טיפול באמצעים חשמליים לדורבן

טיפול באמצעים חשמליים לדורבן
טיפול באמצעים חשמליים לדורבן

דורבן – פלנטר פסיה

דורבן הוא מצב דלקתי בפלנטר פסיה. פסיה משמעותה רצועה ופלנטר הוא שמה של הרצועה. דהיינו דלקת ברצועה הפלנטרית. זוהי רצועה הנמשכת לאורך כף הרגל מתחת לקשת. היא מתחילה בעקב ומסתיימת בבהונות. יש לה תפקיד חשוב ביותר.

הרצועה מאפשרת לקשת להתכווץ ולהימתח בשעת הליכה או פעילות גופנית אחרת. כאשר הרצועה רפויה מדי או מתוחה מדי זה יוצר בעיות יציבה וכאבים. במצב של דורבן הרצועה נמתחת ומתנוונת וכך נוצר מצב דלקתי הבא לידי ביטוי בבליטה מחוספסת בעקב הדומה לקוצים של הדורבן ולכן נקראת כך.

כל זה קורה בשל לחץ רב על הרצועה. הלחץ נוצר כתוצאה מעומס משקל הגוף, פעילות מאומצת, נעליים לוחצות, צרות ולא מתאימות, נעלי עקב ועודף משקל. מחקרים מצאו שנשים, אצנים, אנשים לאחר גיל 40, אנשים עם השמנת יתר ואנשים עם פלטפוס נוטים יותר לפתח דורבן מאשר אחרים.

התסמינים של הדורבן יהיו בעיקר כאבים והגבלת התנועה, לעיתים ילוו בשטפי דם, אודם וחום ומה שבטוח יגרמו לחוסר נוחות ולתפקוד נמוך. אלו הסיבות שיש לטפל בדורבן ולא להזניח אותו. על פי כך כל טיפול בין אם זהו טיפול באמצעים חשמליים לדורבן ובין אם בפיזיותרפיה או סד לילה, צריך להיות עם תוצאות שישפרו את מצבו של המטופל ויפחיתו בכאבים.

אל תתנו לכאב להכתיב לכם את היום, הזמינו מדרסים!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

 

טיפול באמצעים חשמליים לדורבן

ישנן מספר שיטות טיפול באמצעים חשמליים לדורבן כמו:

  • טיפול בגלי הלם.
  • טיפול EMS.
  • מיטת פולסים.
  • מכשיר לייזר ביתי.

 

טיפול באמצעים חשמליים לדורבן – גלי הלם

טיפול באמצעים חשמליים לדורבן כמו גלי הלם הוא יעיל ומסייע להחלמה מהירה ולהפחתת הכאבים. המכשיר נוגע בנקודות מסוימות בכף הרגל ומעביר אליה תאי דם חדשים על מנת לשקם אותה ולפזר את הדלקת. הגלים הללו נשלחים בצורה מהירה וממוקדת בין 10-20 פעם בשנייה והם חודרים עמוק לרקמות על מנת להזרים בהן דם.

המעבר של הגלים הוא דרך ג'ל נוזלי כמו באולטרה סאונד כדי שתהיה חדירה משמעותית. הם למעשה מזעזעים את הרקמות הדלקתיות ומגרים את כלי הדם על מנת לחדש אותם. כך הגוף מרפא את עצמו באופן טבעי והמכשיר רק מסייע לו תוך שהוא משפיע על מערכת העצבים.

 

ההשפעה של גלי הלם על הדורבן

  • מאיץ תאים חדשים לאזור הדלקתי.
  • הופך את קרום התא הרקמתי לחדיר.
  • מזרז אנזימים חלבוניים לאזור הדלקתי כדי לשקם אותו.
  • מגביר את זרימת הדם על ידי קריעה זעירה בנימים דרכם מוזרם הדם.
  • מגביר את החמצן העובר בדם לריפוי הדלקת.
  • מסייע לדלקת כרונית להפוך לדלקת רגילה ואז מטפל בה.
  • מפרק סידן שהצטבר על הגיד כתוצאה מהדלקת.
  • מפזר חומר המקל על הכאבים.
  • משחרר נקודות  נוספות של כאב שהדלקת גרמה להן להתקשח ולהתקצר כמו גיד האכילס ושריר הסובך.
  • גורם לגוף לריפוי טבעי.

 

לפיכך, השפעת טיפול באמצעים חשמליים לדורבן של גלי הלם יעילה ואינה מסוכנת.

 

טיפול באמצעים חשמליים לדורבן – לייזר

טיפול באמצעים חשמליים לדורבן כמו לייזר עושה את אותה הפעולה של גלי ההלם. הוא חודר אל הרקמות ומזרז את הריפוי הטבעי של הגוף תוך שחרור אנדורפינים המסייעים לשיכוך הכאבים ולהזרמת תאי דם חדשים לכף הרגל. היתרון הוא שאין צורך לצאת מהבית וניתן לאחר רכישת המכשיר להתנסות בטיפול באמצעי חשמלי לדורבן מבלי להתרוצץ ממקום למקום במיוחד כשכואב.

 

טיפול באמצעים חשמליים לדורבן – מיטת פולסים

טיפול באמצעים חשמליים לדורבן כמו מיטת פולסים אלקטרו מגנטית הוא טיפול המשפיע על הדלקת ומסייע לשפר את התפקוד למרות הדורבן. ניתן לשלב אותה עם טיפולי אמצעים חשמליים לדורבן אחרים או לחוד. זוהי טכנולוגיה המטפלת בכאבים כרוניים בכך שהיא משפרת את זרימת החמצן והדם למקום הפגוע באופן מבוקר וללא מאמץ מצד המטופל.

בנוסף, היא משפרת מצב רוח, תורמת לשינה איכותית, משפרת את הראייה, משפרת את תפקוד מערכת העיכול והמערכת החיסונית. בהתייחס לטיפול בדורבן היתרון שלה העיקרי הוא בטיפול בכאבים ובדלקת באופן ממוקד.

 

טיפול בשיטת EMS חשמלית

EMS היא שיטת טיפול באמצעים חשמליים לדורבן חדשנית יחסית. על ידי גלי החשמל השרירים המתוחים מתכווצים. לפיכך, בין אם מדובר על רצועה פלנטרית בקשת מתוחה ובין אם מדובר על גיד אכילס או שריר התאומים המתמתחים בעקבות הדלקת, יש בידי מכשיר לסייע להאצת הריפוי מהמחלה ולהקלה בכאבים.

 

הטיפולים החשמליים מפחיתים את הכאבים כבר מהטיפול הראשון. ניתן גם להשתמש בסד לילה המותקן על פי זווית של עד 90 מעלות על הרגל ומאפשר שינה נינוחה וקימה קלה מהמיטה.

כל הטיפולים החשמליים מסייעים לדורבן. הבחירה נעשית על פי העדפה אישית.

בין 8-10 מפגשים. אך זה ענין אינדיבידואלי בהתאם לכאבים ולדרגת הדלקת.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית