פלטפוס בכף הרגל – כיצד מטפלים בפלטפוס?

הזמינו מדרסים בהתאמה אישית וטפלו בכאב שלכם!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

פלטפוס בכף הרגל זו תופעה מולדת בה קשת כף הרגל שטוחה. עם תופעה זו, מגיעות במקרים רבים בעיות נוספות כמו כאבי רגליים, כאבי גב ועוד. ישנן מספר שיטות לטיפול בבעיות אלה.

 

טיפולי פיזיותרפיה בפלטפוס

פלטפוס הנוצר מצניחת הקשת האורכית בכף הרגל או אי תפקודה יכול לגרום לכאבים, חוסר יציבות, עומס ולחץ על כפות הרגליים, כאבי שרירים, כאבי גב וברכיים, כאבי מפרקים ואי נוחות. בטיפולי הפיזיותרפיה מחזקים את השרירים החלשים ומתרגלים בהפעלה תנועתית את השוקיים וכפות הרגליים לאחר אבחון.

הטיפול נעשה בשילוב עיסוי עמוק בנקודות כואבות ומסייע למטופלים להפחית כאבים ולתפקד באופן שוטף. באמצעות הפניה של אורטופד קופות החולים והביטוחים הפרטיים משתתפים בעלויות הטיפולים.

 

שיטת אלכסנדר לשיפור הרגלים

הפלטפוס הוא מצב מולד וגנטי ברוב המקרים שאינו חולף ויש להתמודד איתו בעיקר אם יש כאבים והתפקוד לוקה בחסר. אחת השיטות לטיפול בפלטפוס היא שיטת אלכסנדר שמקנה הרגלים ודפוסי תנועה ויציבה נכונים. על פי השיטה המטופלים מבינים מתי הם חשים יותר כאבים וכיצד יוכלו להפיג אותם. שיפור הרגלים אלו משמעותי בתפקוד היום יומי בין אם יושבים, עומדים, שוכבים או הולכים. הטיפול אף מאפשר תפקוד מקסימלי בעבודה ובמהלך פעילות ספורטיבית.

 

התאמת מדרסים ביומכניים

אנשים עם פלטפוס לוקים בחסר כשמדובר על מנח הרגליים ויציבותם. העומס של משקל הגוף לוחץ את הקשת שקרסה וגורם לכאבים במיוחד כשיש עודף משקל. המטרה של המדרסים הביומכניים היא להוריד את העומס, לאפשר יציבה תקינה, לשנות את התנועה ולתקן את מנח כפות הרגליים.

המדרסים הביומכניים עשויים מחומר טרמו פלסטי כמו קרבון, גרפיט או פלסטיק והם מכונים גם מדרסים קשיחים. למדרסים אלו יש עמידות גבוהה והם יכולים להחזיק לשנים ארוכות כאשר האחריות הניתנת עליהם היא למשך 3 שנים.

במקרים שיש קשיחות בכפות הרגליים הם לא יתאימו מכיוון שהם פוגעים בבולמי הזעזועים הטבעיים של כפות הרגליים. ההמלצה היא להתאים מדרסים חצי קשיחים על מנת שיהיה ניתן לתקן אותם במידה והתמיכה שלהם תיצור כאבים בקשת האורכית.

 

התאמת תומך קרסול

שיטה חדשה יחסית לטיפול בפלטפוס היא באמצעות תומך קרסול. זהו סוג של מדרס המותאם באופן ספציפי לכף הרגל ומספק תמיכה חיצונית כדי לתקן את מנח העצמות של הרגל ולמנוע שחיקה.

תומך הקרסול נמצא כיעיל מבחינת הורדת הכאבים ומתאים גם לילדים הסובלים מפלטפוס. התוצאות האפקטיביות של הטיפול ניכרות די מהר והמטופל משתפר בשיווי המשקל, היציבה וחלוקת עומס שווה.

 

נעלי ספורט לתמיכה

פלטפוס, בין אם הוא קשיח או גמיש מונע פעמים רבות מאנשים לעסוק בספורט. פלטפוס גמיש אומנם אינו מסב כאבים אך בעת דריכה מביא לחוסר נוחות ולכן פעילות גופנית מאומצת קשה גם לסובלים ממנו.

האפשרות להתאים נעלי ספורט אורטופדיות עם מדרסים מובנים תשפר את בלימת הזעזועים, היציבה ותגמיש את כפות הרגליים.

גם כשהפלטפוס נוצר בעקבות פציעות המביאים לשינוי במנח כפות הרגליים, נעלי הספורט האורטופדיות יועילו בצורה משמעותית. למשל, ניתן לבחור בנעלי ריצה המותאמות לקשת נמוכה ומסייעות לתיקון מנח הרגליים ולביצועים. ישנן חברות המוכרות נעלי ספורט לפלטפוס ללא התאמה אישית.

על אף זאת, חשוב להתאים את הנעל למבנה הרגל מכיוון שכל רגל שונה מהשנייה בין אם מדובר על האדם עצמו ובין אם על הבדלים בין אנשים שונים. לאור עובדה זו, נעליים אורטופדיות המותאמות באופן אישי יהיו יעילות יותר מנעלי מדף כשם שמדרסים מותאמים אישית יעילים יותר ממדרסי מדף. 

 

טיפול אלטרנטיבי בפלטפוס

במקרים רבים אנשים הסובלים מפלטפוס מפתחים בעקב דורבן שמתבטא בבליטה דלקתית שיש לטפל בה. בין אם חשים כאבים ואי נוחות כתוצאה מדורבן ובין אם סובלים מפלטפוס, מומלץ לקבל סיוע מתחום הרפואה האלטרנטיבית.

השיטות המוצעות הן: רפלקסולוגיה, שיאצו, דיקור סיני, כירופרקטיקה, טווינה, כוסות רוח וטיפול הומאופתי. אלו טיפולים טבעיים ולא חודרניים שעשויים לשפר את מצב הכאבים, להזרים דם ואנרגיות לקשת האורכית ובכך להקל בעומס על הרגליים ולשפר את היציבות.

 

טיפול לייזר ביתי

שיטה חדשנית לשימוש ביתי היא הלייזר המזרים תאי דם וחמצן לכלי הדם בכפות הרגליים, מחדש את הרקמות, מונע ניוון של תאים עצביים, ממריץ את המערכת החיסונית ומפחית את הנפיחות כתוצאה מהפלטפוס. השיטה לא רק יעילה לפלטפוס אלא אף לדורבן שמקורו בפלטפוס.

המכשיר הקומפקטי קל לתפעול ביתי ומטפל באופן נקודתי בכאבים. אין לו יכולת לתקן את מנח כפות הרגליים כמו המדרסים אך הוא בהחלט מפחית את הכאבים. ניתן לשלב את הטיפול עם פיזיותרפיה, טיפולים אלטרנטיביים, מדרסים, חימום האזור ותרגילים תנועתיים.

 

התערבות כירורגית

במצבים קיצוניים כאשר גיד הטיביאליס קרוע או מוחלש ניתן לעבור ניתוח להחלפת הגיד בהרדמה מלאה. בעת הניתוח המנתח מספק תמיכה באמצעות הזזת העקב, הארכת גיד האכילס או הרמת חלקה החיצוני של כף הרגל.

זהו ניתוח המלווה בסיכונים כמו כל ניתוח אחר אך הוא עשוי לשפר את המצב בצורה ניכרת כבר אחרי 9 חודשים. לאחר הניתוח יש להלך עם קביים כשבועיים מכיוון שהרגל מגובסת וההחלמה אורכת כחודש וחצי. לסיכום, מומלץ לנסות טיפולים מגוונים ולשלב ביניהם על מנת להימנע מניתוח.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית