נעלי ספורט אורטופדיות

נעלי ספורט אורטופדיות
נעלי ספורט אורטופדיות

הזמינו מדרסים בהתאמה אישית וטפלו בכאב שלכם!

חייגו עכשיו: 077-997-3016

נעלי ספורט אורטופדיות – למי הן מתאימות?

נעלי ספורט אורטופדיות מתאימות לכל מי שעוסק בספורט בין אם זהו ספורט מקצועי ובין אם חובבני כמו:

 

מדוע חשוב לנעול נעלי ספורט אורטופדיות?

נעלי ספורט אורטופדיות תומכות בעומס שיש על הרגליים בזמן המאמץ הגופני, הן מונעות חבלות ונפילות, שברים, נקעים, סיבובי קרסול, פצעים וכד'. בנוסף, הן עשויות חומרים המנדפים את הזיעה ומאווררות את כפות הרגליים, תומכות בקרסול ובכף הרגל, שומרות על היציבות, שיווי המשקל ומונעות כאבים.

כאשר אדם העוסק בספורט נועל נעל ספורט אורטופדית הוא יכול לשפר את הביצועים שלו מבלי לחוש עייפות או כאבים. כשמדובר על ספורטאים מקצועיים פונקציה זו בהחלט חשובה. עם זאת לא כל נעל ספורט אורטופדית מתאימה לכל סוגי הספורט ולכן יש להתאים אותה לסוג הספורט ולנועל אותה.

 

התאמת נעלי ספורט אורטופדיות לסוגי הספורט השונים

אם ניקח לדוגמה אדם שרץ כל יום בבוקר ונעלי הספורט שלו נשחקות מהר הן יהיו פחות יעילות מאדם שרץ פעמיים בשבוע. לפיכך, ישנה חשיבות לעמידות של הנעליים בהתאם לכמות הפעילות הגופנית.

שנית, אדם שרץ חייב שיהיו לו נעלי ספורט אורטופדיות עם בולמי זעזועים חזקים בעת עצירה פתאומית שיגנו עליו מפני חבלות. לעומתו, אדם הרוכב על אופניים יצטרך נעליים ספורטיביות אורטופדיות שיהיו מיועדות לרכיבה כדי שיוכל לדווש ללא בולמי זעזועים. גם שחקני כדורגל יצטרכו להתאים נעליים צרות עם הגנה מקסימלית בחלק הקדמי שלהן בשל הבעיטות בכדור.

לעומתם, שחקני כדורסל גבוהים עם כפות רגליים רחבות יצטרכו נעליים אורטופדיות המותאמות לצורה ולמבנה של רגליהם. המסקנה היא שבכל ענף ספורט יש להתאים את הנעליים המתאימות לצרכים ולמטרה של הספורטאי.

 

איך מתאימים נעלי ספורט אורטופדיות?

אבחון הצרכים להתאמת נעלי ספורט אורטופדיות

לפני שבונים נעלי ספורט אורטופדיות בהתאמה אישית הספורטאי עובר תשאול על ידי המאבחן לגבי הצרכים שלו, תדירות השימוש בנעליים ומה הציפיות שלו. בנוסף נבחנת תנועת הרגליים והתייחסות לליקויים. ייתכן ויהיו ספורטאים הסובלים משברי מאמץ, פריצות דיסק, קרע במיניסקוס או פציעות שיש לקחת בחשבון כשבונים את הנעליים.

 

מדידה מדויקת להתאמת נעלי ספורט אורטופדיות

לאחר האבחון מודדים את כפות הרגליים של הספורטאי בצורה מדוקדקת ובאמצעות שיטות שונות כמו: תבנית קצף, תבנית ספוג, חבישת גבס או הטבעה אחרת של הרגליים. כך בונים דגם של כל השקעים, הקיעורים, הצורה והעיוותים שיש בכפות הרגליים בהתאם למידות שנלקחו.

 

נעלי ספורט כמוצרי מדף

היום יותר מתמיד ניתן להשיג בקלות נעלי ספורט אורטופדיות מחנויות ההנעלה השונות. למרות זאת, ספורטאים הסובלים מלקויות שונות ברגליים ימצאו פתרון הולם הרבה יותר בהתאמה אישית של נעלי ספורט.

בחנויות ההנעלה יש מגוון של מותגים בדגמים שונים המתאימים לכל סוג ספורט כמו: נעלי ריצה והליכה, נעלי כדורגל, נעלי כדורסל, נעלי טניס, נעלי רכיבה, נעלי סקי ועוד.

ככל שהמידות יהיו מדויקות והמותג יהיה אמין הספורטאים יוכלו להסתפק בנעלי ספורט מוכנות שיקבלו את צורת רגליהם ברגע שינעלו אותם על מנת לתת תמיכה, יציבות ואיזון לרגליים.

 

נעלי ספורט לנשים

גם נשים מתאמנות וזקוקות לנעלי ספורט אורטופדיות בין אם הן סובלות מליקויים אורטופדיים ובין אם לאו. הנעליים ימנעו מהן לסבול מכאבי גב, קרסוליים וברכיים ומסתבר שגם מכאבי ראש. הן יוכלו לעשות איתן שימוש גם לצרכי עבודה וליהנות מבריאות הרגליים ומאימון סוחף.

למשל נשים העסוקות בריקוד, זומבה או פעילות אירובית, מרבות לקפוץ ולרוץ. הן יזדקקו לנעליים חזקות עם בולמי זעזועים וחומרים ביומכניים קשיחים על מנת לבצע את כל הפעולות באופן מיטבי ולא לסבול מכאבים ברגליים.

 

נעלי ספורט לילדים

גם ילדים יושפעו לטובה מנעלי ספורט איכותיות בשל הפעילות המסיבית שלהם גם כשאינם עוסקים בספורט.

הפחד הגדול ביותר של הורים רבים הוא שילדיהם ימעדו ויפצעו בעת פעילות גופנית. לפיכך, נעלי ספורט אורטופדיות עם בולמי זעזועים המרופדים בחומרים רכים וסוליה קשיחה, יעשו את ההבדל וימנעו מהם להיפצע ולהרגיש כאבים.

לילדים מומלץ לרכוש נעלי ספורט איכותיות בחנויות ההנעלה כיוון שהם גדלים, מתפתחים ולנעליים יש תחלופה מהירה. ישנם מספיק דגמים איכותיים ואורטופדיים שיתנו את המענה המבוקש וימלאו את הצרכים שלהם ושל הוריהם.

 

לא. נעלי ריצה אורטופדיות בנויות אחרת מנעלי רכיבה. יש להתאים את הנעליים לסוג הספורט הרצוי. נעלי רכיבה צריכות להיות קשיחות.

נעלי ספורט קלות ומאווררות המתאימות גם לריצה עם בולמי זעזועים איכותיים.

לא. יש להתאים נעלי הליכה קשיחות, קלות ומאווררות להליכה בהתאם לתנאי השטח.

לא כשהן אורטופדיות.

אינסול מדרסים - לוגו

לא נמאס לכם מהכאבים? עם המדרסים שלנו כל דריכה רכה כמו כרית!

מלאו פרטים עכשיו!

מדרסי ספורט: המדריך המלא

מה ההבדל בין מדרסים לספורטאים לבין מדרסים לריצה? מדרסים לריצה נבדלים בעיקר בהתאמתם לפעילות הספציפית