תהליך התאמת המדרסים

כל המדרסים מותאמים לצרכים שלכם מרוכזים במקום 1!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

כיצד מתאימים מדרסים למבנה הרגל?

כשמדובר על התאמת מדרסים ניתן להבחין בין מספר מטרות. המטרה הראשונה היא התאמה על פי מידות מדויקות המותאמות למבנה כפות הרגליים הספציפי של המטופל. השנייה היא עיצוב המדרסים על פי צורת כפות הרגליים הספציפית.

המבנה יכול להיות רחב, צר, ארוך או קצר והצורה בהתאם למנח הרגליים יכולה להיות מעוותת בין אדם לאדם ובין רגל לרגל. כלומר, גם אצל אותו אדם רגל ימין לא תהיה דומה לרגל שמאל.

מטרה נוספת היא ריפוד המדרסים בשכבות מחומרים המותאמים אישית לצרכים של המטופל או לבעיות הרפואיות שלו. למשל, אדם העוסק בספורט רכיבה על אופניים יצטרך מדרסים דקים ורכים על מנת לדווש בנוחות ולהכניסם לנעלי הרכיבה. לעומתו, אדם שרץ יצטרך מדרסים קשיחים עם בולמי זעזועים חזקים.

גם לאלו הסובלים מבעיות רפואיות או בריאותיות המדרסים לא יהיו דומים. לדוגמה, אדם הסובל מדורבן יצטרך שכבות מאווררות וקשיחות למחצה ואדם הסובל מפלטפוס יצטרך מדרסים ביומכניים על מנת לשפר את מנח כפות הרגליים ואת היציבות.

 

אילו פרמטרים יקבעו את טיב המדרס?

כדי לבצע התאמה אופטימלית של מדרסים בצורה אינדיבידואלית חייבים לתת דגש למידת האלסטיות והקשיחות של המדרסים, לתמיכה שהם יעניקו לקשתות כפות הרגליים, לחלוקת עומס הגוף בצורה שווה על שתי הרגליים, לנוחות, לצרכים האישיים, לצורך בבולם זעזועים, להגנה ותמיכה מלאה, לאיזון וליציבות שלהם, לאיכות וליעילות. המדרסים צריכים להיות מחומרים מאווררים, גמישים, איכותיים ולהעניק את הפתרונות המקסימליים למטופלים על מנת לשפר את אורח החיים שלהם.

 

תהליך התאמת המדרסים

שלב 1: ביקור אצל האורטופד

כאשר מדובר בבעיה רפואית או בריאותית וסובלים מכאבים בכפות הרגליים, בברכיים, בגב או באזורים אחרים, או במידה וסובלים מסוכרת ומחלות מעיים וכבד, או כפות רגליים נפוחות ופצועות וכד', יש להגיע ראשית לאורטופד שיאבחן את התופעה.

מחלת הסוכרת עלולה לייצר פצעי לחץ בכפות הרגליים, אנשים עם ליקויים מולדים סובלים בגיל מבוגר מפלטפוס (כף רגל שטוחה) או קשת גבוהה, אנשים עם עודף משקל עלולים לסבול מעומס על כפות הרגליים וכתוצאה מכך מכאבים, ישנם כאלו העלולים לפתח דורבן (דלקת בעקב) או הלקוס ולגוס (בליטה אדמומית וכואבת לצד הבוהן) ועוד מיני מחלות ותופעות.

לאחר האבחון האורטופד יפנה אותם למכון האורטופדי. מצד שני, יהיו מטופלים שיחפשו התאמת מדרסים ישירות במכון האורטופדי לצורך נוחות ללא בעיות רפואיות הזקוקים להם לצורך עמידה ממושכת, הליכה רבה, ספורט, סוג נעליים מסוים וכד'.

 

שלב 2: אבחון במכון האורטופדי

בין אם מגיעים למכון האורטופדי עם הפניית אורטופד ובין אם לבד יש לעבור אבחון גם במכון. המאבחן ימשש את כפות הרגליים וישאל מה מפריע לכם, ממה אתם סובלים, באיזו פעילות אתם חשים כאבים, כמה זמן אתם עומדים על הרגליים, מה הצרכים שלכם וכד'. כל זאת על מנת שיוכל להתאים את שיטת המדידה האידיאלית לצורך בניית המדרסים.

 

שלב 3: התאמת שיטת המדידה

ישנן כמה שיטות שבהן מודדים את מבנה וצורת כפות הרגליים. השיטה הטובה ביתר היא באמצעות תחבושות גבס אשר עוטפות את כפות הרגליים בישיבה ולאחר שהן מתייבשות הן משמשות כתבנית בנייה למדרסים.

השיטה הפופולרית כיום היא באמצעות סורק אלקטרוני ממוחשב ממנו ניתן לקבל מידע מדויק על המידות. ישנן שיטות נוספות כמו הטבעת כפות הרגליים בתבנית קצף, ספוג או כפפות פולימריות באמצעות לחיצה ועיצוב ידני.

 

שלב 4: בניית המדרסים

לאחר המדידות לוקח מספר ימים והמדרסים מוכנים. הבנייה שלהם נעשית באמצעות חומרים ושכבות העונים על הצרכים של כל מטופל. יש להגיע לביקורת במכון האורטופדי לאחר כשבועיים שלוש ולבדוק אם אין צורך בשינויים. בנוסף, מומלץ להחליפם כל 3-5 שנים כיוון שהם עלולים להישחק בהתאם לפעילות שאותה עושים.

ישנם מכונים המעניקים 3 שנות אחריות למדרסים ואז הם מחזיקים ליותר זמן. כאשר הבנייה נעשית בצורה ממוקדת לצרכים של המטופל הם יהיו יעילים יותר, ימנעו פציעות, יקלו על הכאבים, יאזנו את משקל הגוף, יבלמו זעזועים ויעניקו את הנוחות המקסימלית לכפות הרגליים.

 

כיצד לבחור מכון אורטופדי איכותי?

חשוב שהמכון האורטופדי יהיה מקצועי ואיכותי ובד בבד יעבוד עם קופות החולים. כאשר מקבלים הפנייה מהאורטופד ניתן לקבל החזרים מקופות החולים בהתאם לביטוח המשלים. בנוסף, המכון צריך להיות מנוסה בבניית מדרסים ובשיטות המדידה השונות ולא לעבוד רק עם שיטה אחת או לייצר רק מדרסים מסוג אחד או שניים.

מעבר לכישורים ההנדסיים לבניית המדרסים המכון צריך להיות בקיא באנטומיה של הרגליים כי המטרה במקרים רבים היא לתקן את מנח כפות הרגליים הטבעי ולשפר אותו, ולשם כך אסור לעשות טעויות.

את המכון האורטופדי האידיאלי יש לבחור על פי המלצות של האורטופד, מכרים שהתאימו מדרסים או לקבל המלצות באינטרנט מפורומים, קבוצות וחוות דעת שונות באתרים של המכונים. ככל שתקפידו לבחור במכון בעל מוניטין, ידע ומקצועיות, כך המדרסים יהיו מותאמים בצורה הטובה ביותר ויביאו לתוצאות טובות.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית