נעלי ריצה אורטופדיות

נעלי ריצה אורטופדיות
נעלי ריצה אורטופדיות

הזמינו מדרסים עוד היום ושימו סוף לכאבים בגב!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

כיצד בנויות נעלי ריצה אורטופדיות?

  • נעלי ריצה אורטופדיות בנויות עם תמיכה מדיאלית ולטראלית בסוליה
  • הן בנויות עם תמיכה לקשת 
  • משטח דריכה רחב ליציבות
  • מותאמות לדפורמציות שונות בכפות הרגליים כמו מניעה של צניחת הקשת או מבנה הדוחף את כף הרגל החוצה
  • בולמי זעזועים
  • סוליה קשיחה או גמישה בהתאם לדפורמציה
  • חומרים מנדפי זיעה ומאווררים

 

מדוע צריך נעלי ריצה אורטופדיות?

בעת ריצה הרגל נמצאת על הקרקע במשך 160 פעם בכל דקה בה רצים. היא נחבטת בקרקע ומעמיסה את המשקל על כפות הרגליים. אדם הנוהג לרוץ 50 דקות יקבל כ-8,000 חבטות מהקרקע מה שיכול להזיק במידה ולא נועלים נעלי ריצה אורטופדיות. סיבה נוספת היא התאמת נעלי הריצה לדפורמציות שיש בכפות הרגליים.

לא כל האנשים יכולים להשתמש באותה נעל ריצה אורטופדית מכיוון שלחלקם יש פלטפוס או דורבן והם צריכים סוליה גמישה יותר, חלקם זקוקים לתמיכה ברצועה הפלנטרית, בקשת גבוהה מדי וחלקם זקוקים להתאמות אחרות בהתאם לבעיות האורטופדיות. מעבר לכך נעלי ריצה לא יתאימו לסוג ספורט אחר ולכן חייבות להיות מותאמות לריצה.

 

מדוע נעלי ריצה אורטופדיות מותאמות רק לריצה?

אם לוקחים לדוגמה פעולה של הליכה, הרגליים מבצעות תנועות אחידות בקצב מסוים השונה מהקצב של הריצה. גם פעולה של רכיבה על אופניים נעשית על ידי דיווש בקצב שונה וכך גם כשמדובר על טניס או משחקי כדור למיניהם.

בנוסף, גם תנאי השטח הם פקטור בהתאמת נעלי הריצה. אנשים הרצים בשטח יצטרכו סוליה קשיחה ומסיבית יותר ולכן נעלי ריצה אורטופדיות עבורם יהיו כבדות יותר. לעומתם, אנשים הרצים על הכביש יתאימו נעליים אורטופדיות לריצה עם סוליה גמישה וקלה יותר.

כך גם לגבי הרצים בתחרויות ומרתונים שחייבים תנועה רצופה ומהירה. הנעליים עבורם יהיו יותר אלסטיות וקלות במשקל של בין 200-250 גרם. בולם הזעזועים בנעל קלה יהיה פחות תומך ולפיכך התאמה אישית של נעליים אורטופדיות תהיה משמעותית להם, במיוחד אם יש להם עודף משקל.

 

חשיבות מדידה מדויקת של נעלי ריצה אורטופדיות

כיצד מודדים נעלי ריצה אורטופדיות?

בדרך כלל כשקונים נעלי ריצה מודדים אותן באמצעות רווח של אצבע בחלק הקדמי של האצבעות כיוון שכפות הרגליים נוטות להתרחב כשמגיע אליהן דם בזמן הריצה. מדידה מסוג זה תהיה יעילה יותר לקראת הערב כשכפות הרגליים מתרחבות לאחר עמידה ממושכת.

ביחד עם זאת, על מנת להתאים נעלי ריצה אורטופדיות צריך לערוך מדידה מדויקת בהתאם לצורה, למבנה ולדפורמציות השונות בכפות הרגליים. לפני המדידה מאבחנים את כפות הרגליים באמצעות הליכון ומנתחים את התנועה של כפות הרגליים על מנת לדעת מהו סגנון הריצה וכדי להתאים את סוג הנעל הרצויה. 

 

התאמת נעלי ריצה אורטופדיות לסגנון הריצה

בדיקת סגנון הריצה מתייחס למנח הרגליים. למשל, כפות רגליים הנוטות החוצה או פנימה נבדקות במצב ניטרלי, אנשים עם קריסה בקשת או בקרסוליים יבדקו בצורה מתקנת או בצורה תומכת. כלומר, התאמת נעלי ריצה נעשית על פי הצורך לשמר את מנח הרגליים, לתמוך בו או לתקן אותו. 

 

באילו מקרים יש לתת תמיכה לנעלי ריצה?

אנשים שלא ניתן לתקן את העיוותים שלהם יקבלו תמיכה לכפות הרגליים שתותיר אותם יציבים ושעומס המשקל יתחלק באופן זהה בין כפות הרגליים. למשל, רצים הסובלים מפלטפוס או מדורבן יקבלו תמיכה גמישה ורכה יותר אך הנעליים לא יתקנו רגליים שטוחות.

לעומתם, לרצים עם קשת גבוהה ניתן לתת תמיכה שתתקן את הקשת באמצעות הגבהה של המדרס הנמצא בנעל האורטופדית בחלק של הקשת. לאנשים עם רגל קצרה יותר ניתן לתת תמיכה באמצעות הגבהה סמויה כשמדובר על נעלי ריצה אורטופדיות.

 

איזו נעל ריצה מתאימה לאנשים עם עודף משקל?

פעמים רבות אנשים עם עודף משקל מעוניינים להתחיל לרוץ בהדרגה ולהשיל קצת קילוגרמים ממשקלם. אנשים אלו יצטרכו נעלי ריצה אורטופדיות שהסוליות שלהן רחבות וחזקות על מנת שהקשת בכף הרגל לא תקרוס מעומס המשקל.

במצבים כאלו צריך גם להתחשב בגובהו של הלקוח. לעומת זאת, אצל אדם רזה הנעל קלה יותר והשחיקה שלה תהיה מושפעת מאופי ותדירות הריצה ולכן הם יצטרכו להחליף נעלי ריצה בתדירות גבוהה יותר.

 

כיצד בוחרים נעלי ריצה כמותג מדף?

אנשים שאינם סובלים מבעיות אורטופדיות ורוצים לרכוש נעלי ריצה אורטופדיות כמוצר מדף, חשוב שיבחרו בחברה בעלת שם, איכותית שידועה במוצריה האורטופדיים ובמיוחד בנעליים נוחות המעניקות תמיכה מלאה לכפות הרגליים.

 

מכיוון שהן שומרות יותר על היציבות יהיו פחות פציעות מאשר מנעלי ריצה רגילות.

כן. מכיוון שהן מותאמות לדפורמציות שונות הן חייבות למנוע החלקה.

בהתאם להסדר עם המכון האורטופדי בו התאמתם את נעלי הריצה.

פעולת ההליכה אינה דומה לפעולת הריצה ולכן הנעליים שונות, אך יש חילוקי דעות בנושא זה.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית