מדרסים לכאבי ברכיים

מדרסים לכאבי ברכיים
מדרסים לכאבי ברכיים

המבנה האנטומי של הברך

הברך ממוקמת בין הירך לשוק כציר המחבר בין שתיהן. מבחינת ההרכב האנטומי שלה היא מכילה רצועות, מינסקוסיים, עצמות, גידים, שרירים ורקמות דם שלכולם יש תפקידים שונים הגורמים לתנועה תקינה בהרמוניה מושלמת. המינסקוסים בולמים את הזעזועים ומסייעים לנעילת הברך, הרצועות מונעות החלקה לאחור ולפנים ושומרות על היציבות.

השרירים מסייעים לתנועת הברך בין אם מכופפים, פושטים או מסובבים אותה. הגידים מקבעים את הפיקה למקומה ונוזל הבורסה מגן עליה בעת חבלה או פציעה. לפיכך, כאשר בורג אחד במערכת האיתנה הזו מחליד נוטים לחוש בכאבי ברכיים ונזקקים לטיפול באמצעים שונים כמו מדרסים לכאבי ברכיים.

כל המדרסים מותאמים לצרכים שלכם מרוכזים במקום 1!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

 

לאילו בעיות מסייעים מדרסים לכאבי ברכיים?

  • מדרסים לכאבי ברכיים מורידים לחץ ועומס של הגוף על מנת חלוקתם השווה בין הרגליים.
  • מניעת חבלות ומעידות.
  • הפחתה בכאבים כתוצאה משחיקה, דלקת או פגיעה אחרת.
  • שחרור של שרירים ודלקות במפרקים ובגידים.
  • יציבות ושמירה על שיווי המשקל.
  • שינויים ניווניים בברכיים.

 

מבנה של מדרסים לכאבי ברכיים

מדרסים לכאבי ברכיים בנויים באופן שיעניקו לכפות הרגליים תמיכה יציבה בהתאם לצורתן ולמניעת הקריסה שלהן. על מנת לחזק את השרירים והעצמות בכפות הרגליים ובכך למנוע כאבים בברכיים, מדרסים רכים לא יהיו יעילים אלא רק מדרסים קשיחים או חצי קשיחים.

אנשים הסובלים מדפורמציות שונות בכפות הרגליים כמו פלטפוס או רגליים הפונות פנימה והחוצה סובלים מכאבי ברכיים בשל חלוקת עומס לא שווה שהעיוות יוצר. לפיכך, מדרס לכאבי ברכיים יכול לשפר את מנח כף הרגל ולתקן את הביומכניקה שלה. לאור עובדה זו, מדרסים ביומכניים העשויים מקרבון גרפיט או חומרים תרמו פלסטיים אחרים יסייעו לכאבי ברכיים במיוחד אצל ספורטאים.

המדרסים בנויים מחלק אחורי התומך בעקב וחלק קדמי התומך בכריות כפות הרגליים עם שיפועים המותאמים ספציפית למידות של הנבדקים, כאשר יש לתת תמיכה מינימלית לקשת על פי הצורך.

 

ההשפעה של מדרסים לכאבי ברכיים

על פי מחקרים שונים שנעשו בקרב ספורטאים מצאו שהתאמת מדרסים לכאבי ברכיים יעילים והיעילות שלהם גוברת כשמבצעים תרגילים ומתיחות למפרק הברך. כלומר, תיקון מנח כפות הרגליים באמצעות מדרסי כאבי ברכיים יכול להפחית כאבים בברכיים באופן כללי ובמיוחד כשמשלבים מתיחות.

בנוגע לשיפור רמת הכאבים כתוצאה מכפות רגליים מעוותות המחקרים מצאו ששיפוע חיצוני הנעשה במדרסים משפר את מנח כפות הרגליים וכאבי ברכיים.

 

מניעה של כאבי ברכיים

כדי למנוע כאבים בברכיים מומלץ לבצע תרגילים ומתיחות לשרירים לפני פעילות גופנית כדי לחמם אותם ולהפחית את הלחץ האינטנסיבי בפעילות הגופנית עצמה. זו הסיבה שלפני אימונים ספורטאים מקצועיים או חובבניים מותחים את שרירי הארבע ראשי, התאומים וכד'.

בנוסף, ניתן למנוע כאבים באמצעות מינון נכון של ספורט. הכוונה היא למי שמתחיל לעסוק בספורט להעלות את המינון בהדרגה ולא בבת אחת כדי לא להעמיס לחץ על הברכיים. גם נעלי ספורט מתאימות לסוג הספורט, נעליים אורטופדיות או מדרסים לכאבי ברכיים ימנעו לחץ על השרירים ויעניקו לגוף את היציבות הדרושה לו. בין היתר, תזונה בריאה ושמירה על משקל תקין ימנעו כאבי ברכיים, גב וכד'.

 

טיפול בכאבי ברכיים

כאשר כואבות הברכיים יש ליטול משככי כאבים ותרופות אנטי דלקתיות במידה ומדובר בדלקת. על מנת לחמם את המקום ולהקל בכאבים ניתן לחבוש את הברך בתחבושת אלסטית. במקרים מסוימים ניתן לפנות לטיפולי פיזיותרפיה הכוללים תרגילים ומתיחות ולהסתייע בתומכי ברך שונים על מנת לקבע את הברך כחלק שיקומי או על מנת להגדיל את טווח התנועה כחלק מניעתי.

כדי לטפל בפציעות כמו שברים או נקעים מומלץ להשתמש בסדים אורטופדיים, מגנים ומייצבי ברכיים. כאשר אין ברירה יהיו מקרים בהם רק ניתוח בברכיים יפתור את הבעיה. אנשים שעוברים ניתוח בברך וחוזרים לאחר השיקום לעסוק בספורט יצטרכו מדרסים לכאבי ברכיים כדי למנוע פציעות חוזרות ולסייע בשיקום הברך.

 

התאמת מדרסים לכאבי ברכיים

כדי להתאים מדרסים לכאבי ברכיים יש לנתח את תוצאות המדידה של אורך, רוחב והיקף כפות הרגליים בהתאם לזוויות ולצורה שלהן. את הבדיקה, לאחר אבחון ויזואלי ואבחון הצרכים של הנבדק, עושים באמצעות סורק ממוחשב בזמן שכיבה ללא משקל. את הנתונים מעבירים למערכות לייזר ממוחשבות ובאמצעות מכונות כרסום בונים את המדרסים בהתאמה אישית עם המידות הספציפיות של הנבדק.

אם זהו כאב מתמשך חשוב לפנות לאורטופד. ביחד עם זאת מומלץ להתאים מדרסים שיסייעו להפחית את הכאבים.

בריצה יש לחץ יותר גדול על כפות הרגליים הגורם לכאבי ברכיים. ההמלצה היא להתאים מדרסים לריצה.

מומלץ להתאים מדרסים קשיחים ובהתאם לבעיה לתת תמיכה רכה בנקודות מסוימות.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית