נעלי ילדים אורטופדיות

נעלי ילדים אורטופדיות
נעלי ילדים אורטופדיות

הזמינו מדרסים בהתאמה אישית וטפלו בכאב שלכם!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

האם צריך נעלי ילדים אורטופדיות לילדים ההולכים על קצות האצבעות?

עד גיל 8 כפות הרגליים מסיימות להתפתח ואחר כך הן רק מתארכות ומתרחבות. כאשר ההתפתחות תקינה מעודדים את הילדים ללכת יחפים על מנת לחזק את השרירים, המפרקים ואת היציבות שלהם.

ישנם מקרים בהם עולה השאלה האם יש צורך בהתאמת נעלי ילדים אורטופדיות עליה יש להתייעץ עם האורטופד. כאשר מדובר על הליכה על קצות האצבעות, יכולות להיות כמה סיבות כמו:

  • רגישות תחושתית
  • גיד אכילס מקוצר
  • יציבה מעורערת עם לחץ גדול על קצות האצבעות ללא חלוקה שווה גם לעקבים.
  • עיכוב התפתחותי בעמידה ובהליכה
  • מעידות רבות מחוסר שיווי משקל
  • מנח כפות רגליים לא תקין

 

האם נעלי ילדים אורטופדיות מומלצות כשהרגליים נוטות פנימה?

סיבוב כפות הרגליים כלפי פנים הוא מצב טבעי עד גיל שנתיים בין אם הוא בהליכה ובין אם בריצה. זהו מצב חולף שאינו מצריך התאמת נעלי ילדים אורטופדיות.

עם זאת, לאחר גיל שנתיים, במידה והמצב נמשך ומגיעות מהילד אף תלונות על כאבים חשוב להתייעץ עם האורטופד ולהתאים נעליים אורטופדיות לילדים.

 

האם לרגליים בצורת U צריך נעלי ילדים אורטופדיות?

צורת U של מנח הרגליים היא תופעה איתה נולדים תינוקות רבים כאשר נוצר מנח פנימי של עצמות המסרק בכפות הרגליים. תופעה זו מתרחשת כשהרגליים נלחצות עוד ברחם. זוהי תופעה שמסתדרת במהלך הזמן.

הטיפול הוא פיזיותרפיה ליישור הרגליים או באמצעות גיבוס או סד על מנת למתוח את הרגליים. במידה והתופעה אינה חולפת גם לאחר טיפול וגורמת לכאבים בזמן ריצה יהיה צורך להתאים נעלי ילדים אורטופדיות בהמלצת אורטופד.

 

האם נעלי ילדים אורטופדיות יועילו לפלטפוס?

פלטפוס המתבטא בכפות רגליים שטוחות הוא מצב חולף אצל רוב הילדים שנולדו כך. עד גיל 2-3 אין להתערב מבחינה טיפולית בפלטפוס. לתינוקות הנולדים עם פלטפוס יש שכבת שומן העוטפת את כפות הרגליים ולכן הן נראות שטוחות.

זה לא מפריע לתינוק להתפתח ולתפקד וברוב המקרים זה חולף. במידה ועד גיל 8 התופעה נמשכת ומלווים אליה כאבים, הימנעות מהליכה ותופעות חברתיות שליליות, חשוב לסייע לילד עם נעלי ילדים אורטופדיות המותאמות לפלטפוס.

דהיינו התאמה של קשת נמוכה. ישנם שני סוגים של פלטפוס. הסוג הראשון הוא פלטפוס גמיש בו כפות הרגליים שטוחות רק בזמן דריכה שבדרך כלל אינו מלווה בכאבים ואינו מצריך טיפול.

הסוג השני הוא פלטפוס קשיח שבו הרגליים שטוחות בכל מצב. אם לא מטפלים בו הוא עלול להחמיר בבגרות. לפיכך, חשוב להתייעץ עם האורטופד לגבי נעל ילדים אורטופדית.

 

איך מרגילים את הילדים לנעול נעליים?

כדי להרגיל ילדים לנעול נעלי ילדים אורטופדיות ניתן לבצע את אותן פעולות כפי שמרגילים בנעליים רגילות. ראשית יש לתת לילדים לנעול אותן בהדרגה ולאט לאט להעלות את זמן הנעילה שלהן. רצוי לעשות זאת בזמן שהילדים פעילים יותר בעמידה ופחות בהליכה.

תדירות של שעתיים בכל יום עד שמתרגלים כבר תשפר את חוסר הנוחות של הילדים והכאבים כתוצאה מעיוותים שונים. ככל שהילד מתרגל יותר ויותר, כך ניתן להותיר עליו את הנעליים. במקביל חשוב לתת לילדים להיות יחפים אלא אם כן הם מתלוננים על כאבים.

 

לאלו תוצאות יכולות להביא נעליים אורטופדיות?

נעליים אורטופדיות לילדים יכולות להביא להקלה בכאבים, ליציבות תקינה ולשיווי משקל כתוצאה מחלוקת עומס שווה בין כפות הרגליים, להשתתפות בפעילויות תנועה המחייבות דריכה או ריצה, לתמיכה מלאה בכפות הרגליים, לפחות מעידות ונפילות, לאיזון של המשקל על כפות הרגליים, לשיפור צורת מנח כפות הרגליים, לתפקוד מלא מבלי בקשות להרמה על הידיים ולהיות עצמאי בשטח.

 

כיצד מתאימים נעליים אורטופדיות?

נעליים אורטופדיות לילדים מותאמות בתנאי מעבדה באחד מהמכונים האורטופדיים. כאשר הילד מגיע עם הפניה מהאורטופד הוא עובר אבחון בו בודקים את כפות הרגליים, הצורה, המנח, בזמן עמידה והליכה עם נשיאת משקל או ללא נשיאת משקל בהתאם ללקות האורטופדית.

לאחר מכן מודדים את כפות הרגליים על ידי הטבעתם בחומר אלסטי גמיש או תחבושות גבס שעוטפות את רגליו ומהן מכינים את הדגם לנעליים. ישנה גם מדידה הנעשית באופן ממוחשב. כל מכון עובד בשיטה שלו.

ישנם המטביעים את כפות הרגליים בקצף וכאלו בספוג וכד'. בכל אופן המידות לא פוסחות על שום עיוות ומקבלים את המבנה והצורה המדויקת של כפות הרגליים. לאחר מכן ניתן להכין את הנעליים בהתאמה אישית.

 

בהחלט. ישנם אף נעלי בית אורטופדיות, מגפיים לחורף וכד'.

המדרסים יעילים רק במקרים עליהם ממליץ האורטופד. אין להתאים מדרסים או נעליים אורטופדיות ללא המלצה של אורטופד.

בדרך כלל האורטופד ימליץ על נעליים אורטופדיות.

במידה ונשללו סיבות אחרות ניתן לבקש הפניה מאורטופד ולהתייעץ איתו על נעליים אורטופדיות.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית