התאמת מדרסים לאבחון בעיות בכף הרגל – המדריך

ל-80% מהאוכלוסייה בשלב כזה או אחר בחיים, יופיעו בעיות רפואיות בכף הרגל הדורשות התאמת מדרסים. על מנת להתמודד עם הבעיות הרפואיות, המומחים של אינסול מדרסים סוקרים בפניכם במאמר זה, את הבעיות הנפוצות בכף הרגל והמדרסים המתאימים. כידוע, ישנן סיבות רפואיות רבות לכאבים בכפות הרגליים, זו יכולה להיות בעיה רפואית מולדת, כגון פלטפוס, קריסה של כף הרגל, גמישות יתר. ויכולה להיות גם בעיה רפואית שמתפתחת ומחריפה עם הזמן, כמו: כף רגל סכרתית, כאבים בכף הרגל עקב עמידה ממושכת, דורבן, יבלות ועוד. יש אנשים שצריכים מדרסים ריצה ולפעילויות ספורט שונות, יש גם חיילים שיש להם עומס רב על כפות הרגליים. הפתרון המשותף לכל אלו הוא מדרסים. לפניכם המדריך לאבחון בעיות בכף הרגל, לפני התאמת מדרסים. הוא יכול לעזור לכם להבין ולקבל את ההחלה הנכונה בבחירת מדרסים מותאמים אישית, לבעיה הרפואית ממנה אתם סובלים.

אבחון הבעיות הרפואיות המצריכות מדרסים

מדרסים מהווים פתרון נפוץ יותר ויותר לבעיות רפואיות, שנגרמות מבעיות בכפות הרגליים. על ידי ריפוד, תמיכה ויציבות, מדרסים יכולים להפחית כאב ואי נוחות בכפות הרגליים, הקרסוליים, הברכיים והירכיים. אך חשוב שתפנו לאבחון מקצועי של הבעיה הרפואית, לפני שאתם משקיעים בזוג מדרסים איכותי. במאמר זה, המומחים של אינסול מפרטים את המצבים בהם יש צורך בהתאמת מדרסים אורטופדיים, כדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת לגבי בריאותכם.

אל תתנו לכאב להכתיב לכם את היום, הזמינו מדרסים!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

מהן הבעיות הנפוצות המצריכות מדרסים?

מדרסים עבור עומס על כפות הרגליים

ממצבים של עומס יתר סובלים בעיקר חיילים, ספורטאים ובעלי מקצוע שעבודתם מצריכה עמידה ממושכת. זה גם יכול להופיע אצל אנשים שסובלים מהשמנת יתר, נשים / גברים הנדרשים לעמידה ממושכת בנעל אלגנטית. נוסף על כך, עומס על כף הרגל יכול להיווצר בקרב, אנשים הסובלים מבעיות תפקודיות של כף הרגל, כמו: פלטפוס, דורבן, קולס ולגוס, מורטון נויירומה ועוד.

מדרסים לכף רגל שטוחה (פלטפוס)

רבים מהאנשים באוכלוסייה סובלים מפלטפוס, המכונה גם תסמונת כף הרגל השטוחה. זו בעיה מולדת בדרך כלל, לכן יש ילדים שסובלים מפלטפוס וגם מבוגרים. כף הרגל השטוחה, גוררת תסמינים רבים הכוללים כאבים בקרסול, בברכיים ובגב. לסובלים מבעיה רפואית של פלטפוס, מומלץ לרכוש מדרסים ייעודיים על מנת להקל על הכאבים.

מדרסים לדורבן (Plantar Fasciitis)

מדרסים לדורבן בכף הרגל הם הכרחיים ביותר. שכן מי שסובל מדורבן, חייב לטפל בבעיה הרפואית הזו בדחיפות וללא פשרות. דורבן פלנטרי פוגע ברקמת החיבור התומכת בכף הרגל. לעתים מתפתחת באזור זה גם עצם חדה ומכאן השם “דורבן”. לכן, למי שסובל מדורבן, מומלץ לרכוש מדרסים ייעודיים על מנת למנוע את התופעה.

מדרסים לדלקת בגיד אכילס

גיד אכילס, הוא הגיד הכי גדול בגוף. דלקת בגיד אכילס נוטה להתפתח כאשר יש עומס רב או חבלה, דלקת זו גורמת לכאבים עזים וממושכים, ללא טיפול מתאים. בעיות בגיד אכילס קורות גם אצל ספורטאים שאינם מאפשרים לגוף שלהם מנוחה ממושכת במקרה של פציעה, דלקת או קרע בגיד. אצלנו בסניפי אינסול תוכלו לרכוש מדרסים שיקלו על הכאב שיש לכם בגיד אכילס.

מדרסים לפציעה

מדרסים לפציעה יכולים להיות דרך מצוינת לספק הקלה מכאבים ואי נוחות הנגרמים מפציעות. הם נועדו לספק תמיכה וריפוד לכפות הרגליים, לעזור להפחית את הלחץ על המפרקים. הם יכולים גם לעזור לשפר את היציבה, שיווי המשקל והיציבות בעת הליכה או ריצה. יתר על כן, מדרסים לפציעה יכולים לסייע בהגנה מפני פציעה נוספת על ידי מתן בלימת זעזועים נוספת והפחתת החיכוך. מדרסים יכולים גם לסייע במניעת פציעה נוספת על ידי תמיכה בכף הרגל במקומה הטבעי, מה שמאפשר שיווי משקל ויציבות טובים יותר. בשימוש נכון, מדרסים יכולים לעזור להאיץ את זמן ההחלמה מפציעה ולהפחית את הסיכוי לפציעה חוזרת.

אל תתנו לכאב להכתיב לכם את היום, הזמינו מדרסים!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

איך מאבחנים במדויק כאבים ובעיות בכף הרגל?

לפני שמתאימים מדרסים, יש לאבחן את הבעיה שיש בכף הרגל, על מנת שהמדרס יהיה כמה שיותר מותאם לבעיה הרפואית ממנה סובל המטופל.

היסטוריה רפואית: התהליך מתחיל בהכרה יסודית של בריאות כף הרגל של המטופל. אנו עושים זאת באמצעות שאלות על ההיסטוריה הרפואית, פציעות קודמות, ניתוחים או מצבים כרוניים כגון סוכרת. כמו כן, אנו מבררים על רמת הפעילות הגופנית וסוג הנעליים.

בדיקה חזותית: בשלב הבא, אנו בוחנים את כף הרגל חזותית. אנו מסתכלים לראות אם יש חריגות, עיוותים, נפיחות או שינוי צבע. כמו כן, אנו מחפשים סימנים גלויים של יבלות, דורבן, פלטפוס, שעשויים להעיד על בעיה ביומכנית.

מישוש: לאחר מכן אנו אנו חשים את כף הרגל ועוברים על האזורים הרגישים, אם יש גושים או בליטות. אנו שמים דגש מיוחד על קשת כף הרגל, על העקב והקרסול.

ניתוח הליכה: בשלב הרביעי, נתבונן על הליכת המטופל ונשים לב לכל חריגה בצעד או ביציבה, שעשויות להעיד על בעיה ביומכנית. נשים דגש מיוחד על כל האזורים בכף הרגל שבהם מרוכז משקלו של המטופל והיכן כף הרגל מוטה או קורסת.

טווח תנועה: לאחר מכן נבדוק את טווח התנועה בכף הרגל והקרסול. נבדוק אם יש מגבלות בטווחי התנועה או אזורים שבהם קיימת נוקשות חריגה.

מיפוי לחץ: לאחר מכן, נבצע מיפוי הלחצים ועוצמתי, על מנת להעריך את התפלגות הלחץ על כף הרגל. מיפוי הלחצים יכול לעזור לזהות אזורים של לחץ גבוה או אזורים שאינם נושאים מספיק משקל, מה שעשוי להצביע על צורך בסוג מסוים של מדרסים.

הנעלה: בשלב השביעי, נבדוק אילו נעליים נועל המטופל ומה הנעל הנוחה ביותר עבורו. זאת בכדי להתאים את המדרס הטוב ביותר עבור סוג הנעל שהוא נועל.

אבחון: על סמך המידע שנאסף מהשלבים הקודמים, נאבחן את בעיית כף הרגל של המטופל. נשקול את חומרת הבעיה, כמו גם את כל התנאים הבסיסיים או הגורמים התורמים לבעיה הרפואית ממנה הוא סובל.

בחירת מדרסים: בשלב האחרון, נבחר את סוג המדרסים בהתאם לאבחנה. בסניפי אינסול מדרסים, ניתן לעצב מדרסים מותאמים אישית, כדי לתת מענה למגוון בעיות, כולל תמיכה בקשת, ריפוד, הפגת לחץ ויציבות.

אל תתנו לכאב להכתיב לכם את היום, הזמינו מדרסים!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

אבחון כף הרגל לפני התאמת מדרסים – סיכום

לסיכום, אם אתם סובלים מבעיה רפואית המצריכה מדרסים, כדאי שתפנו לאינסול מדרסים, על מנת לעשות מדרסים בהתאמה אישית ולהקל על הכאב שממנו אתם סובלים. בין אם מדובר בפציעה, דלקת, בעיה רפואית מולדת או כזו שהתפתחה עם הזמן. מדרסים יכולים להיות פתרון מעולה.

אצלנו תוכלו לקבל הערכה יסודית של כף הרגל לפני התאמת מדרסים. על ידי ביצוע שלבים אלו, המומחים של אינסול מדרסים יוכלו לאבחן את בעיות כף הרגל של המטופל ולבחור את סוג המדרסים המתאים כדי לתת מענה לצרכיו הספציפיים.

אל תתנו לכאב להכתיב לכם את היום, הזמינו מדרסים! חייגו עכשיו לאינסול מדרסים: 077-997-3016

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית