נעליים מתאימות לדורבן

נעליים מתאימות לדורבן
נעליים מתאימות לדורבן

הזמינו מדרסים בהתאמה אישית וטפלו בכאב שלכם!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

מדוע צריך נעליים מתאימות לדורבן?

  • נעליים מתאימות לדורבן מעניקות תמיכה לרגל
  • מחלקות את העומס בצורה שווה על שתי הרגליים
  • מתקנות את מנח הרגליים
  • מרככות את הדריכה
  • מסייעות להפחתת הכאבים
  • מותירות את הרצועה הפלנטרית מתוחה כשצריך
  • מאפשרות בלימת זעזועים
  • שומרות ומגנות על הרגליים

 

מה גורם לדורבן?

הדורבן הוא בליטה המופיעה בעקב בעקבות דלקת הנוצרת מהרצועה הפלנטרית. בכף הרגל ישנה רצועה אורכית המדומה למיתר של גיטרה הנמתחת מהעקב לאצבעות.

כאשר הולכים עם נעליים לא מתאימות, נעלי עקב או כשנוצר על הרצועה עומס אחר כתוצאה מעמידה ממושכת, מאמץ גופני גדול, ריצה, חסך ברקמה שומנית, פלטפוס, השמנת יתר ועוד, נוצרים קרעים ברצועה הפלנטרית.

הקרעים הזעירים גורמים לרצועה להתנוון ולפתח דלקת הבאה לידי ביטוי בעקב הרגל. נעליים מתאימות לדורבן יסייעו לכאבים הנוצרים מהדלקת ולסיבות אותם ציינו.

 

מתי חשוב לנעול נעליים מתאימות לדורבן?

נעליים מתאימות לדורבן בעבודה

ישנם אנשים שבתוקף תפקידם עומדים שעות ארוכות על הרגליים ומייצרים לחץ גדול על הרצועה הפלנטרית. למשל, מורים, שומרים, רופאים, פועלי ניקיון ועוד עשויים לסבול מדורבן ולפיכך יזדקקו לנעליים מתאימות לדורבן בין אם מדובר על נעלי נוחות מתאימות לדורבן ובין אם על נעליים אורטופדיות.

 

נעליים מתאימות לדורבן בספורט

ספורטאים ובעיקר אצנים מפעילים לחץ כבד על הרגליים כאשר הם עוסקים בענפי ספורט שונים. הם מנתרים, מדלגים, רצים וברוב הפעמים גם נוטים להיפצע ולמעוד.

נעל מתאימה לדורבן בהחלט יכולה לסייע להם להמשיך ולעסוק בספורט במצב זה. למרות זאת, ההמלצה של האורטופדים היא מנוחה ופעילות של רכיבה על אופניים ושחייה.

 

נעליים מתאימות לדורבן בערב

אנשים עם דורבן שרוצים לבלות גם בערב ולא לסבול מכאבים ימצאו נעלים אלגנטיות המתאימות לעקב המודלק שלהם רפידה רכה ותמיכה בזמן הדריכה על הרגל.

 

נעליים מתאימות לדורבן או מדרסים?

נעליים מתאימות לדורבן המותאמות באופן ספציפי למטופל יעשו את העבודה כמו המדרסים. ביחד עם זאת, את המדרסים ניתן להכניס לכל נעל וכך ניתן לגוון עם נעליים שונות את המראה.

מדרסים מותאמים אישית יתקנו את מנח הרגליים והצורה שלהם, יעניקו תמיכה ואיזון למשקל הגוף, יחלקו את העומס בין הרגליים, יסייעו בבלימת זעזועים, ישפרו את היציבות ויקלו על הכאבים מהדורבן.

על מנת למנוע דורבן מומלץ להתאים מדרסים ביומכניים לנעליים על פי מידות מדויקות של כפות הרגליים ולרפד בשכבה רכה או בסיליקון את אזור העקבים. ישנם אנשים הבוחרים גם במדרסים וגם בנעליים מתאימות וכך מקבלים הגנה כפולה המקלה על הדורבן.

 

כיצד בוחרים נעליים מתאימות לדורבן?

נעליים מתאימות לדורבן שאינן בהתאמה אישית חייבות להיות רחבות ומרווחות על מנת לאוורר את כף הרגל. בנוסף, חשוב שהסוליה שלהן תהיה גמישה לריכוך הדריכה ומצד שני שיהיו חזקות, תומכות וביומכניות.

רוחב הסוליה צריך אף לאפשר הכנסת מדרסים. במקרה של התאמה אישית, מומלץ להתייעץ עם יוצר הנעליים האורטופדיות שיאבחן את מצב הדורבן ויתאים את הנעליים לצרכים של המטופל.

 

אלו מותגי מדף קיימים?

נעליים מתאימות לדורבן צריכות להיות נוחות ורחבות. לפיכך, מותג כמו ניו באלנס מתאים מבחינה זו הן לעבודה והן לספורט. ניתן למצוא מגוון צבעים ודגמים לבחירה.

היתרון של מותג זה הוא היכולת של הנעל לשנות את צורתה בהתאם לצורת הרגל למרות שהוא אינו מיוצר באופן אישי. ישנם מותגים נוספים איכותיים לא פחות כמו בלנסטון, רדבק, רוקפורט ואחרים.

חשוב למדוד את הנעליים עם גרביים ולוודא שהן מעניקות את התמיכה הראויה לעקב במצב של דורבן. הן צריכות להיות נוחות הן לדריכה והן לעמידה ממושכת ולכן הכנסת מדרסים מותאמים אישית תשפר את הפעולה שלהן במצב של דורבן.

 

המלצת המומחים: אל תלכו יחפים!

כאשר מופיע דורבן בעקב אחת ההנחות שהוא הגיע כתוצאה מהליכה על משטחים קשיחים או בזמן שאנשים היו יחפים. גם לאחר שנוצרה הדלקת ההמלצה הגורפת היא ללכת עם נעליים מתאימות לדורבן ולא יחפים מכיוון שהכאבים עלולים להתגבר והדלקת יכולה להתפתח ולעשות נזק גדול יותר.

אין להזניח את הדלקת וחשוב לטפל בה גם באמצעים נוספים כמו: טיפולי פיזיותרפיה, טיפולים מנואליים (עיסוי עמוק), טיפולים אלטרנטיביים (דיקור, רפלקסולוגיה, טווינה), טיפולים חשמליים (גלי הלם, מיטת פולסים, לייזר), תרגילים ומתיחות, שינוי תזונתי הכולל עלים, שורשים ונבטים, ירקות כתומים והפחתת מוצרי חלב ומוצרי קמח לבן.

בנוסף, חשוב לקבל טיפול תרופתי אנטי דלקתי, לעסות את המקום עם קרח או למרוח שמן קוקוס לריכוך הרצועה הפלנטרית.

 

ניתן להתאים נעליים מרופדות באזור העקב ובעלות סוליה גמישה עם תמיכה מקסימלית לרגל.

עודף משקל הוא אכן אחד הגורמים לדורבן בעקב.

ניתן להתאים מדרסים או נעליים אורטופדיות או לשלב ביניהם.

לא. ניתן להיעזר בסד לדורבן בלילה.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית