תומך לברך

תומך לברך
תומך לברך

אל תתנו לכאב להכתיב לכם את היום, הזמינו מדרסים!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

מדוע כואבות הברכיים?

לכאבים בברכיים יכולים להיות מספר גורמים המופיעים בכל הגילאים:

  • שחיקה של הברך
  • חבלה או פגיעה בברך
  • שרירים תפוסים
  • דלקת בגידים או במפרקים

 

לרוב הטיפול יהיה באמצעות משככי כאבים, תרופות נוגדות דלקת, חבישה אלסטית, פיזיותרפיה, תרגילים ומתיחות, תומך לברך וכד'. במקרים קיצוניים גם ניתוח יהיה פתרון.

 

כיצד בנויה הברך?

הברך שלנו מחברת בין עצם הירך ובין עצם השוק ומקדימה נמצאת עצם הפיקה. בנוסף, הברך מורכבת מרצועות וגידים שתפקודם חשוב לתנועה וליציבה. אלו הרצועות הצולבות הקדמיות והאחוריות, הרצועות הקולטרליות בצדדים וגידים המקבעים את הפיקה בברך למקום.

במקום המפגש של עצם הירך והשוק ישנם סחוסים חזקים הבולמים את הזעזועים בברך ונקראים מיניסקוסים. כמו כן, בברך יש שקיק נוזלי הנקרא בורסה המגן עליה בעת פגיעה. כיום ניתן למנוע פציעות וכאבים בברכיים באמצעות תומך לברך המגן על הפיקה והעצמות במיוחד אצל ספורטאים. 

 

אלו בעיות מונע תומך לברך

תומך לברך יכול לסייע לברך פגועה וכואבת כחלק מאקט טיפולי או שיקומי לאחר ניתוח או פציעה. אך החלק המשמעותי יותר של תומכי ברך הוא היכולת למנוע כאבי ברכיים ולספק הקלה כתוצאה מדלקות במיוחד לאלו העוסקים בספורט. ישנן כמה פגיעות בברכיים בעת פעילות ספורטיבית שיכולות להימנע בקלות.

 

מניעת פגיעות מכנית באמצעות תומך לברך

בעת מאמץ גופני או תנועה לא נכונה הגורמת לנפילה ניתן לפרוק את הפיקה שתחליק ממקומה. תומך לברך יחזיק את הפיקה באופן שיגן עליה מפריקה.

 

מניעה של נעילת הברך באמצעות תומך לברך

בעקבות חבלה או שחיקה מפעילות גופנית מאומצת הסחוס או העצם עלולים לזוז ממקומם. לא ניתן ליישר את הברך שפשוט ננעלת. תומכים לברך ימנעו נעילה.

 

מניעה של חבלה הגורמת לקרע או לשבר באמצעות תומך לברך

שבירת עצם או קרע במיניסקוס הן תופעות נפוצות בקרב ספורטאים. מדובר על קרע של הרצועה הצולבת הקדמית אצל שחקני כדורגל, כדורסל או רצים המשנים את כיווני הריצה בצורה פתאומית. גם קרע במיניסקוס הוא פופולרי אצל שחקני כדורגל כי המכות בברכיים שלהן ישירות ועוצמתיות.

 

ההשפעות של תומך לברך לבעיות שונות

תומך לברך מגן על הפיקה בברך באופן קבוע ותומך בה משני הצדדים. הוא עשוי מסיליקון ובד איכותי נעים למגע. הוא בנוי על פי מידות לצורה הטבעית של הברך כך שגם אם הרגל בתנועה יש לה יציבות בעזרת התומך.

אנשים שעברו תאונה או החליקו ונפגעו בפיקה ובמפרקים נעזרים בתומכים על מנת למנוע כאבים וניתוחים עתידיים. בשילוב של פיזיותרפיה והתומך הם מחלימים ויכולים לתפקד כרגיל. התומכים מתאימים גם לאנשים עם כאבים כרוניים בברכיים בגיל השלישי הסובלים מכאבים ניווניים בעקבות דלקת פרקים למשל.

תומכים מסוג אחר מסייעים נגד כאבים ממנח פיקה לא תקין וכאבי שרירים. הם משפרים את התנועה של הפיקה באמצעות רצועה מתקנת ומסייעים להרפיה של השרירים כמו בעיסוי כך שהנפיחות בברך יורדת ואיתה גם הכאב.

 

תומך לברך לספורטאים

ניתן למצוא היום תומך לברך המתאים לסוג הספורט הספציפי שבו זקוקים לתמיכה. למשל, ישנו תומך לספורט ימי. לגולשים שצריכים לשמור על היציבות למשל, התומכים יסייעו בצורה ניכרת גם לשיפור התפקוד של הברך וגם להורדת נפיחות כתוצאה מדלקות או ניוון שריר.

גם תומך עם טבעת סיליקון מתאים לספורטאים שיש להם בעיית יציבות קלה או שחיקת סחוס בברך. תומכים אלו מסייעים להורדת העומס על הברך.

 

מה ההבדל בין תומך לברך לבין מגן או מייצב לברך?

תומך לברך משמש כתמיכה בזמן ספורט או מאמץ גופני למניעת חבלות ופציעות ומגני ברך משמשים כסד אורטופדי על ברך כואבת או פגועה. למשל, לאחר ניתוח רצועה קרועה בברך הוא יגן על האזור. לאחר ניתוח הסד מחזק את הברך ושומר על מקום הניתוח. הוא מורכב מסיליקון או חומר אלסטי אחר ללא צירים.

לעומתם, מייצב ברך גם מגן וגם תומך בברך וכולל צירים מפלסטיק גמישים. למשל, שחקני כדורסל משתמשים במייצבים המשלבים צירים ורצועות על מנת לא להיפצע במיניסקוס, בפיקה או ברצועה הצולבת. רוכבי אופניים משתמשים במייצבים עם סיליקון שימנעו קריעות של שרירים וכד'.

 

כיצד לחזק את שרירי הברך?

בין אם משתמשים במייצב, תומך לברך או מגן, חשוב במקביל לחזק את השרירים בברך. ניתן להשיג זאת באמצעות תרגילים ומתיחות, רכיבה על אופניים, תרגול באלפטיקל בחדר הכושר או טיפולי פיזיותרפיה.

גם אנשים שנפגעו בברכיים מחזקים את השרירים על מנת לא לעבור ניתוחים מיותרים וכדי להפחית בכאבים. כך התפקוד שלהם יעיל יותר במיוחד כשהם עוסקים בספורט.

 

בוודאי. בגודל המתאים להם.

בהחלט. יש להתייעץ עם האורטופד על התומך המתאים.

באמצעות חיזוק השרירים.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית