. במקרים בהם היא עדיין בקריסה זה משהו שיישאר לתמיד.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית