חגורות בטן לבקע

חגורות בטן לבקע
חגורות בטן לבקע

הזמינו מדרסים עוד היום ושימו סוף לכאבים ברגליים!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

מהו בקע?

בקע זהו שבר באחד האיברים: טבור או מפשעה, הנגרם כתוצאה מתזוזה של האיבר ממקומו וגורם לבליטה. כאשר מדובר על חגורות בטן לבקע מתייחסים לבקע טבורי או בקע מפשעתי הנקראים גם הרניה. אלו בקעים הבאים לידי ביטוי בחולשה של דופן הבטן הגורמת לפריצת המעי במקום אחר כמו במפשעה או בטבור.

הבקע יכול להיגרם מהרמת משא כבד, עבודה פיזית מאומצת, עצירות מאומצת וקשה, עודף משקל, היריון ואצל תינוקות לעיתים בקע מפשעתי מולד. לעומתם, בקע סרעפתי נגרם כתוצאה ממחלת ריאות או מחלה בדרכי הנשימה הגורמת לשיעול מסיבי וכואב.

 

סוגי הבקע

  • בקע בסרעפת – חלק מהמעי או הקיבה נכלאים בסרעפת בשל התרחבות השריר הסרעפתי שבתוכו עוברת הושט.
  • בקע בטבור – נוצר בשל חולשת שרירי הבטן במיוחד לאחר היריון, השמנת יתר או רפיון של שרירי האבדומינל.
  • בקע במפשעה – בשל חולשת דופן הבטן המעי מתפרץ באזור המפשעה בצד אחד או בשני הצדדים. בקע זה מופיע בעיקר אצל גברים.
  • בקע לאחר ניתוח – חולשת השרירים בעקבות הצלקת הניתוחית.

 

על מנת לטפל בבקע הרניה בכל אחד מהסוגים הללו ניתן להשתמש בחגורות בטן לבקע בהתאם למיקום שלו לפני שחושבים על ניתוח.

 

איך מזהים בקעים?

בראש ובראשונה הבקע גורם לכאבים במקום בו המעי יוצא או נכלא. אומנם הבקעים כולם נובעים מחולשה בבטן אך הם פורצים במקומות שונים. למשל, כאשר יש כאבים במפשעה באזור של הטבור או הבטן התחתונה נוצרת בליטה או שתיים בסמוך לאשכים.

כשמדובר בבקע טבורי הבליטה יוצאת בסמוך אליו. עם זאת, לא תמיד מופיעה בליטה או סימני רגישות המלווים בכאבים ונפיחות. הזנחה או חוסר יכולת לזהות את הסימנים עלולים להחריף את המצב עד לכדי נמק.

במקרים קיצוניים סימני הזיהוי יהיו מלווים בחום, כאבים כרוניים, שיבושים במערכת העיכול, בחילות או הקאות ועוד. כמובן שאם מזהים את הסימנים יש לפנות לרופא ובהמלצתו להשתמש בחגורות בטן לבקע בהתאם לסוג שלו.

 

כיצד מתאימים חגורות בטן לבקע לפי סוגו?

חגורת בטן לבקע מפשעתי דו צדדית תומכת באזור ההרניה המקיף את הבטן ומסביב למפשעה כדי למנוע את יציאת השבר. חגורת בטן לטבור מקיפה את הבטן התחתונה ומונעת את יציאתו של השבר באזור הטבור.

היא גם יעילה מאוד להחלמה לאחר ניתוח בקע טבורי. במקרה של בקע סרעפתי לא מתאימים חגורות בטן לבקע. כאשר מופיעות צרבות מקבלים טיפול תרופתי ורק במקרים קיצוניים מנתחים. לאחר הניתוח ייתכן ויהיה צורך בחגורה.

 

חגורות בטן לבקע טבורי

חגורות בטן לבקע טבורי מגיעות במספר דגמים ובגדלים שונים .החגורות מגיעות עם כרית סיליקון שיש לה בליטה לדחיפת השבר, הן ניתנות לכיבוס, הן עטופות בבד אלסטי נעים ורך ומחברים אותן עם וולקרו. בנוסף, לחגורות הללו ישנם מייצבים לחיזוק הגב שנותנים תמיכה מלאה.

 

חגורות בטן לבקע טבורי אצל תינוק

כ-3% מהתינוקות נולדים עם בקע טבורי עקב סגירת חלקים שונים של הטבור והפתרון הוא ניתוח. את הבקע מזהים כאשר מופיעה בליטה באחד מהצדדים של המפשעה בזמן הרחצה שיכולה לבלוט יותר בזמן בכי או מאמץ.

הבקע לא יכול להיעלם ולכן יש לנתח כדי שלא יחמיר לכליאת מעיים. זהו ניתוח לא מסובך. לרוב התינוקות יצטרכו חגורות בטן לבקע טבורי עם ספוג מרופד ומאוורר.

לחגורות אלו יש רצועה מלייקרה ובחלק הקדמי של החגורות ישנו סיליקון כדורי הדוחף את השבר פנימה. החגורות נוחות כיוון שהן צרות בצד האחורי ומתרחבות מקדימה. הן עוזרות להכניס את חלק המעי שגלש על מנת שלא יוותר בדופן הבטן. למבוגרים יש חגורות דומות אך במידות שונות.

 

חגורות בטן לבקע מפשעתי חד או דו צדדיות

כשמדובר על חגורות בטן לבקע מפשעתי הן מתחלקות לשני סוגים: חד צדדי ודו צדדי. החגורות מעניקות תמיכה באמצעות כרית שדוחסת את השבר בחזרה לגוף ומקבעת אותו כדי שלא יבלוט בין אם זהו בקע בצד אחד או בשני הצדדים.

במידה ונעשה תיקון ניתוחי לבקע החגורות יהיו יעילות גם לאחר הניתוח. אלו חגורות נוחות עם רצועות אלסטיות שמקיפות את האזור מתחת למכנסיים. בנוסף, ניתן לבחור בכרית קטנה או גדולה בהתאם לגודל הבקע. הכרית עצמה רכה ועשויה מעור ולפיכך חשוב שלא תבוא במגע עם העור כי היא תהיה לחה בעת הזעה.

 

כן. בהתאם להוראות המנתח ניתן להזמין חגורת בטן לבקע מפשעתי על פי מידותיו.

בין 250-600 ₪. ניתן לרכוש בהשתתפות עצמית דרך הביטוח המשלים בקופות החולים.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית