אביזרים אורטופדיים לכף הרגל

אביזרים אורטופדיים לכף הרגל
אביזרים אורטופדיים לכף הרגל

הזמינו מדרסים בהתאמה אישית וטפלו בכאב שלכם!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

כיצד מורכבת כף הרגל שלנו?

הידעתם – על פי מומחים אנתרופולוגיים כף הרגל התפתחה אצל בני האדם לפני התפתחות המוח ולמעשה היא זו שגרמה למוח להתפתח. כף הרגל שלנו בנויה מ-26 עצמות. שתי כפות הרגליים מכילות רבע מכלל העצמות בכל הגוף. בנוסף, כף הרגל מורכבת מגידים, רקמות, עצבים, שרירים, רצועות וקרום.

כף הרגל היא זו התומכת ומייצבת את גוף האדם והמבנה שלה הוא זה המסייע לה לעשות זאת. יש לה את היכולת לבלום זעזועים בזמן פעילות תנועתית בין אם זו הליכה ובין אם ריצה או קפיצה. כל החלקים המרכיבים את כף הרגל פועלים בהרמוניה כדי לאפשר את הפעולות הללו. ביחד עם זאת כף הרגל אינה לבדה.

הקרסול, הברך, הירך והגב התחתון מסייעים לה לתפקד. כאשר אחד מאיברים אלו מאבד את היכולת לתפקד כל המערכת משתבשת ואז יש צורך בטיפול משמר או ניתוחי ובהתאמת אביזרים אורטופדיים לכף הרגל שיסייעו לרפא את השיבוש ככל יכולתם.

 

אלו בעיות או נזקים יכולים להיות לכף הרגל?

ישנו מגוון רחב של בעיות העלולות להשפיע על תפקודה של כף הרגל שבגינן נצטרך לעשות שימוש באביזרים אורטופדיים לכף הרגל. נמנה כמה מהן:

  • בעיות אורטופדיות מולדות כמו פלטפוס, קשת גבוהה, עיוותים ברגליים
  • נקעים, שברים, סיבובים בכף הרגל או בקרסול
  • קריעת רצועות
  • דורבן בעקב הרגל
  • שברי מאמץ עקב פיתול השוק
  • פצעי לחץ
  • יבלות זיהומיות
  • כף רגל סוכרתית
  • נימולים מבעיות עצביות
  • קריסת הקשת כתוצאה מעודף משקל
  • זעזועי שרשרת קינטית של כאבי ברכיים, קרסוליים, ירכיים וגב תחתון
  • פציעות הדרגתיות
  • בעיות בסחוס
  • אסימטריה כתוצאה מרגל קצרה
  • הלוקס ולגוס
  • ציפורן חודרנית

 

עזרים אורטופדיים לכף הרגל המעניקים תמיכה

על מנת לפתור בעיות אורטופדיות ניתן להתאים עזרים אורטופדיים לכף הרגל המעניקים לה תמיכה. למשל, נעליים אורטופדיות או מדרסים אורטופדים יכולים לשפר בצורה משמעותית את התפקוד היום יומי של בני אדם רבים הלוקים במצבים אורטופדיים שלא ניתן לפתור בדרכים אחרות.

העזרים הללו מסייעים לחלק את משקל הגוף והעומס על הרגליים בצורה שווה, הם מייצבים את כפות הרגליים ומאפשרים דריכה מלאה ואופטימלית ללא לחצים וכאבים. לא רק אנשים עם ליקויים אורטופדים משתמשים בעזר אורטופדי לכף הרגל כזה או אחר אלא גם ספורטאים ועוד.

 

עזרים אורטופדיים לכף הרגל והקרסול

עזרים אורטופדים לכף הרגל והקרסול שימושיים מאוד בזמן דלקות או בצקות באזור רצועות הקרסול. על מנת להקל על הכאבים ניתן להשתמש בתומך קרסול דינמי עם סיליקון שמסייע לנקז את הנוזלים הנמצאים בתוך הקרסול וכך למנוע הידבקויות של הרקמות בקרסול. התומך יעיל לאנשים העוסקים בריצה ובהליכה בלבד ומעניק תמיכה בשעת פעילות מאומצת.

מכשיר נוסף מתוך עזרי אורטופדיה לכף הרגל והקרסול הוא מייצב קרסול שעושים בו שימוש כשיש נקע או נקע חוזר בקרסול. המייצב מונע נקעים מבלי לנעול את הקרסול. סוג נוסף הוא מייצב קרסול קשיח בו משתמשים אחרי טראומה של הקרסול או אחרי שמורידים גבס מהרגל.

 

עזרים אורטופדיים לכף הרגל במקרה של הלוקס ולגוס

הלוקס ולגוס הוא מצב בו יש בליטה אדמומית וכואבת לצד הבוהן המפריעה לנעילת נעליים בשל החיכוך והלחץ. לרוב היא מופיעה אצל נשים שהליכתן אינה נכונה או בשל נעלי עקב צרות, צניחה של הקשת הרוחבית או האורכית וסיבות נוספות.

על מנת למנוע כאבים ביום בזמן נעילת הנעליים ישנם עזרים אורטופדיים לכף הרגל המטפלים בתופעה כמו, מגן לבוהן או מפריד אצבעות מסיליקון. בעת שינה ניתן לקבע את הרגל באמצעות סד לילה כדי למנוע כאבים בבוקר. מלבד זאת ניתן להסתייע גם במקרה זה במדרסים או נעליים אורטופדיות מותאמות.

 

עזרים אורטופדיים לכף הרגל במקרה של דורבן

דורבן הוא מצב דלקתי הקורה בעקבות התנוונות הקשת האורכית הפלנטרית שמחברת בין העקב לאצבעות. הדלקת יוצרת בליטה בעקב המקשה על ההליכה וגורמת לכאבים ולחוסר נוחות.

מלבד נעליים אורטופדיות או מדרסים אורטופדים, ניתן להתאים עזרים אורטופדיים לכף הרגל כמו כריות ג'ל כדי לקבל ריכוך באזור הבליטה. בזמן השינה יש לקבע את הרגל בסד לילה בזווית של 90 מעלות על מנת שבבוקר לא יהיו כאבי תופת בדריכה הראשונית.

 

עזרים למניעת פצעי לחץ

פצעי לחץ אלו פצעים המופיעים כתוצאה מכף רגל סוכרתית אותה מפתחים חולי סוכרת בשל רמת סוכר גבוהה בדם. לפצעי הלחץ יש השלכות שליליות מאוד ולכן יש למנוע אותם באמצעות עזרים אורטופדיים לכף הרגל כמו: כרית מגן לעקב, מגני עקב, גליל לעקב, מגביה לעקב, מדרסים אורטופדיים או נעליים אורטופדיות בהתאמה אישית.

 

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית