מדרסים לדורבן בעקב

מדרסים לדורבן בעקב
מדרסים לדורבן בעקב

כיצד נוצר דורבן בעקב?

כף הרגל מורכבת מ-26 עצמות, גידים, כלי דם, עצבים, קרום, רקמות, שרירים ורצועות ומהווה את הבסיס ליציבות הגוף. התנועה בכפות הרגליים מאפשרת לנו ללכת, לרוץ, לקפוץ ולהניע אותן בדרכים שונות. כפות הרגליים אף משפיעות על איברים נוספים כמו: גב, ברכיים, קרסוליים, ירכיים ואגן.

לפיכך, כל פגיעה או דלקת בכפות הרגליים יכולה לערער את המנח שלהן, הצורה, התפקוד ולפגוע בבריאות הגוף. דורבן בעקב הוא אחת מתופעות הדלקתיות המופיעות בכף הרגל כתוצאה מניוון של הרצועה הפלנטרית. מדובר על רצועה חשובה ביותר הלא היא הרצועה האורכית התומכת בקשת של כף הרגל שעוברת לאורכה מהעקב ועד לאצבעות.

היא הגורמת לכיווץ ולמתיחה של כף הרגל בעת התנועה. הרצועה עלולה להתנוון בשל לחץ רב המוטל על כף הרגל כמו במקרה של פלטפוס (רגליים שטוחות) ולהיות מודלקת. בשל העומס נוצרים קרעים מיקרוסקופיים ברצועה שמתרבים וגורמים לדלקת. הדלקת עצמה מופיעה בדרך כלל על העקב וצורתה דומה לקוצי הדורבן ומכאן שמה.

הדלקת נקראת גם המחלה החיתולית הכפית. כאשר יש דלקת כזו ניתן להקל את הלחץ על הרצועה הפלנטרית באמצעות מדרסים לדורבן בעקב.

כל המדרסים מותאמים לצרכים שלכם מרוכזים במקום 1!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

 

מה התסמינים של דורבן בעקב?

  • בליטה באזור העקב
  • אודם בעקב
  • נפיחות בעקב
  • לעיתים חום
  • כאבים של צריבה או שריפה בעקב בעת מאמץ
  • קושי בהרמת הבהונות מהרצפה
  • כאבים בזמן עמידה או בצעדים הראשונים

 

כאשר מזהים תסמינים אלו יש לפנות לאורטופד על מנת להתאים מדרסים לדורבן בעקב.

 

מי צריך מדרסים לדורבן בעקב?

ישנן אוכלוסיות שונות הנמצאות בסיכון יותר מאחרות שיפתחו בזמן מסוים דורבן בעקב. למעשה אחד מכל 10 אנשים מפתח לבסוף דורבן. מדובר על אנשים בגילאים 40-60, נשים הנוהגות להלך עם נעלי עקב, אנשים הנועלים נעליים לוחצות, צרות ולא מתאימות, אנשים העוסקים בפעילות גופנית היוצרת לחץ על הרקמה החיתולית הכפית כמו רקדני בלט או אצנים למרחקים, אנשים הנוטים לפלטפוס או קשת גבוהה, אנשים עם צורת הליכה לא תקינה ואנשים עם עודף משקל.

בין היתר כל מי שעוסק בעבודה המחייבת עמידה ממושכת על הרגליים כמו: מורים, אחיות, רופאים, שומרים בייחוד שהעמידה היא על משטחים קשיחים, עלולים לפתח דורבן. לפיכך, אין כמעט אדם שלא יתקל בכך בזמן כזה או אחר בתופעה ויהיה עליו להתאים מדרסים לדורבן בעקב.

 

מה קורה אם לא מטפלים באמצעות מדרסים לדורבן בעקב?

ההשלכות על כף הרגל כשלא מטפלים באמצעות מדרסים לדורבן בעקב או טיפולים אחרים יכולות להביא לנזקים נוספים ולכן אסור להזניח את הטיפול. ההתעלמות מהכאבים החזקים, מחוסר הנוחות בתפקוד היום יומי או משינוי צורת ההליכה יגרמו לבעיות נוספות בברך, בירך ובגב.

כלומר כאבים שילכו ויחמירו ואף ישליכו על איברים נוספים. מלבד מדרס לדורבן בעקב ניתן לקבל תמיכה נוספת באמצעות פיזיותרפיה, טיפוליים מנואליים, תרגילים, מתיחות, זריקות, תרופות אנטי דלקתיות, גלי הלם או טיפולים חשמליים אחרים. במקרים של הזנחה או החמרה המטופל יצטרך לעבור ניתוח.

 

כיצד מדרסים לדורבן בעקב יועילו?

מדרסים לדורבן בעקב הם הפתרון האולטימטיבי להפחתת הלחץ והעומס על כפות הרגליים מכיוון שבעזרתם החלוקה משתווה לשתי הרגליים. חלוקת העומס קשורה ליכולת לשמור על יציבות ולבלום זעזועים בעת הליכה או ריצה. בנוסף, במקרה של דורבן חייבים לאפשר למנח כפות הרגליים להיות תקין כדי לתמוך בקשת שלאורכה ממוקמת הרצועה הפלנטרית ולמנוע כיווץ יתר.

בזמן שהרצועה מתוחה יש פחות כאבים וזו הסיבה שמטופלי דורבן משתמשים בסד לילה. הסד המותקן על הרגל בזווית של 90 מעלות המותחת את הרצועה ובבוקר עם הצעדים הראשונים הם חשים בהקלה ניכרת מבחינת הכאבים.

 

אלו סוג מדרסים לדורבן בעקב יתאימו?

מדרסי דורבן בעקב הם מדרסים שצריכים לתת תמיכה מקסימלית באמצעות תמיכה רכה לעקב, לנדף זיעה, לאוורר, להכיל חומרים אנטי בקטריאליים ונעימים לדריכה. מדרסים לדורבן בעקב בהתאמה אישית יעניקו את כל הפתרונות הדרושים על מנת לאפשר נוחות, היגיינה ומניעת כאבים.

 

איך מתבצעת מדידת המדרסים?

מדרסים לדורבן בעקב מכינים על פי מדידה מדויקת של כף הרגל ובאמצעות שיטות שונות כמו: הטבעת כף הרגל בספוג, הטבעה בתבנית קצף, שיטה ממוחשבת על ידי סורק או תחבושות גבס. המטופל עובר אבחון מקיף של הדורבן לפני המדידה בה בודקים צרכים נוספים שהמדרסים יכולים לשרת. למשל, למי שיש פלטפוס מתאימים מדרסים ביומכניים קשיחים. אך כשמופיע אצלם דורבן יש להתאים בנוסף תמיכה רכה בעקב.

סד לילה, כרית סיליקון ומדרס סיליקון רק לעקב ללא התאמה אישית.

בהחלט. המדרסים יקלו על הדריכה והתפקוד לאורך היום. הם יורידו את העומס על הדורבן בחלוקת עומס שווה בין הרגליים.

הם יפחיתו כאבים, יקלו על העומס וישמרו על היציבות של הגוף.

בהחלט, המתיחות מזרזרות את תהליך ההחלמה.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית