אביזרים אורטופדיים לברך

אביזרים אורטופדיים לברך
אביזרים אורטופדיים לברך

כל המדרסים מותאמים לצרכים שלכם מרוכזים במקום 1!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

כיצד בנויה הברך?

הברך או בשמה השני ארכובה נמצאת במקום אסטרטגי בין הירך לשוק כמפרק ציר המחבר ביניהן. בברך יש שני מינסקוסים שיש להם תפקידים שונים ביניהם משככי בלימת הזעזועים והאחראים לנעילת הברך.

יש גם מספר רצועות עם תפקידים שונים. למשל, הרצועה הצולבת הקדמית מונעת החלקה של השוקה קדימה ואילו הצולבת האחורית עושה את אותה פעולה לאחור.

הרצועה העקיפה הצדית מגנה על היציבות הלטרלית והמדיאלית ביחד עם הרצועה העקיפה תיכונה ורצועות אחרות נוספות. ההנעה של הברך מתרחשת באמצעות השרירים: שריר הארבע ראשי (פושטי ברך), שרירי מיתר הברך (כופפי ברך) הכוללים שרירים נוספים.

ישנם אף שרירים הממוקמים בשוק שיש להם השפעה על תנועת הברך ונעילתה כמו שריר התאומים ושריר בית הברך. ככל שהמערכת הגדולה הזו תקינה ומשומנת מתאפשרות תנועות של כפיפה, יישור, סיבוב פנימה והחוצה. ככל שיש פגיעה יהיה צורך לשקם אותה באמצעות אביזרים אורטופדיים לברך.

 

אלו אביזרים אורטופדיים לברך מתאימים לשיקומה?

אביזר אורטופדי לברך נועד למטרות של קיבוע לצורך שיקום, ריפוי, הגדלת טווח תנועה והפחתת כאבים. ניתן למנות מספר אביזרים אורטופדיים לברך כמו:

  • סדים אורטופדים שונים למניעת כאבים או פציעות בברך בעיקר במהלך פעילות גופנית.
  • מגני ברכיים מניעתי, פונקציונלי, שיקומי או משחרר.
  • מייצבי ברכיים מסוגים שונים
  • תומכי ברכיים מסוגים שונים
  • רצועות שונות

 

מה היעילות של אביזרים אורטופדיים לברך המשמשים כמגן?

כשמדובר על מגני ברכיים למעשה מדובר על כל הקבוצה של עזרים אורטופדיים לברך בין אם הם תומכים ובין אם מייצבים בשל העובדה שהם מגנים על הברך. המגנים מעניקים לברך תמיכה ללא צירים כמו מגני ברך עם סיליקון או טבעת סיליקון. ישנם כאלו המייצבים אותה על ידי צירים גמישים העשויים פלסטיק וכאלו התומכים בה על מנת שתהיה לפיקה הגנה קבועה באותה צורה כמו המייצבים עם הצירים.

 

באלו מקרים משתמשים באביזרים אורטופדיים לברך?

השימוש באביזרי אורטופדיה לברך הוא בדרך כלל לקראת ניתוח בניסיון להציל את הברך בשילוב טיפולי פיזיותרפיה ופעילות ספורטיבית מבוקרת, או לאחר ניתוח כאקט שיקומי.

למשל, הסד  או המגן לברך יעזרו לשקם את הברך לאחר ניתוח או מגן שיתמוך במקום בו נעשה ניתוח, מגן לשיכוך כאבים או מגן לקיבוע הברך וכד'. לפיכך ישנם סוגים רבים של אביזרים אורטופדיים לברך שלכל אחד מהם תפקיד אחר. לגבי השימוש בסוג אחד או במשנהו יש להתייעץ עם האורטופד.

 

אביזרים אורטופדיים לברך למניעת פציעות ספורט

ספורטאים רבים עושים שימוש מניעתי באביזרים אורטופדיים לברך שמסייעים להם להגן עליה בזמן הפעילות הגופנית. עם זאת, לא כל מגן ברך המתאים לסוג ספורט מסוים יתאים גם לסוג אחר ולכן יש להבדיל ביניהם.

 

אביזרים אורטופדים לברך המותאמים לכדורסל

אביזרים אורטופדים לברך כמו מגן התואם למשחק כדורסל אינטנסיבי שיש בו צירים המגנים על הברך ורצועות תומכות. המגן מאפשר למנוע פציעות כדורסל בפיקה, ברצועה הצולבת או במיניסקוס.

 

אביזרים אורטופדים לברך המותאמים לרכיבה על אופניים

מדובר על מייצבים או מגני ברכיים העשויים סיליקון שמטרתם למנוע פגיעות כתוצאה מנפילות.

 

מתי יהיו כאבים בברך?

כאבים בברך יכולים להופיע כאמור כתוצאה מפעילות ספורטיבית, לאחר התערבות כירורגית, פגיעה מתאונה, שחיקה של הברך ואף מצבים בריאותיים כמו דלקות וזיהומים. במקרים מסוימים הברך תיראה נפוחה, אדומה והתנועה שלה תהיה מוגבלת.

לעיתים ניתן להתגבר על הכאבים באמצעות משככי כאבים, תחבושת אלסטית, מנוחה ופיזיותרפיה ולעיתים הכאבים נמשכים שבועות ואפילו חודשים. במקרים כאלו חייבים לערב אביזרים אורטופדיים לברך על מנת למנוע ניתוחים. כאשר אין מניעה מניתוח חלק מהאביזרים יעזרו לשיקום שלאחר הניתוח.

 

סוגי פגיעות ברכיים

ישנם לא מעט סוגי פגיעות עבורם נצטרך אביזרים אורטופדיים לברך ולכן ההתאמה שלהם חשובה בהתאם לפגיעה. למשל, ישנם מצבים בהם פורקים את הפיקה, נועלים את הברך עקב חבלה או שחיקה, מקבלים לברך מכה ישירה הפוגעת ברקמות וגורמת לשבר או קרע במיניסקוס, ברצועה או בבורסה.

רבים מכירים חבלות ישירות של קרע ברצועה הצולבת הקדמית או קרע במיניסקוס. לכל התופעות המכניות האלו יהיה צורך בתמיכה וייצוב של הברך.

מקרים אחרים של דלקות וזיהומים כמו דלקת ניוונית העלולה לפגוע במפרקים, גאוט או שיגרון הן מחלות מפרקיות שפוגעות בברכיים. בין היתר חשוב להזכיר שדלקת זיהומית כוללת גם טיפול אנטיביוטי ואשפוז, דלקת כתוצאה מפעילות גופנית מאומצת ועוד.

 

יש השתתפות עצמית בלבד לאביזרים אורטופדיים בהתאם להפניה מאורטופד.

ניתן לרכוש אביזרים אורטופדיים ברשתות הפארם, בחנויות אורטופדיה או לבדוק אם ניתן לקבל אותם ללא עלות מיד שרה.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית