נעליים אורטופדיות למבוגרים

נעליים אורטופדיות למבוגרים
נעליים אורטופדיות למבוגרים

אל תתנו לכאב להכתיב לכם את היום, הזמינו מדרסים!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

לאלו בעיות מתאימות נעליים אורטופדיות למבוגרים?

נעליים אורטופדיות  למבוגרים בשל בעיות בריאותיות 

בעיות בריאותיות כמו סוכרת, פריצת דיסק, ורטיגו, קילה, בצקות או מחלות ורידים עלולים להביא לחוסר איזון של משקל הגוף על הרגליים הגורם לחוסר יציבות, השמנת יתר, פצעים וכאבי רגליים, ברכיים וגב. לפיכך, התאמת נעליים אורטופדיות למבוגרים היא הכרחית על מנת לשמור על היציבות והבריאות שלהם.

 

נעליים אורטופדיות למבוגרים בשל בעיות אורטופדיות

מבוגרים רבים סובלי מבעיות מולדות או כאלו שפיתחו עם השנים המפריעות להם לתפקד כראוי ומחייבות נעלי אורטופדיה למבוגרים. ניתן למנות בעיות כמו: דורבן בעקב, פלטפוס, קשת קמורה, רגל קצרה, אי סימטריה, קטיעות, שברי מאמץ, צליעה, פגיעות, יבלות זיהומיות, הלוקס ולגוס, עיוות בכפות הרגליים ועוד.

 

נעליים אורטופדיות למבוגרים עם סוכרת

אחת המחלות הנפוצות אצל מבוגרים היא מחלת הסוכרת. בהתאם לרמת הסוכר בדם ישנם מבוגרים המפתחים פצעי לחץ או נוטים להיפצע ביתר קלות ולכן חשוב שיגנו על עצמם, על אחת כמה וכמה כאשר נוטלים מדללי דם המקשים על הפצעים להגליד.

כאשר מתאימים נעליים אורטופדיות למבוגרים חשוב שלחולי סוכרת לא יהיו הרבה תפרים בנעליים, שהעור שלהן יהיה איכותי וגמיש, שהן יהיו רחבות מספיק בהתאם למבנה ולצורת כף הרגל. בהתאם לכך נעל אורטופדית למבוגרים צריכה לאזן את העומס על הרגליים, להעניק להן תמיכה נאותה ובכך למנוע מחולי סוכרת להיפצע ולסבול מכאבים.

 

נעליים אורטופדיות למבוגרים בגיל הזהב

מבוגרים בגיל הזהב חשים מאמץ רב כאשר הם יוצאים לטיול בגינה, עוסקים במטלות בית פשוטות, בהליכה, עלייה במדרגות ועוד. בנוסף הרבה קשישים נוטים למעוד ולהיפצע כתוצאה מהיתקלות בחפצים או חוסר שליטה בשרירים.

אלו סיבות מספיק טובות כדי לעסוק בפעילות גופנית על מנת לחזק את השרירים ואת המוח. עם זאת, כדי למנוע נפילות, פצעים וקושי בהליכה חובה להתאים נעליים אורטופדיות למבוגרים עוד לפני שתופעות אלו קורות על מנת למנוע אותן.

 

נעליים אורטופדיות למבוגרים עם דורבן

דורבן הו מצב דלקתי של הרצועה הפלנטרית בקשת המתפתחת כאשר הרצועה מתנוונת ונוצר עומס רב על הרגליים. הדלקת גורמת לבליטה בעקב הנקראת דורבן.

מבוגרים מעל גיל 40 נוטים לרוב ללקות בדורבן בשל שינויים החלים בגופם ועליהם להתמודד איתו באמצעות תרופות אנטי דלקתיות, נעליים אורטופדיות למבוגרים, מדרסים, טיפולי פיזיותרפיה טיפולים חשמליים כמו גלי הלם או לייזר, טיפולים אלטרנטיביים, סד לילה ועוד. גם אם הדורבן אינו כואב, עדיין אין להזניח את התופעה כיוון שהיא רק תחמיר.

הנעליים האורטופדיות מסייעות מכיוון שהן מקלות על העומס הגורם לדלקת ברצועה וניתן לרכך את העקב בשכבה רכה איתה מכינים את הנעליים על מנת שהדריכה תהיה ללא כאבים.

 

כיצד נעליים אורטופדיות יסייעו למבוגרים עם פריצת דיסק?

נעליים אורטופדיות למבוגרים יכולות לסייע לכאבי גב במיוחד כשמדובר על פריצות דיסק. פריצת דיסק נובעת משינויים ניווניים בחוליות או כתוצאה מתאונה, הרמת משא כבד וכד'.

היא מלווה בכאבי גב תחתון, הקרנות לאזור הישבן והרגליים וקושי להתכופף, לעמוד ולהלך. לפיכך, נעליים אורטופדיות בהחלט יכולות לסייע בשל יתרונותיהן הרבים כמו:

  • להוריד לחץ ועומס על הגב
  • לאזן את חלוקת המשקל באופן שווה בין שתי הרגליים
  • לשפר את היציבות ושיווי המשקל
  • לשכך כאבי גב 
  • לתת תמיכה לגב התחתון ולרגליים
  • להקל על הדריכה וההקרנות לרגליים
  • להזרים דם ולעורר אנרגיות

 

מבוגרים עם רגל קמורה

מבוגרים עם רגל קמורה או קשת גבוהה בכף הרגל אינה סובלים מבעיה רפואית אלא בעיה מולדת או בעיה עצבית הגורמת לכאבים במיוחד כשיש השמנת יתר. המשקל של הגוף מעמיס על הרגל ולכן ישנם כאבים.

הקפדה על נעילת נעליים אורטופדיות למבוגרים תוכל לסייע במקרה זה על מנת שהעומס יתחלק בצורה שווה בין שתי הרגליים ולא יעמיס על הקשת וכמובן פעילות גופנית ותזונה בריאה.

 

לחץ עצבי על הרגל

ישנם מבוגרים הסובלים מנוירומה בשל נעליים לוחצות מדי שבאה לידי ביטוי בנפיחות כפות הרגליים. הפעולה הכואבת היא בעת הדריכה כאשר המשקל עובר לחלק הקדמי של כף הרגל.

ישנם אנשים שאף חשים נימול או עקצוצים כאילו הם הולכים על סכינים. לשם כך כאשר בוחרים נעליים אורטופדיות למבוגרים חשוב להתאים נעליים רחבות שיאזנו את הלחץ על הרגליים וימתנו את הכאבים לפני שנוקטים בפרוצדורה ניתוחית או פולשנית.

 

בהחלט. הנעליים האורטופדיות מונעות נפילות ופצעי לחץ במיוחד אצל סוכרתיים.

נעליים אורטופדיות רחבות עם תמיכה גדולה יותר בחלק הקדמי של כפות הרגליים.

לנסות נעליים אורטופדיות או מדרסים שיקלו עליה ולהתייעץ עם האורטופד בקופת חולים.

גם הנעליים האורטופדיות וגם המדרסים הם פתרונות טובים למבוגרים.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית