מדרסים לקולס ולגוס

מדרסים לקולס ולגוס
מדרסים לקולס ולגוס

מהו קולס ולגוס?

קולס ולגוס או הלוקס ולגוס הם שמות לאותה תופעה. ההבדל בפרשנות של המילים. קולס = רקמה סביב העצם, ולגוס = זווית הסטייה, הלוקס = בוהן. לפיכך מדובר על עיוות שבו יש דפורמציה מסביב למפרק הבוהן המשנה אותו בזווית וגורם לו לסטייה.

בעברית קוראים לתופעה בוהן קלובה או בוניון החייטים. השם האחרון מתייחס לתקופה בה היו החייטים יושבים רגל על רגל שעות ארוכות וגורמים ללחץ רב על הבוהן. זוהי דפורמציה הנגרמת בהדרגה כתוצאה ממספר סיבות.

  • סיבה תורשתית
  • הליכה לא נכונה
  • צניחת הקשת הפלנטרית האורכית או צניחת הקשת הרוחבית
  • נעליים צרות עם עקבים
  • מחלת ארתריטיס (דלקת מפרקים)

 

הזמינו מדרסים בהתאמה אישית וטפלו בכאב שלכם!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

 

למה גורמת התופעה וכיצד מטפלים עם מדרסים לקולס ולגוס?

למה גורם מצב בו צריך מדרסים לקולס ולגוס?

קולס ולגוס גורם לבליטה בצד הבוהן ולעיתים אף בצד הזרת. הבליטה נוצרת בשל שחיקת הסחוס. בנוסף ישנה סטייה של ראש הבוהן. מצב זה יכול להתבטא בהישענות של הבוהן על האצבע או מתחתיה. הן הבליטה והן הישענות הבוהן על אצבע אחרת תגרום לחיכוך עם הנעל, לשפשופים, נפיחות, חוסר נוחות וכאבים במיוחד כשנועלים נעליים. כל האפקטים הללו מחייבים מדרסים לקולס ולגוס לפני שפונים לטיפולים אחרים.

 

כיצד מטפלים עם מדרסים לקולס ולגוס?

מכיוון שרוצים למנוע מצב ניתוחי שבו חותכים חלק מהבליטה של העצם וזמן ההחלמה הוא ארוך, רבים פונים לטיפולים משמרים כמו מדרסי קולס ולגוס שתומכים בקשת הרוחבית באמצעות תמיכה רכה. ישנם טיפולים נוספים הכוללים: נעליים אורטופדיות, סד לילה ומגן סיליקון או מפריד אצבעות כדי למנוע חיכוך עם הנעל.

 

מדרסים לקולס ולגוס בהתאמה אישית

מדרסים לקולס ולגוס בהתאמה אישית הם המדרסים היעילים ביותר על מנת לבנות תמיכה מיטבית ורכה לכף הרגל באזור הקדמי שלה. את המדרסים מתאימים לפי מידות מדויקות הנלקחות בהתאם לעיוות בכף הרגל ונבנים מחומרים טבעיים, רכים עם בסיס חצי קשיח על מנת להעניק יציבות ובלימת זעזועים טובה.

המטרה היא להפחית את הלחץ על כפות הרגליים ולהתאים מדרס לקולס ולגוס שידחוף את העצם ולא יגרום לה לבלוט באופן משמעותי.

 

מדרסים לקולס ולגוס כתוצאה ממחלת ארתריטיס

מחלת הארתריטיס היא דלקת מפרקים שגרונית שגורמת לדלקות שונות במפרקים. כאשר מופיעה דלקת בכפות הרגליים בעקבות המחלה ישנה התעבות ונפיחות של המפרק המעוות את צורת כף הרגל. לעיוות מתלווים אדמומיות וכאבים. התאמת מדרסים לקולס ולגוס בהחלט יתאימו לשיפור המצב כתוצאה מהדלקת אם יותאמו בזמן על מנת לא לגרום להחמרה.

 

כיצד ניתן למנוע קולס ולגוס?

כאשר קולס ולגוס מופיע כתוצאה מדלקת פרקים או בשל צורת רגל שעברה בירושה לא ניתן למנוע את התופעה אלא רק למזער אותה באמצעות מדרסים לקולס ולגוס. עם זאת, נשים יכולות למנוע מצב זה בהתאמת נעליים נוחות ורחבות עם עקבים נמוכים.

ההמלצה היא לנעול נעליים עם עקבים עד 4-5 ס"מ שהחלק הקדמי של הנעליים אינו צר ולוחץ על האצבעות, אלא מרווח, מאוורר ומאפשר טווח תנועה ומרחב. נעליים נוחות הן פתרון גם לכאבי גב וברכיים. לפיכך, נשים שיודעות על מקרים של קולס ולגוס במשפחה ימנעו מאיתן את הסבל בהתאמת נעליים טובות.

 

מדרסים לקולס ולגוס בשביל האסתטיקה

אומנם ישנה חשיבות רבה לעיוות בכף הרגל הגורם לחוסר נוחות ולכאבים במיוחד כשיש חיכוך עם הנעליים. ביחד עם זאת גם האסתטיקה חשובה. ישנן נשים שסובלות מהתופעה ולא חשות בכאבים, אך כשהן הולכות בקיץ עם סנדלים הבליטה מציקה להן מבחינה אסתטית.

הסנדלים מאווררים את כפות הרגליים ומנדפים זיעה. כשמדובר בסנדלים אורטופדיים הם גם יסייעו לדחיפת העצם פנימה, יפחיתו כאבים ויסייעו מבחינה אסתטית. ניתן להוסיף להם תמיכה של מדרסים לקולס ולגוס רחבים על מנת להאיץ את הריפוי ולמתן כאבים ולחץ על כפות הרגליים בעמידה ממושכת או מאמץ.

 

שימוש במדרסים לאחר ניתוח של קולס ולגוס

אנשים שעברו ניתוח לקולס ולגוס יצטרכו תמיכה לאחר הניתוח בהתאמת מדרסים לקולס ולגוס. תקופת ההחלמה מהניתוח היא לא קצרה ועלולים להיות סיבוכים. בנוסף ההחלמה צריכה להיות קלה באופן שלא יהיה עומס על כף הרגל. סיבוכים מסוימים יכולים לגרום לחוסר תחושה, דימום, זיהום או שבר במפרק ולכן התאמת המדרסים תהיה יעילה כדי להביא לתוצאות החלמה טובות.

מדרסים באופן כללי עמידים לכ-5 שנים מכיוון שיש שינויים בכפות הרגליים במיוחד כשהבליטה מצטמצמת בעקבות ניתוח או חלילה מחמירה.

בדרך כלל בליטה בעקב נגרמת כתוצאה מדלקת הנקראת דובן או מיבלת זיהומית ולכן מדרסים עם תמיכה רכה בעקב בהחלט יהיו יעילים.

לא. המדרסים צריכים להיות מותאמים לכפות הרגליים עם תמיכה רכה לצד הבליטה או כרית לתמיכה בקשת הרוחבית.

בהתאמה אישית ועל פי מידות גבס לאחר אבחון מקיף של כפות הרגליים.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית