מדרסים לכף רגל סוכרתית

מדרסים לכף רגל סוכרתית
מדרסים לכף רגל סוכרתית

מהם מדרסים לכף רגל סוכרתית?

חולי סוכרת מפתחים תופעות שונות כאשר אינם מאוזנים מבחינת רמת הסוכר בדם. אחת מהתופעות הללו היא חוסר תחושה בכפות הרגליים. במצב כזה כאשר הם נפצעים הם לא חשים בפצע והוא מתפתח לפצע לחץ המהווה סיכון רב במידה ואינו מטופל.

לפיכך, יש למנוע את התופעה באמצעות מדרסים לכף רגל סוכרתית. המדרסים ימנעו את התפתחותם של פצעים אלו ובמידה ויש פצעי לחץ הם יסייעו לריפו שלהם. אנשים בגיל מבוגר הסובלים מסוכרת הם חולים פוטנציאליים לפצעי לחץ ולכן נעליים אורטופדיות או מדרסי כף רגל סוכרתית יהיו יעילים עבורם יותר.

 

כיצד בנויים מדרסים לכף רגל סוכרתית?

מדרסים לכף רגל סוכרתית בנויים בהתאמה אישית מחומרים רכים וגמישים כמו סיליקון, ספוג או שעם שיש להם יכולת לאוורר את כף הרגל ולמנוע זיעה על מנת שהפצעים לא יזדהמו. התאמת מדרס לכף רגל סוכרתית נעשה בהתאמת אישית על פי מידות מדויקות הנלקחות בשיטות טכנולוגיות או בהטבעת כפות הרגליים בחומרים אלסטיים או באמצעות תחבושות גבס.

כאשר מגבסים את כפות הרגליים מקבלים את הצורה המדויקת וניתן לבנות תבנית שתשמש כדגם לבניית המדרסים. בנוסף, חשוב שהשכבות הרכות של המדרסים יכילו גם חומרים אנטי בקטריאליים כדי לשמור על היגיינת כפות הרגליים של המטופלים.

אל תתנו לכאב להכתיב לכם את היום, הזמינו מדרסים!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

 

בעיות נוספות לכף רגל סוכרתית?

בשל חוסר תחושה בכאב חולי סוכרת עלולים לקבל אף שברי עצמות זעירים בכף הרגל המעוותים את כפות הרגליים ויש להם קושי להתאחות. בנוסף, זרימת הדם לכפות הרגליים אינה תקינה. זוהי תופעה שעלולה לגרום להיצרות בעורקים ולהפחית את זרימת הדם והחמצן אל כפות הרגליים.

התסמינים שיופיעו במצב זה הם כתמי עור ושינוי בצבע שלו. לפיכך, הפציעה הקלה ביותר עלולה להתפתח לנפיחות בכפות הרגליים, ליובש, לזיהום וכאבים. חולי סוכרת צריכים להיות זהירים יתר על המידה ולבדוק מדי יום את כפות רגליהם על מנת שיהיו מודעים לפצעים שאינם מגלידים ויטפלו בהם. כמו כן, חשוב להיות מאוזנים מבחינת רמות הסוכר בדם, להתאים מדרסים לכף רגל סוכרתית ואמצעי הגנה נוספים.

 

אלו עזרים אורטופדיים יתאימו לחולי סוכרת?

  • גרביים ללא תפרים עם ריפוד שאינן לוחצות או רפויות מדי.
  • מדרסים לכף רגל סוכרתית אנטי בקטריאליים ורכים.
  • נעליים אורטופדיות עם בטנה רכה ללא תפרים ומקום מרווח לבהונות.
  • נעלי בית אורטופדיות נוחות ורכות ללא תפרים.
  • סנדלים אורטופדיים סגורים או פתוחים.

 

כיצד מועילים מדרסים לכף רגל סוכרתית?

מדרסים לכף רגל סוכרתית יגנו על כפות הרגליים של הסוכרתיים בתמיכה מלאה על מנת לפזר את העומס על כפות הרגליים בצורה שווה ולהפחית לחצים. בנוסף, הם יסייעו ליציבות, לשיווי המשקל וישפרו את מנח הרגליים במקרה של עיוותים. מומלץ להתאים מדרסים ללא ציפוי עור מכיוון שבמהלך השנים הוא מתקשה ומתייבש.

המדרסים צריכים להכיל חומרים המסייעים לפעולה תקינה של זרימת הדם ולכן הם חייבים להיות במידות מדויקות למבנה וצורת כפות הרגליים. כך הם יסייעו לטפל גם בכאבי גב וברכיים הנובעים מהלחץ על כפות הרגליים. כאשר משתמשים במדרסים לפני שנוצרים פצעים או יבלות ניתן למנוע אותם.

במקביל יש לשמור על היגיינת כפות הרגליים ולהיות בביקורת על מנת להכניס התאמות למדרסים במידת הצורך.

 

האם מדרסים לכף רגל סוכרתית ללא התאמה יעילים?

בנושא של מוצרי מדף ככל הנוגע למדרסים הדעות חלוקות. ישנם אתרים ברשת המוכרים מדרסים לכף רגל סוכרתית מסיליקון על פי מידת הנעליים המסופקים באמצעות משלוח בדואר. אלו מדרסים שמתאימים לאנשים המפתחים יבלות באזורים שונים בכף הרגל ומבטיחים מניעת פצעים וריפוד מיטבי לכף הרגל.

בניגוד לכך, רוב האורטופדים אינם ממליצים על מוצרי מדף שאינם מותאמים אישית מכיוון שכפות הרגליים אצל כל אדם שונות. במקרה של כף רגל סוכרתית, הרגל חייבת הגנה אופטימלית ומדויקת לצורת כפות הרגליים. מכיוון שבמדידה בודקים את זוויות מנח כפות הרגליים וכל קיעור וקימור נלקחים בחשבון, ספק אם מדרסי סיליקון כמוצרי מדף יועילו.

 

מה עדיף מדרסים או נעליים אורטופדיות לחולי סוכרת?

לנעליים אורטופדיות כמו מדרסים לכף רגל סוכרתית יש את אותו אפקט מבחינת הפחתת כאבים, הורדת לחץ ועומס על כפות הרגליים וטיפול בפצעי לחץ. לפיכך, יש לשקול על פי העדפה אישית. את המדרסים ניתן להחליף עם רפידות כמעט של כל נעל ולהלך בנוחות וללא חשש ואילו הנעליים האורטופדיות מותאמות עם מדרסים קומפלט אך הנועל אותן מוגבל לזוג נעליים אחד או שניים.

כן. חומרים סינטטיים גורמים להזעה ולשפשוף שעלול להחמיר פצעי לחץ.

המדרסים על פי התאמה אישית יכולים להכיל גם 8 שכבות לסוכרתיים.

מומלץ על נעלי בית פתוחות ורכות בהתאמה אישית.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית