נעליים אורטופדיות לתינוקות

נעליים אורטופדיות לתינוקות
נעליים אורטופדיות לתינוקות

האם צריך נעליים אורטופדיות לתינוקות?

מחקרים רבים מצאו שהתפתחות הרגליים של תינוקות מהצעד הראשון שלהם תהיה טובה יותר ללא נעליים כלל. השרירים שלהם צריכים להתפתח ולהתחזק בצורה טבעית ולא עם נעליים אורטופדיות לתינוקות. בנוסף, נכנס גם העניין התחושתי ולכן עדיף שיהיו יחפים בחול, בדשא ובסוגי קרקע שונים כל עוד הם אינם מסכנים את התינוקות. כמובן שאם מדובר על סלעים, אבנים או אדמה חמה מומלץ לנעול להם נעליים.

אל תתנו לכאב להכתיב לכם את היום, הזמינו מדרסים!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

 

באלו מקרים יש להתאים נעליים אורטופדיות לתינוקות?

  • במקרה של כפות רגליים הפונות פנימה או החוצה בזווית לא ישרה ניתן להתאים נעליים אורטופדיות לתינוקות או נעלי ציר ישר.
  • במקרה של צליעה המתבטאת בחוסר יציבות משמעותי.
  • במקרה של פלטפוס קשיח שאינו חולף עד גיל 2-3 מתאימים נעליים אורטופדיות למנח הרגליים.
  • במקרה של כאבים המקשים על ההתפתחות של כפות הרגליים בעת הליכה יש לבחון את מצב השרירים, המפרקים או בעיות אחרות לפני שמתאימים נעל אורטופדית לתינוקות.

 

האם נעלי צעד ראשון הן נעליים אורטופדיות לתינוקות?

נעלי צעד ראשון אינן נעליים אורטופדיות לתינוקות. אלו נעליים המיועדות לצעדים ראשונים עם סוליות דקות וגמישות, שטוחות עם חספוס קל המונע החלקה ומשפר את החיכוך עם הקרקע. יש להן מדרס שטוח ללא הגבהה, הן קלות ועשויות מעור בדרך כלל על מנת לאפשר לכפות הרגליים לנשום.

מדובר על נעל המתאימה למבנה של כף הרגל, צרה בעקב ורחבה בחלק הקדמי. נעליים אלו תורמות ליציבות ולשיווי המשקל של התינוקות בצעדיהם הראשונים. ניתן לרכוש נעליים כאלו עד גיל 8 ולא להשתמש בנעליים כבדות וקשות על מנת שכפות הרגליים ימשיכו להתפתח בצורה תקינה.

 

האם נעליים גבוהות מתאימות לתינוקות?

נעליים גבוהות עלולות להגביל את מפרק הקרסול במצב של כיפוף ולכן אינן מומלצות. גם כפכפים עשויים לערער את שיווי המשקל של התינוקות. מאחר ומומלץ להשתמש בנעליים אורטופדיות לתינוקות רק במקרים קיצוניים, רצוי לבחור בנעליים רגילות שיתאימו בצורה מדויקת לכפות הרגליים ויהיו מהודקות אליהן בצורה נוחה ואופטימלית.

 

אלו נעליים מומלצות לתינוקות?

כאשר אין ליקויים אורטופדים שצריכים התייחסות של נעליים אורטופדיות לתינוקות, מומלץ לבחור בנעליים איכותיות המותאמות לרוחב ואורך כפות הרגליים שלהם. למשל, לתינוקות עם כפות רגליים צרות מומלץ להתאים נעליים צרות ולתינוקות עם כפות רגליים רחבות מומלץ לרכוש נעליים רחבות.

בכל מקרה צריך שיהיה מספיק מקום לאצבעות לנשום. כאשר מדובר בתינוקות עם פלטפוס חשוב לרכוש להם נעליים עם סוליות גמישות מאחר וזוהי תופעה שיכולה לחלוף. למעשה לתינוקות רבים עד גיל 2-3 נוצרת שכבה שומנית בכפות הרגליים המדומה לפלטפוס מכיוון שרגליהם נראות שטוחות.

במקרה ולאחר גיל זה המצב נשאר כפי שהוא רק בעת הדריכה זהו פלטפוס גמיש. אין צורך לטפל בו אם אינו מלווה בכאבים. במידה וכפות הרגליים מעבר לגיל זה שטוחות באופן קבוע, בין אם דורכים על הרגליים ובין אם לא, יש להתייעץ עם האורטופד לגבי נעליים אורטופדיות או מדרסים על מנת להקל בכאבים, מאחר שפלטפוס לא ניתן לתקן.

 

איך בוחרים נעליים אורטופדיות לתינוקות?

רק לאחר התייעצות עם אורטופד במידה והוא מפנה להתאמת נעליים אורטופדיות לתינוקות חשוב להתאים אותן בצורה מדויקת ולא לקנות אותן כמוצרי מדף. הנעלה אורטופדית לתינוקות נמדדת על פי צורת ומבנה כפות הרגליים באמצעות גבס כדי לקבל העתק של מנח כפות הרגליים.

לאחר מכן בונים את הנעליים האורטופדיות. עם זאת, הילדים גדלים מהר והמידות משתנות. לפיכך, ניתן להתייעץ עם האורטופד לגבי נעליים איכותיות מחנות הנעליים אותן תמדדו כשהתינוק עומד. צריך להיות רווח של כחצי סנטימטר בין האצבעות לקצה של הנעליים.

 

האם ניתן להתאים מדרסים לתינוקות?

במידת הצורך ועל פי הפניה של האורטופד ניתן להתאים מדרסים במקום נעליים אורטופדיות לתינוקות. ללא הפניה או צורך ממשי המדרסים עלולים להזיק לתינוקות. גם כשיש הפניה מאורטופד להתאמת מדרסים או נעליים אורטופדיות צריכים להתאימן במקום אמין שיודע לעבוד עם תינוקות וילדים שייתן את הייעוץ הרצוי, יאבחן ויתאים אותן בצורה מדויקת על מנת לקבל תוצאות מקסימליות.

אין לפנות לצורך מדרסים לתינוקות או נעליים אורטופדיות ללא התייעצות עם אורטופד.

 

מומלץ שלא, מכיוון שמנח כפות הרגליים שלהם, המבנה והצורה שונים.

יש לפנות לאורטופד על מנת לבדוק את מקור הצליעה לפני שחושבים על נעליים אורטופדיות.

מומלץ להתייעץ עם אורטופד כמה שיותר מוקדם ייתכן שהנעליים אינן מתאימות לה.

כאשר ילדים מתלוננים על כאבים בתחילת ההליכה יש לבדוק אצל אורטופד האם אלו כאבי גדילה או שמקורם אחר. האם הרגליים נפוחות, אדומות, האם מלווה בחום והאם הכאבים חולפים לאחר עיסוי.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית